C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
norikazu
OCF Member 2019
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Syys 2007, 17:33
Paikkakunta: Turku

C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja norikazu »

Nyt c30se tietäjät hoi! Ongelmana -91 B Senator ko. koneella ei lähde kylmänä käymään, ei edes oikeastaan lupaile (joskus saattaa satunnaisesti hörähtää). 20-30min kun on lohkolämppärissä, niin lähtee lähes kuin palmun alta ja käy tasaisesti, sama homma jos sammuttaa ja laittaa lämpimänä käymään; ei ongelmaa. Lämpötila-anturi vaihdettu, ei vaikutusta. Myös tulpat vaihdettu, tämän jälkeen hörähtää start pilotilla tai jarrukliinerillä. Joten vaikuttaisi ettei saa polttoainetta tai kipinä tulee täysin väärään aikaan. Ei vikakoodeja koko aikana. Imuvuodot koitettu myös sulkea pois. Tässä on hiustenlähtö lähellä :-?
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1102
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Ootko tarkistanut meneekö tieto lämpötila-anturilta eculle saakka ja mitä lämpötilaa näyttää eculta katsottuna? Ilmamäärämittarissa on myös imuilman lämpötunnistin, se kannattaa puhdistaa/tarkistaa myös. Polttoainepumpun rele kannattaa myös tarkistaa/vaihtaa uuteen, tuo on näissä vanhoissa yleinen vian aiheuttaja, kun tinaukset nastoissa haurastuu...
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja ?! »

Vaihdoithan moottorinohjauksen lämpöanturin etkä vain mittarin?
Mulla ollut sama oire a omegassa tarvikelämpöanturilla(joku italian "merkitön" anturi).

Korjaantui käytetyllä alkuperäisellä
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
norikazu
OCF Member 2019
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Syys 2007, 17:33
Paikkakunta: Turku

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja norikazu »

tiiikeri kirjoitti: 22 Loka 2019, 07:48 Ootko tarkistanut meneekö tieto lämpötila-anturilta eculle saakka ja mitä lämpötilaa näyttää eculta katsottuna? Ilmamäärämittarissa on myös imuilman lämpötunnistin, se kannattaa puhdistaa/tarkistaa myös. Polttoainepumpun rele kannattaa myös tarkistaa/vaihtaa uuteen, tuo on näissä vanhoissa yleinen vian aiheuttaja, kun tinaukset nastoissa haurastuu...
Tieto menee anturilta eculle, tieto näkyy ainoastaan jännitteen muutoksena. Testeri ei tainnut näyttää tosta imuilman tunnistimesta mitään dataa, senkin kyllä puhdistelin. Myös toisella polttoainepumpun releellä koitettu, ei vaikutusta.
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Avatar
norikazu
OCF Member 2019
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Syys 2007, 17:33
Paikkakunta: Turku

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja norikazu »

?! kirjoitti: 22 Loka 2019, 10:15 Vaihdoithan moottorinohjauksen lämpöanturin etkä vain mittarin?
Mulla ollut sama oire a omegassa tarvikelämpöanturilla(joku italian "merkitön" anturi).

Korjaantui käytetyllä alkuperäisellä
Juu, ecun lämpötila-anturin vaihdoin. Tarvikkeeseen kylläkin. Oisko ollu laadukas intermotor :roll:
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1102
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

norikazu kirjoitti: 22 Loka 2019, 17:49
?! kirjoitti: 22 Loka 2019, 10:15 Vaihdoithan moottorinohjauksen lämpöanturin etkä vain mittarin?
Mulla ollut sama oire a omegassa tarvikelämpöanturilla(joku italian "merkitön" anturi).

Korjaantui käytetyllä alkuperäisellä
Juu, ecun lämpötila-anturin vaihdoin. Tarvikkeeseen kylläkin. Oisko ollu laadukas intermotor :roll:
Just... Suosittelen lämpimästi vaihtoa alkuperäiseen tai Boschin osaan. Bosch valmistaa alkuperäisen anturinkin.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja ?! »

norikazu kirjoitti: 22 Loka 2019, 17:49
?! kirjoitti: 22 Loka 2019, 10:15 Vaihdoithan moottorinohjauksen lämpöanturin etkä vain mittarin?
Mulla ollut sama oire a omegassa tarvikelämpöanturilla(joku italian "merkitön" anturi).

Korjaantui käytetyllä alkuperäisellä
Juu, ecun lämpötila-anturin vaihdoin. Tarvikkeeseen kylläkin. Oisko ollu laadukas intermotor :roll:
Kokeile startata lämpöanturin johto irti kylmällä moottorilla,silloin luulee olevan jtn -40 pakkasta ja suuttimet on levällään.Eli käy todella rikkaalla ja lämpimällä koneella "hukkuu" heti startissa.

Jos tällä ei ole vaikutusta on vika todennäköisesti ecussa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 1140
Liittynyt: 28 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Liperi

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

Mulla teki samaa aikoinaan ja vika oli niinkin yksinkertainen kuin haljennut ruttuputki imm ja imusarjan välissä. Käyntiin lähdettyään kävi kyllä hyvin
Avatar
norikazu
OCF Member 2019
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Syys 2007, 17:33
Paikkakunta: Turku

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja norikazu »

?! kirjoitti: 23 Loka 2019, 07:50
norikazu kirjoitti: 22 Loka 2019, 17:49
?! kirjoitti: 22 Loka 2019, 10:15 Vaihdoithan moottorinohjauksen lämpöanturin etkä vain mittarin?
Mulla ollut sama oire a omegassa tarvikelämpöanturilla(joku italian "merkitön" anturi).

Korjaantui käytetyllä alkuperäisellä
Juu, ecun lämpötila-anturin vaihdoin. Tarvikkeeseen kylläkin. Oisko ollu laadukas intermotor :roll:
Kokeile startata lämpöanturin johto irti kylmällä moottorilla,silloin luulee olevan jtn -40 pakkasta ja suuttimet on levällään.Eli käy todella rikkaalla ja lämpimällä koneella "hukkuu" heti startissa.

Jos tällä ei ole vaikutusta on vika todennäköisesti ecussa.
Kävin just koittamassa liitin irti käynnistystä, ei vaikutusta. Tarkistin vielä sadannen kerran myös että tulolinjasta kyllä tulee bensaa.
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Avatar
norikazu
OCF Member 2019
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Syys 2007, 17:33
Paikkakunta: Turku

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja norikazu »

caravan69 kirjoitti: 23 Loka 2019, 16:20 Mulla teki samaa aikoinaan ja vika oli niinkin yksinkertainen kuin haljennut ruttuputki imm ja imusarjan välissä. Käyntiin lähdettyään kävi kyllä hyvin
Tämä tarkistettu, ihme kyllä, ehjä oli :D
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1102
Liittynyt: 10 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Tuusula

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Onko bensan paineet mitattu? Nyt jo tuon jälkeen kokeilisin toisella eculla, jos bensan paineetkin on ok startatessa.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja ?! »

Siis hetkinen,onko autolla ajettu ollenkaan?
Eli onko mahdollisesti muutakin oiretta tuon käynnistyksen lisäksi?

Itse oletin ainakin auton olevan muuten "kunnossa".
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
norikazu
OCF Member 2019
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Syys 2007, 17:33
Paikkakunta: Turku

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja norikazu »

tiiikeri kirjoitti: 23 Loka 2019, 20:58 Onko bensan paineet mitattu? Nyt jo tuon jälkeen kokeilisin toisella eculla, jos bensan paineetkin on ok startatessa.
Ei ole mitattu, ei taida olla mittaria tähän hätään, eikä myöskään toista ecua :roll:
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Avatar
norikazu
OCF Member 2019
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Syys 2007, 17:33
Paikkakunta: Turku

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja norikazu »

?! kirjoitti: 23 Loka 2019, 21:21 Siis hetkinen,onko autolla ajettu ollenkaan?
Eli onko mahdollisesti muutakin oiretta tuon käynnistyksen lisäksi?

Itse oletin ainakin auton olevan muuten "kunnossa".
Pitkän seisonnan jälkeen siirrelty pihassa ja pari pientä lenkkiä heitetty. Montaa kilometriä siis ei ole kertynyt.
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja ?! »

norikazu kirjoitti: 23 Loka 2019, 22:07
?! kirjoitti: 23 Loka 2019, 21:21 Siis hetkinen,onko autolla ajettu ollenkaan?
Eli onko mahdollisesti muutakin oiretta tuon käynnistyksen lisäksi?

Itse oletin ainakin auton olevan muuten "kunnossa".
Pitkän seisonnan jälkeen siirrelty pihassa ja pari pientä lenkkiä heitetty. Montaa kilometriä siis ei ole kertynyt.
Mutta siis pelittää ajossa ihan ok?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Vastaa Viestiin