P0140
Re: P0140
Kumman lambdan vaihdoit ?
Vikakoodi viittaa lambdan 2 vikaan.
Vikakoodi viittaa lambdan 2 vikaan.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: P0140
Ok. Sen jälkimmäisen lambdan signaalin pitäisi hieman vaihdella 0,45 V molemmin puolin. Vika voi olla myös muualla... esimerkiksi vanhassa ja väsyneessä seoksensäätölambdassa... eli ykköslambdassa , tai johtosarjassa tai ecussa.
Onko muita vikakoodeja ?
Onko muita vikakoodeja ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: P0140
Ok. Tuo on päästöihin liittyvä vikakoodi ja jos sitä ei poista muistista , niin katsastuksessa se luetaan. Veikkaan , että estää leiman.
Op-comilla tai joillain muulla sopivalla testerillä saisi selville miten seossäädön lambda toimii ja tietysti näkee myös tuon kakkoslammbdan toiminnan.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: P0140
mulla kävi VEMO merkkisen lampadan kanssa sama kunnes huomasin johtojen värien poikkeavan paikallaan olleesta. Tein apikoista ja vanhan lampadan johdosta testerin jolla muutin kytkennän vastaamaan värejä ja avot vika poistui. Eli kannattanee tsekata varsinkin tarvikkeista tää. Veemäinen muuttaa johtojen paikkoja liittimestä ilman oikeaa työkalua.
Re: P0140
P0140 O2 Sensor Circuit No Activity Detected Bank 1 Sensor 2
Tuon voi aiheuttaa lämmityksen puute. Pitäshän siitä tulla vikakoodi
P0141 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2
mutta helppohan se on yleismittarilla todeta.
Tuon voi aiheuttaa lämmityksen puute. Pitäshän siitä tulla vikakoodi
P0141 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2
mutta helppohan se on yleismittarilla todeta.
Re: P0140
Uudemmissakaan ei esim. lambda2 vika estä hyväksyntää, jos päästövalo ei pala. ECU toteaa vian monitoroimalla ajosyklejä, jonka jälkeen päästövalo vasta sytytetään. Parhaimmillaan testaaja tai katsastaja vois sen resetoida
OTTOMOOTTORIKÄYTTÖISTEN AJONEUVOJEN PAKOKAASUPÄÄSTÖJEN TARKASTUS https://arkisto.trafi.fi/filebank/a/132 ... kastus.pdf
Alle 10v: Auto voidaan pakokaasupäästöjen osalta hyväksyä katsastuksessa, mikäli OBD:n kaikki osatestit on suoritettu, MI-valon tila ei ole aktiivinen ja vikatapahtumia ei ole järjestelmän muistissa.
Mikäli kaikkia osatestejä ei ole suoritettu, edellytetään lambdasäädön toimivan.
Vaikka auton ja testilaitteen välille ei saada muodostettua tiedonsiirtoyhteyttä, voidaan auto hyväksyä OBD-testin osalta, mikäli MI-valo ei osoita auton päästöihin vaikuttavissa järjestelmissä olevan vikaa ja lambda-arvo tyhjäkäynnillä on sallituissa rajoissa.
Jenkeissä vaaditaan OBD autoissa aina readiness monitors are 'ready,complete' eikä tarvi pakokaasuja erikseen mitata.
The check engine light coming on or being off is a result of on-board diagnostic (OBD) monitors doing their job and monitoring the systems related to emissions control. The engine may run poorly when a check engine light comes on, but it also may have no impact on how the engine runs.
The purpose of OBD readiness monitors is to self-test the vehicle's emission systems and provide evidence these tests have been performed. There are continuous and non-continuous readiness monitors performing self-check routines while monitoring the performance of specific vehicle emissions control systems. Continuous monitors run all of the time as long as the key is turned on and/or the engine is running. Non-continuous monitors require certain conditions such as speed, acceleration/deceleration, fuel level, ambient and other conditions to be met in order for the monitor to run its testing sequence. Vehicles may perform up to 11 different system tests, and these are called readiness monitors.
If all of the vehicle's equipped readiness monitors are 'ready' or 'complete', the check engine light bulb is working properly, the check engine light is not on, and there is communication at the OBD connection port, the vehicle will pass state mandated emissions or smog tests.
The vehicle's computer can have its memory erased either purposefully or accidentally. This will temporarily turn off a check engine light and make all of the readiness monitors 'not ready' or 'incomplete'. Some system monitors may take days or even weeks to perform their self-tests and turn the check engine light back on. https://www.bluestar.com/get_informed/a ... ors-status
OTTOMOOTTORIKÄYTTÖISTEN AJONEUVOJEN PAKOKAASUPÄÄSTÖJEN TARKASTUS https://arkisto.trafi.fi/filebank/a/132 ... kastus.pdf
Alle 10v: Auto voidaan pakokaasupäästöjen osalta hyväksyä katsastuksessa, mikäli OBD:n kaikki osatestit on suoritettu, MI-valon tila ei ole aktiivinen ja vikatapahtumia ei ole järjestelmän muistissa.
Mikäli kaikkia osatestejä ei ole suoritettu, edellytetään lambdasäädön toimivan.
Vaikka auton ja testilaitteen välille ei saada muodostettua tiedonsiirtoyhteyttä, voidaan auto hyväksyä OBD-testin osalta, mikäli MI-valo ei osoita auton päästöihin vaikuttavissa järjestelmissä olevan vikaa ja lambda-arvo tyhjäkäynnillä on sallituissa rajoissa.
Jenkeissä vaaditaan OBD autoissa aina readiness monitors are 'ready,complete' eikä tarvi pakokaasuja erikseen mitata.
The check engine light coming on or being off is a result of on-board diagnostic (OBD) monitors doing their job and monitoring the systems related to emissions control. The engine may run poorly when a check engine light comes on, but it also may have no impact on how the engine runs.
The purpose of OBD readiness monitors is to self-test the vehicle's emission systems and provide evidence these tests have been performed. There are continuous and non-continuous readiness monitors performing self-check routines while monitoring the performance of specific vehicle emissions control systems. Continuous monitors run all of the time as long as the key is turned on and/or the engine is running. Non-continuous monitors require certain conditions such as speed, acceleration/deceleration, fuel level, ambient and other conditions to be met in order for the monitor to run its testing sequence. Vehicles may perform up to 11 different system tests, and these are called readiness monitors.
If all of the vehicle's equipped readiness monitors are 'ready' or 'complete', the check engine light bulb is working properly, the check engine light is not on, and there is communication at the OBD connection port, the vehicle will pass state mandated emissions or smog tests.
The vehicle's computer can have its memory erased either purposefully or accidentally. This will temporarily turn off a check engine light and make all of the readiness monitors 'not ready' or 'incomplete'. Some system monitors may take days or even weeks to perform their self-tests and turn the check engine light back on. https://www.bluestar.com/get_informed/a ... ors-status