Öljyt ulos ja savuttaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Öljyt ulos ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja sepse »

Sillon kun mulla kävi se öljynpaine hässäkkä 2.5 V6 Omegalla niin tuli kaadettua yön pimeydessä melkein 4 litraa ylimääräistä mutta ei aiheuttanut minkäänlaista savutusta tms .
Mutta edelleen mulla on tuo yx 2.6 V6 Omega joka savuttaa helevetisti käynnistettäessä pidemmän tauon (yli 24h) jälkeen ja sauhuttaa ehkä 2-3 minuuttia kunnes lakkaa - täytyisi käydä konttorilla kattomassa tuleeko leima :-?
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Öljyt ulos ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

sepse kirjoitti: 04 Loka 2019, 20:49 Sillon kun mulla kävi se öljynpaine hässäkkä 2.5 V6 Omegalla niin tuli kaadettua yön pimeydessä melkein 4 litraa ylimääräistä mutta ei aiheuttanut minkäänlaista savutusta tms .
Mutta edelleen mulla on tuo yx 2.6 V6 Omega joka savuttaa helevetisti käynnistettäessä pidemmän tauon (yli 24h) jälkeen ja sauhuttaa ehkä 2-3 minuuttia kunnes lakkaa - täytyisi käydä konttorilla kattomassa tuleeko leima :-?
Seppo
Venttiilivarrenkumet tekee tuon. Seistessä valuu öljyä imu ja pakokanaviin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Öljyt ulos ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja sepse »

Näi olen ymmärtänyt -arvoitus vielä on jos ajelen noin 25 km matkan konttorille ja siellä mitataan päästöt niin näkyykö niissä hylsyn arvoisesti .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Avatar
pepper
'Senator'
'Senator'
Viestit: 729
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 13:37
Paikkakunta: tampere

Re: Öljyt ulos ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja pepper »

sepse kirjoitti: 05 Loka 2019, 12:15 Näi olen ymmärtänyt -arvoitus vielä on jos ajelen noin 25 km matkan konttorille ja siellä mitataan päästöt niin näkyykö niissä hylsyn arvoisesti .
Seppo
Ei pitäisi näkyä päästöissä ollenkaan.
kallek505
'Senator'
'Senator'
Viestit: 996
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Öljyt ulos ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Katin rikkoo ainakin jos riittävästi polttaa öljyä.
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Öljyt ulos ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja sepse »

Oikeassa olitte leima tuli puhtain paperein eikä edelleenkään pölläyttele ajossa eikä muutaman päivän käyttämättömyyden jälkeen startissakaan :peukku: No kattellaanpa pitkäänkö katti kestää ja tuleeko muita oireita .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Vastaa Viestiin