Ensinnäkin tuossa jo aikaismminkin julkaistu linkki .
http://www.omegaowners.com/forum/index. ... ic=96562.0
Tuossahan mahdollisesti selviääkin miksi tarvike osa saattaa olla toimimaton ja lyhyt ikäinen - ovaali mallisella liittimellä on kaksi mallia jota Opelin varaosa ohjelmakaan osaa yksilöidä - on katsottava paikalla olevan osan tiedot ja tilattava vastaava . Tuossahan korostetaan että 2.5 V6 koneessa voi olla nelikulmaisella liittimellä joka on sama kaikissa taikka ovaali liittimellä joita on kahta mallia- Siemens jota on vain 2.5 ja Bosch joka käy myös 3.0 , 2.6 ja 3.2 V6 ja asennettaessa vääränlainen ei saada kunnollista tyhjäkäyntiä ja helppoa käynnistyvyyttä ja ikä saattaa olla hyvin lyhyt .
Tämä oli vain hyvän linkin uudelleen esiin tuonti
Seuraavaksi muutama vihje ko osan mahdollisesta käyttö tuntien lähenemisestä loppua .
Aika usein on käyttöikä täyttynyt 200000 km tietämillä - lienee hyvä kurkkia paikallaan olevan tyyppi ja tilata jemmaan uusi osa
Mulla on jokusessa V6 Omegassa oireilu alkanut sillä että tyhjäkäyntiä käyvä kone katkaisee aina välillä , mutta ei kuitenkaan ehdi sammua , sekä kierroslukumittari saattaa olla aina välillä nollissa-kuitenki nuo ovat käynnistyneet vaikka vikaa on jo olemassa - tosin noiden oireiden jälkeen ei ole enää montaa kilometriä siihen kun asentotunnistin tilttaa siten että käynti loppuu ja käynnistyy uusiksi noin 20min jäähtymisen jälkeen.
Nyt viimeksi vuonna 1996 käyttöönotettu 2.5 Omega (vinkoodin perusteella 1997 malli) alkoi sytyttelemään ABS ja luistoneston valoa ja kierroslukumittari olemaan välillä pois pelistä ja lopuksi jäi kokonaan pois pelistä - vikakoodina oli puuttuva koneen kierrosnopeus tieto .
Loppuun asti auto käynnistyi ja sillä pystyi ajamaan - kilometrit olivat 188000 .
Löytyi Bosch anturi paikaltaan ja niitä orkkiksia saa ebaysta hintaan noin 30 eur kotiin kuljetettuna , tulevat Latviasta ja ovat Romanian Bosch valmistamia .
Itse vaihto on simppeli ja hätätilassa onnistuu tunkin varassa mutta tämmönen iso kankee äijä onnistuu parhaiten kun auto on telineellä -varsinkin kun johto täytyy reitittää huolella ettei pala pakoputkistoon kiinni .
Hinnoista vielä tuo Bosch on helpoin ja halvin löytää, se joka sopii 2.6 , 3.0 ja 3.2 ja jotkut 2.5-Siemens vastaava näyttää olevan netissäkin kallis jos haetaan laatu merkkiä- neliskanttisella liittimellä hinnat karkaa 130-140 eur merkki tuotteessa , tosin italiaanoja neliskantti liittimellä saa Suomestakin noin 40 eur (laadustapa en tiiä)
Ihanpa kirjottelin jos jollekin ois tarvetta , voispa tuohon muutkin lisätä asian tiimoilta .
Seppo
Hieman Opelin V6 moottorin kampiakselin asentotunnistimesta
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Hieman Opelin V6 moottorin kampiakselin asentotunnistimesta
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Hieman Opelin V6 moottorin kampiakselin asentotunnistimesta
Itelle tullut vastaan kahdessa v6 omegassa johtovaurio kun kulkee sieltä pakosarjan takaa. Toiseen vaihdoin johdon toiseen anturin (ehjä mittaamalla anturan juuresta) ja reitittänyt uusiksi simpukan/abs suojapeltien taakse
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: Hieman Opelin V6 moottorin kampiakselin asentotunnistimesta
Tässäpä antautumis kilometri lukemia V6 moottorin kampiakselin asentotunnistimelle - 2.5 Omega Bi 18800 km , 3.0 Omega B1 200000 km , 2.5 Omega B2 221000 km ja 2.5 Vectra A 283000km . Tuo Vectra on poikkeus noista noin 200000 km lukemista olettaen ettei sitä ole edellisten omistajien toimesta kertaalleen vaihdettu . Saa kertoilla omia lukemia
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: Hieman Opelin V6 moottorin kampiakselin asentotunnistimesta
Vectra C Z32SE, kampuran anturi antautui noin 200tkm kohdalla. Oli aika kettumainen vaihtaa autotallin lattialla, ahtaat paikat vaikka on gynekologin kädet