Vectra B 1,8 -00 tyhjäkäyntiongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
HMVec
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Elo 2019, 13:30

Vectra B 1,8 -00 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja HMVec »

Minulla on tuollainen käyttöauto, alle 200tkm ajettu ja 99% hyväkuntoinen peli.

Heinäkuussa kuitenkin heittäytyi oikukkaaksi ja syyksi ilmeni yllätys yllätys moottorinohjauslaite. Vaihdatin sen, mistä ymmärrätte etten ole varsinainen rasvakoura itse.

Moottorin tyhjäkäynnissä on jo kuukausia sitten ollut havaittavissa lämpimänä hienoista soutelua. Kylmänä käy tasaisesti mittarin mukaan noin 800 r/min.

Nyt boksin vaihdon jälkeen ei lämpimänä tahdo jäädä lainkaan käymään tyhjäkäyntiä, paitsi että toisinaan kyllä. Vaikuttaisi näin maallikolle siltä, että jos koneen saa laskettua tyhjäkäynnille hellästi kierroksia varovasti laskien, niin käy mutta esinerkiksi normaali moittorijarrutus liikennevaloihin sammuttaa koneen.

Jotain ilmavuotoja tässä on lähipiirin teknisiltä Opel-välttelijöiltä syyksi arvailtu. Käyttäessä itsellä on tunne, että syy on ennemmin bensa- kuin syttypuolella. Onko tähän kellään hyviä tipsejä, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra B 1,8 -00 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Lukea moottoein vikakoodit jos olisi vikakoodeja muistissa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
kaihakki1000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 10:31

Re: Vectra B 1,8 -00 tyhjäkäyntiongelma

Viesti Kirjoittaja kaihakki1000 »

Minulla 2005 mallin Astra 1.8 ja saman tapainen vaiva oli. Putsasin kaasuttimen läpän ja kurkun kangasrätillä ja nyt on vakaa tyhjäkäynti.
Vastaa Viestiin