Lueta hyvä mies ensin ne vikakoodit!!!ööppeliman kirjoitti: ↑14 Huhti 2020, 21:11 On suodatin vaihettu.. Pitää ny se katin tukkeisuus tarkastaa seuraavaks..
Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Sama homma 2011 1.8 insignialla painaa jalan konehuoneeseen nii ei tapahdu mitään ennenku löysää niin sitte lähtee ja myös ku lähtee kiihyttään pienemmilläkin pykälillä niin ei tapahdu mitään ja taas toisinaan tuntuu ku ois ahdettu auto alla ja meno sen mukaista. Poijjat luki oopelilla 3 tuntia koodeja ei vikoja. Mut kuulinettä ku alkaa menee vvt. Pyörät niin tulee nuhapumppu ja seuraavaksi kylmänä käynnistäessä rallattaa hetken vvt pyörä. Onko muilla ollu samoja ongelmia.
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Omalla autollani ajettu 86 tuhatta.
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Kaasupoljin käyttöön enemmän
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Jos uusii uudet vvt solenoidit, tarviiko auto viedä piuhan päälle että oppii uudet arvot tms? A16xer
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Ei.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
-
- 'Admiral'
- Viestit: 106
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 16:39
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Joo kyl ne jakopyörät menee vaihtoon ens jakopää rempan yhteydes.. Ja joo ei oo niitä vitun koodeja. Mutta tuli mieleen että näkeekö tuon pakokaasuarvoista, ja katin jos tukos.. Ja millä kierroksilla nokkapyörät kuuluu säätyä??
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Siellä 4000rpm paikkeilla.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
onko jotai faktaa et säätyy vasta 4000rpm? eikö ne ole öljypaineen mukaan säätyvä eli jatkuvasti tikittelee eri suuntiin parhaan polttoaine talouden saamiseksi? itse siis tilasin uudet solenoidit koska tuntuu et takkuilee välil toi säätö ku kulutus heittelee. Eka putsasin ja oli täynä shaibaa ja paransi heti konetta mutta tilaan uudet varmuudeks
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Bensiinimoottorissa Z 18 XER on kaksi öljynpaineen avulla toisistaan riippumatta säädettävää nokka-akselia. Imunokka-akselia voidaan säätää enintään kampiakselin 60°:n kulmaan aikaisemmaksi ja pakonokka-akselia enintään kampiakselin 45°:n kulmaan aikaisemmaksi. Nokka-akseleita säädetään jatkuvasti moottorin käynnin aikana ohjatun öljynpaineen avulla nokka-akselipyörien säätömekanismista. Moottorinohjaus ohjaa tätä moottorin kuormituksen perusteella.
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
päteekö tämä myös a16xer ?kadett90 kirjoitti: ↑06 Loka 2020, 15:31 Bensiinimoottorissa Z 18 XER on kaksi öljynpaineen avulla toisistaan riippumatta säädettävää nokka-akselia. Imunokka-akselia voidaan säätää enintään kampiakselin 60°:n kulmaan aikaisemmaksi ja pakonokka-akselia enintään kampiakselin 45°:n kulmaan aikaisemmaksi. Nokka-akseleita säädetään jatkuvasti moottorin käynnin aikana ohjatun öljynpaineen avulla nokka-akselipyörien säätömekanismista. Moottorinohjaus ohjaa tätä moottorin kuormituksen perusteella.
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Moro .Itelläni on tuoommoinen halapa vikakoodin lukulaite jopa suomenkielinen .testailin ku kerran tunnisti 2011insignian 1,8 pensakoneen niin säätää kyllä kokoajan kierrosten mukaan vvt pyöriä koska muuttuu kait se öljynpainekki. ajelin tiellä ja löysäiin ja kiihdyttelin niin sain aikaseksi vikakoodin P0300. yks minkä laitoin merkille että oli vissiin kone pesty autoliikkeessä.Pysty jopa kuittaamaan koodin pois . entinen omistaja sano että puolapaketti ja tulupat vaihdettu 70.tkm. omallani nyt 87.tkm. oon ny ajellu vähä niinsanotusti karstoja pois niin alakaa löytyyn vetoja kiihdyttäessäki. ja heitän myös väittämän että pitkää matkaa ajettaessa rajotusten mukaan 5 vaihteella pienempi kulutus ku 6 vaihteella. kutos vaihde vasta 120 nopeuksissa . ite testaillu vasta vajaat 4000 kilometriä oston jälkeen. joku kyllä sano että kato tulupat ettei oo NGK.
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Olet(te) oikeassa, ne on jatkuvasäätöiset "Double Continuous Variable Cam Phasing ( DCVCP )",j00ppis kirjoitti: ↑06 Loka 2020, 14:26onko jotai faktaa et säätyy vasta 4000rpm? eikö ne ole öljypaineen mukaan säätyvä eli jatkuvasti tikittelee eri suuntiin parhaan polttoaine talouden saamiseksi? itse siis tilasin uudet solenoidit koska tuntuu et takkuilee välil toi säätö ku kulutus heittelee. Eka putsasin ja oli täynä shaibaa ja paransi heti konetta mutta tilaan uudet varmuudeks
oliko se sitten tuo imusarjan läpät "Varible Two Step Runner Length Intake Manifold" mitkä kääntyy noilla paikkein, mitä muistelin, ainakin tehokäyrän mukaan näyttäisi siltä.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
-
- 'Admiral'
- Viestit: 106
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 16:39
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Onko sie ny vie jotku läpät sekottamas tätä soppaa lisää??
Re: Insignia 1.8 XER laiskuus, hyytyy mäkiin.
Kato mul tuntuu auto ku ajan suoraan tasasel kaasul, tunnen ku auto nytkähtää välil ja silloin nousee pa kulutus monilla litroilla. En osaa edes tehdä itse kaasupolkimella vastaa nykähdystä. Siksi epäilen solenoidien takkuumista koska putsasin aikaisemmin ja oli iha tukos ja vedot oli poissa sekä kulutus älytöntä, nyt kulutus maantie tippunu mut ei tarpeeks, nykähtelee ärsyttävästi