Moottoriohjauksen merkkivalo palaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
pepi71
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Tammi 2020, 19:32

Moottoriohjauksen merkkivalo palaa

Viesti Kirjoittaja pepi71 » 19 Tammi 2020, 20:06

Astra 1.6 -06 bensa.moottoriohjauksen merkkivalo palaa ei sammu.Vikakoodit nollattu.Polttanut pari kertaa sulakkeen kahden kk aikana nro.26 moottorin ohjaus konehuoneesta.kone käy normaalisti ja kulkee mut toi valo vaan palaa.

Avatar
Rookeri
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 18685
Liittynyt: 23 Kesä 2008, 20:09

Re: Moottoriohjauksen merkkivalo palaa

Viesti Kirjoittaja Rookeri » 19 Tammi 2020, 20:29

No ei se mitää auta että ne vikakoodit nollaa vaan koodin mukaan korjataan vika! Se valo vaa kertoo että siellä on vika päällä!

Vai meinaat että esim poistamalla vikavalon polttimon nii viatkin katoaa? :roll: :roll: :roll:
OCFormulatietäjä 2016

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu välillä vähän siltä että turha työ menee hukkaan.

Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 6928
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoriohjauksen merkkivalo palaa

Viesti Kirjoittaja Lurttinen » 19 Tammi 2020, 21:16

Mitä koodeja se antaa?
Veikkaisin jossain olevan johto poikki maihin tai muuten vaan oikosulussa, kun sulaketta räpsii.
Kaasupolkimessa on vain yksi asento, ja se on :: Töissä

keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3971
Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00

Re: Moottoriohjauksen merkkivalo palaa

Viesti Kirjoittaja keltanokka » 21 Tammi 2020, 00:07

Sulake ei pala iha herkäst autos, aikas lähel mitä Lurttinenkin sano. Jossai nyt pääsee lyömää maihi. Piiri jännitteettömäks ja piirikaavio avul kattoo miten mitata, lähinnä siis kytkeä kuormia pois kun mittaa. Voi tietyst olla sellane vika et ei olekkaa ain pääl vaa pitäis kattoo sit kun sulake menny. Kytkeä kuormia pois yks kerral ja kattoo mist kohtaa oikkari katoaa. Mitä uudempi auto, sitä pirullisempi homma mut ei ton ympäri oikestaa mitää muutakaa vaihtoehtoo.

Vastaa Viestiin