Insignia vaihdelaatikko erot M32 astra/ing.?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
sami_p
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:27

Insignia vaihdelaatikko erot M32 astra/ing.?

Viesti Kirjoittaja sami_p »

Moi.
Vaihdon inguun laatikon, joka oli oikea runkonumeroiden mukaan, mutta kappas kun sai nippuun, työnsi kytkin työsylinterin välistä nesteet pihalle.

Nytpä sitten oletin sen olleen rikki, vaihdoin uuden ja sama homma.. Ja aikaa paloi.. :whack:

Tämän jälkeen katoin numeroinnit ja sain tietää tuohon vaihdetun astra lootan ja tieten kytkinpaketinkin..

Eli haluaisin tiedot mikä on nyt ero, lootan mitat vai kytkin paketti, vauhtipyörä? ..sais tuon oman sopimaan..
.. Entisen laakerit antoi soundeja.. Sekään ei tosin ole poissuljettu korjata.. Ja jos linkki sivulle missä olis kuvia..?

Vanha on 55194293 ja uusi on 55569882
Kiitos alustavasti
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13554
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia vaihdelaatikko erot M32 astra/ing.?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

viewtopic.php?f=4&t=238599&p=2440682&hi ... n#p2440682

Tuossa topic laakeroinnista.

Luulisin että irtonaisen laatikon saat liikkeessä laakeroitua ja shimmattua noin 1000-1400eurolla osineen ja töineen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
sami_p
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:27

Re: Insignia vaihdelaatikko erot M32 astra/ing.?

Viesti Kirjoittaja sami_p »

Niin jos olisi nuin helppo, vaan kysyinkin eroa...joku mölkvisti halvemmalla mennyt ja vaihtanut ignisiaan astran lootan ja tieten kytkin ja vauhtipyöräpaketin... Ja nyt on tilattu oikea laatikko, ja havaittu että on ainakin paikallaan ollut tuo heikompi loota jos ei koko tekniikka ole vaihdettu..
Ja nyt pitäs tieten vaihtaa vähintään kytkin sarja tai massapyörä että saa painelaakerin pelaamaan, ja tätä kysyin.. vai onko mahd. Lootan kuoressa tuo ero jolloin riittäs vaikka paineasetelma. ? ,

sekä plussakysärinä käykö inkun johtosarja tuoltaan astra koneeseen vai onko mahd.vaihdeltu muutakin pumppua yms.

ja mistä moottori numeron voi helpoiten paikallistaa tämän tarkistaakseen.

Eipä tiennyt pikaisesti opelin merkkiliikekään mikä on erona, mutta kytkin pakettia epäilisin tai sitten yritetään astran tekniikkaan ignisian lootaa joka ei sitten onnistu..?

Ideoita?
mikes75
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Touko 2016, 15:54

Re: Insignia vaihdelaatikko erot M32 astra/ing.?

Viesti Kirjoittaja mikes75 »

m32 lootat siis kuusvaihteiset niin eikös välitykset vain muutu jos numerot poikkeeaa , autosilniki puolsata myy 550 eur lootan https://autossilniki.com/pl
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia vaihdelaatikko erot M32 astra/ing.?

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Onhan näissä eroja:
-gen1 ja gen2 2012,5 alkaen
-perävälitykset
-start/stop vai ei
sami_p
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 10:27

Re: Insignia vaihdelaatikko erot M32 astra/ing.?

Viesti Kirjoittaja sami_p »

Nyt näyttää että loota on numeroista huolimatta oikean kokoinen kytkimeen nähden kun mittailtu painelaakerin liikkeet, lieköhän kumiputki joka jousto osana nostanut ne paineet ettei päästä painetta kun löysää polkimen..tai jotain oli putkessa..
Ja lisämurhe että sitten ei pidä enää painetta tiivistekään joka tulee lootaan tulevaan metalliputkeen nippaan.
Empä ole huonompaa keksintöä vaihtanut..
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia vaihdelaatikko erot M32 astra/ing.?

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Eiköhän nämä lootat kokonsa puolesta periaattessa asennu vaikka miten ristiin, mutta välityssuhteiden muuttaminen tai gen2 tilalle gen1 asentaminen kuulostaisi epäilyttävälle.
Vastaa Viestiin