Astra '03 1.6 16V moottorin ohjainlaite. Apua?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Shanklymania
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Touko 2020, 08:34

Astra '03 1.6 16V moottorin ohjainlaite. Apua?

Viesti Kirjoittaja Shanklymania »

Terveeks!

Piti ihan rekisteröityä, kun isän Obeliksiin on kuulemma otsikon mukainen osa hajalla. Kuulosti aika hurjalta, että osan korjaaminen olisi huollossa 400€ töineen, lienee halvempi hankkia varaosa?

Huollon kertomuksen mukaan: "ilmastointi lähtee päälle kun releen avaa ja painaa kytkimen kiinni, mutta ohjainlaitteelta ei tule ohjausta releelle".

Onko nyt kyseessä itse ECU vai joku muu osa? :-?
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Astra '03 1.6 16V moottorin ohjainlaite. Apua?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Noi ohjainlaitteet on semmosia, että jos varaosaa ajattelet niin sen pitää olla täsmälleen 1:1 sen mitä sulla on nyt.
Eli ei riitä, että liitin menee kiinni, vaan myös ohjainlaitteessa olevan ohjelmiston ja asetusten täytyy olla täsmälleen oikein, jotta homma toimii. Eli tietokonehommia yleensä tiedossa, kun ECUja vaihtelee.

Onhan noissa ollut erilaisia "juotos irronnut piirilevyltä" -vikaa ja silloin ei toimi.
prööt
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1526
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Astra '03 1.6 16V moottorin ohjainlaite. Apua?

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Pikkasen on kyllä hämärä tuo kuvauskin, jos vain ilmastoinnin toimivuudesta on kysymys, ja moottorin ecua ollaan vaihtamassa. Pohjimmiltaan samoista tuotteista kysymys, mulla on Saabissa kylmäaineet vähissä ja painekytkin estää ilmastoinnin toiminnan. Kyllä mä pystyn kans pakottamaan kompuran päälle, mutta ohjattuna se ei lähde koska painekytkin sen estää. Mutta moottorin ecun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Eli mikä tässä nyt on se alkuperäinen vika?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
DrHanaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 09 Marras 2008, 20:39
Paikkakunta: Hattula

Re: Astra '03 1.6 16V moottorin ohjainlaite. Apua?

Viesti Kirjoittaja DrHanaa »

Kyllä se voi olla ohjainlaitevika. Jos on tarvetta, niin mulla vois olla sopiva ohjainlaite.
Ascona -72
Kadett E "gsi 16v"
Lotus Omega
Vastaa Viestiin