c20let/c20xe sylinterikannen putkitus topikki.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: c20xe kolbe kokemuksia remontista

Viesti Kirjoittaja TJT »

Hakusanoilla kannen putkitus löytyi hintahaarukkaa 140-300€ ja myös ohjeita homman tekemiseen itse.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
w4hlman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 01 Elo 2008, 14:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: c20xe kolbe kokemuksia remontista

Viesti Kirjoittaja w4hlman »

ai löytykin noin hyvin ku haki oikeilla sanoilla :oops:
Calibra C20XE + Saab 9-5 2.3t Vector Wagon
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Hei, tuosta kolbe kannen putkituksesta niin onko vain tuo keskimmäinen kanava tavattu putkittaa vai kaikki kolme?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

OCF2945 kirjoitti:Hei, tuosta kolbe kannen putkituksesta niin onko vain tuo keskimmäinen kanava tavattu putkittaa vai kaikki kolme?
Hei hou viisahat kertokaas etten tuki putkia paikkoihin mihin ei "tarvi" niitä
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Spikey »

OCF2945 kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:Hei, tuosta kolbe kannen putkituksesta niin onko vain tuo keskimmäinen kanava tavattu putkittaa vai kaikki kolme?
Hei hou viisahat kertokaas etten tuki putkia paikkoihin mihin ei "tarvi" niitä
mä olen putkittanut pelkästään sen keskimmäisen. muista en tiedä.
Kuva
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Spikey kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:Hei, tuosta kolbe kannen putkituksesta niin onko vain tuo keskimmäinen kanava tavattu putkittaa vai kaikki kolme?
Hei hou viisahat kertokaas etten tuki putkia paikkoihin mihin ei "tarvi" niitä
mä olen putkittanut pelkästään sen keskimmäisen. muista en tiedä.
ok. kiitoksia :worship:
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

OCF2945 kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti:Hei, tuosta kolbe kannen putkituksesta niin onko vain tuo keskimmäinen kanava tavattu putkittaa vai kaikki kolme?
Hei hou viisahat kertokaas etten tuki putkia paikkoihin mihin ei "tarvi" niitä

http://www.orsas.com/CarStuff/cav/sleeving.php keskimmäisestä tuossakin puhutaan...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

tulppien irroitus kannen öljykanavista

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

Miten irroittaa ehjänä kannesta (xe) öljykanavien päissä olevat, onko ne nyt 1/8" kierteellä olevat tulpat? Olen tekemässä kansiremppaa (öljykanavan putkitus), niin samalla voisi varmistua että kanava on oikeasti puhdas. Lisäksi pitää putkitusta varten huolellisesti puhdistaa poikittainen öljykanava että loctite 648 vai mikä se oli, tarttuu ok.

Ei ole satavarma, onko tuo öljykanava huokoinen ja puhki, mutta tehdään varmuuden vuoksi kun kerran osat irti pöydällä. Vanhat sulkutulpat kuitekin otan auki ja tiukassa tuntuvat olevan.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: tulppien irroitus kannen öljykanavista

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ne öljykanavien poraukset on tiukalla. Kokeilin itse avata ja sain avaimen poikki. Kokeileppa antaa kunnolla lämpöä ja sitten avata

Ilmeisesti punakantinen c20xe tai c20let kyseessä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: tulppien irroitus kannen öljykanavista

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

Kyllä juu. Kolbesmith projektikansi.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: tulppien irroitus kannen öljykanavista

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

reiskaar kirjoitti: 24 Touko 2020, 22:30 Kyllä juu. Kolbesmith projektikansi.
En löytänyt juttua foorumilta tuohon. Putkitukseen kylläkin liittyen asiaa monesta paikkaa jotennyhdistin ne tähän topikkiin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: c20let/c20xe sylinterikannen putkitus topikki.

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

Joo, putkituksesta löytyy ulkomailta paljonkin juttua. Jotkut on jopa tukkineet öljykanavan ja hoitaneet ulkoisesti asian. Sinänsä vähän turha imo.

Mutta joo, ehkä tässä kesän aikana pääsee pillien kaa antamaan terävällä liekillä täsmä lämpöä tulpille. Taitaapi olla lukite / tiivisteliima kierteissä.
Vastaa Viestiin