I.4 turbokone 140 hv

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hate64
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 141
Liittynyt: 01 Heinä 2006, 15:35

I.4 turbokone 140 hv

Viesti Kirjoittaja hate64 »

Sytty moottorin vikavalo ja vikakoodi luettu PO171.Yhtenä vaihtoehtona oli venttiilikopassa olevan pyöreän osan rikkoutumisen joka imis ilmaa sisälle, mutta kun pistän sormen siihen koloon se ei ime ilmaa.Mistä lähtisin seuraavaksi etsimään vikaa?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13543
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: I.4 turbokone 140 hv

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

P0171 laihaseos. Yleisin syy on imuvuoto eli tarkista että huohotinputket, öljykorkki, öljytikku, ilmanputsarinletkut on kunnolla kiinni.

Testerillä voisi tarkistaa hos lyhyt ja pitkäaikaisen säädön arvot.

Tuolla juttua myöskin
viewtopic.php?f=4&t=264982&p=2415703&hi ... 1#p2415703
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: I.4 turbokone 140 hv

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Pyöreän kumikalvon rikkoutuessa tai toimiessa väärin turbo imee imupuolelle ilmaa sieltä venttiilikopasta.
Jos koneen käydessä öljykorkin avaaminen on vaikeaa ja avatessa suhahtaa , voi olla vika siinä kumikalvossa.
Niitä saa varaosiana ilman koko koppaa
https://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPE ... 3326743099

Kuten jo kirjoitettu, vika voi hyvinkin olla myös muualla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin