Ähvä-Astra teki tenän...
Ähvä-Astra teki tenän...
Perskule! Nyt se sitten alkoi tosiaan kettuilemaan... Mulla on tossa 1995 vuoden F Astra C18XEL farkussa ollut muutaman vuoden joku hämärä perusvika jonka sivuutin vikavalon polttimon poistolla koska laite toimi kuitenkin. Ei tosin täydellisesti mutta ei suuremmin haitannut ajoa.
Vikakoodi kertoi että nokan asentotunnistin olis viallinen... Vaihdoin uuden, ei vaikutusta... On kokeiltu neljällä eri tunnistimella... Mutta käy ja toimii, ei tosin täydellisesti.
Tänään sitten alkoi yhtäkkiä meno hyytymään, ihan kuin tehot olisivat kadonneet ja kone kävisi kolmella pytyllä. Sain kuin sainkin kitkuteltua kotteron pihaan ja siihen se sitten sammui. Eikä käyntiin...
Ei muutako Opel Scanner -testeri kiinni, täähän on se just senverran vanha malli että tässä ei ole vielä OBD-pistoketta vaan vaatii sen adapterin. Ja tsekkaamaan... "read codes" joo.
- 53 fuel pump relay
- 92 canshaft sensor
- 52 check light
- 55 replace ECU
- 94 incorrect imo signal received
Et sillee...
Kokeilin poista vikakoodit, kolme ekaa nollaantui. Lähtiskö käyntiin? Ei...
Mut mullahan on hyllyssä uus ECU! Eiko keskusyksikkö vaihtoon, liitinkampa irti ja kokeilemaan, ei tärähdä, mitä vit...
Niin, se bensapumpun rele... hyllystä uus rele ja test... ei käyntiin.
Scannerilla vikakoodit
nokan asentotunnistin, vikavalo ja kaikki suuttimet 1-2-3-4
Ei käyntiin, vikakoodien nollaus... ja edelleen tuo käynnistyksenesto, perkule.
Eli mä oon ilmeisesti tehnyt jotain väärin kun ei ecu osaa lukea transponderia, tai siis ei tunnista...
Mitäs nyt, Astra paaliin vai onko vielä vaihtoehtoja...
Vikakoodi kertoi että nokan asentotunnistin olis viallinen... Vaihdoin uuden, ei vaikutusta... On kokeiltu neljällä eri tunnistimella... Mutta käy ja toimii, ei tosin täydellisesti.
Tänään sitten alkoi yhtäkkiä meno hyytymään, ihan kuin tehot olisivat kadonneet ja kone kävisi kolmella pytyllä. Sain kuin sainkin kitkuteltua kotteron pihaan ja siihen se sitten sammui. Eikä käyntiin...
Ei muutako Opel Scanner -testeri kiinni, täähän on se just senverran vanha malli että tässä ei ole vielä OBD-pistoketta vaan vaatii sen adapterin. Ja tsekkaamaan... "read codes" joo.
- 53 fuel pump relay
- 92 canshaft sensor
- 52 check light
- 55 replace ECU
- 94 incorrect imo signal received
Et sillee...
Kokeilin poista vikakoodit, kolme ekaa nollaantui. Lähtiskö käyntiin? Ei...
Mut mullahan on hyllyssä uus ECU! Eiko keskusyksikkö vaihtoon, liitinkampa irti ja kokeilemaan, ei tärähdä, mitä vit...
Niin, se bensapumpun rele... hyllystä uus rele ja test... ei käyntiin.
Scannerilla vikakoodit
nokan asentotunnistin, vikavalo ja kaikki suuttimet 1-2-3-4
Ei käyntiin, vikakoodien nollaus... ja edelleen tuo käynnistyksenesto, perkule.
Eli mä oon ilmeisesti tehnyt jotain väärin kun ei ecu osaa lukea transponderia, tai siis ei tunnista...
Mitäs nyt, Astra paaliin vai onko vielä vaihtoehtoja...
Re: Ähvä-Astra teki tenän...
Ei ollut muuta Opel-liikkeen poisto-osissa kuin tuo uusi ECU...
Re: Ähvä-Astra teki tenän...
Se vaatii sen ajonestirinkulan kanssa muuten ei lähde pelittämään
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Re: Ähvä-Astra teki tenän...
Eli Ostetaan hyvä&halpa F Astra 1,8 farkku ekotekki! Mieluusti Uudenmaan alueelta! Huom! ei tumpelon ecu-vikaisia!
Eli joo, jos tota ei siis saa kuntoon, täytyy hommata seuraava... Vinkkejä samanlaisen tekniikan omaavista myytävistä ja toimivista otetaan mielenkiinnolla vastaan. Ei tohon enää kannata hirveesti aikaa rahaa ja vaivaa uhrata...
Eli joo, jos tota ei siis saa kuntoon, täytyy hommata seuraava... Vinkkejä samanlaisen tekniikan omaavista myytävistä ja toimivista otetaan mielenkiinnolla vastaan. Ei tohon enää kannata hirveesti aikaa rahaa ja vaivaa uhrata...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ähvä-Astra teki tenän...
Se toimii se ecu kun sen ensin ohjelmoi autoon.
Auton carpass kortista turvanumeron tarvii ja testerin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ähvä-Astra teki tenän...
Uusi ECU on tyhjä ajoneston osalta. Sinne pitää koodata se.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ähvä-Astra teki tenän...
Hitto kun voisin jättää ton ajoneston vaikka kokonaan poies...
Ei tollanen vanha kottero semmosta tarttis, jos joku tommossen varastaa, se tosiaan tarttee sitä kovasti...
Mulla on toinenkin ecu, mutta se on paljon simppelimpi ja siinä ei kuulopuheiden mukaan ole ajonestoa, onko semmossia ilman ajonestoa olemassa edes...?
Liitinkampa ei natsaa tieteskään koska meitä hölmöjä varten se on hiukan erilainen...
Ei tollanen vanha kottero semmosta tarttis, jos joku tommossen varastaa, se tosiaan tarttee sitä kovasti...
Mulla on toinenkin ecu, mutta se on paljon simppelimpi ja siinä ei kuulopuheiden mukaan ole ajonestoa, onko semmossia ilman ajonestoa olemassa edes...?
Liitinkampa ei natsaa tieteskään koska meitä hölmöjä varten se on hiukan erilainen...
Re: Ähvä-Astra teki tenän...
Periaattees ei ole ilman ajonestos olevaa boxia Astraan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ähvä-Astra teki tenän...
C18XE ecuja on ilman ajonestoa. Ainakin vm 94:stä löytyy tuollainen.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01