Nyt olisi jollekin Opel-asiantuntijalle tarvetta. Mistä lähden etsimään vikaa seuraavaksi, kun ongelmana on kaasutuksen aikana moottorin vikavalon vilkkuminen ja tehojen katoaminen. Jokaisella käynnistyskerralla toimii jonkun aikaa normaalisti, mutta sitten kadottaa tehot ja alkaa vilkuttamaan valoa. Tulpat ja sytytyspuola on juuri vaihdettu, eikä ongelma kadonnut. Ilmamassamittari myös silmämääräisesti tarkastettu. Vikakoodit nollattu ja ensimmäisenä takaisin tuli P13000, eli sytytyshäiriöitä alhaisen tai laihan polttoaineen takia(?)
Auton malli siis Opel Astra H 1,6 Twinport 2005
Opel Astra H vianetsintä
Re: Opel Astra H vianetsintä
Tuo vikakoodi kannattaa tarkastaa että onko oikein??? Mutta jos laihaa seosta herjaa niin imuilmavuodot, ilmamassamittari ja lambdan toiminnan itse ensimmäisenä tutkisin.
Fuel trim arvot kannattaa katsoa myös ja polttoaineen siirtopaine
Fuel trim arvot kannattaa katsoa myös ja polttoaineen siirtopaine
Re: Opel Astra H vianetsintä
Paljonko mittarissa..? Koska Z16xep koneesta on kyse niin aloitetaan aina EGR-kanavien tarkastuksella... Itsellä puhdistettu/avattu 170 tkm ja juuri 300 tkm...
Re: Opel Astra H vianetsintä
Tuosta EGR tukkeutumisesta on saanut lukea kyllä niin monesta paikasta, että se luultavasti seuraava operaatio. Pääseekö itse käsiksi helposti, vai annanko suosiolla ammattilaisten hoitaa? Niin ja kilometrejä on sen 260tkm, eikä tietoa aikaisemmasta puhdistuksesta.
Nyt vielä pienen ajon aikana alkoi hieman "hypyttämään" autoa, niin sekin kai vahvasti viittaa tuonne EGR puolelle.
Nyt vielä pienen ajon aikana alkoi hieman "hypyttämään" autoa, niin sekin kai vahvasti viittaa tuonne EGR puolelle.
Re: Opel Astra H vianetsintä
Jaa-a, jos ei ole juurikaan autoja ruuvaillut niin ehkä kannattaa jättää korjaamolle joka tietää mitä tehdä ...