Vikakoodit p0130 ja p0170 vuorotellen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ooppeli83
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 17:27

Vikakoodit p0130 ja p0170 vuorotellen

Viesti Kirjoittaja ooppeli83 »

Mulla on v.2016 Astra h 1,8 (L35) 125hv ja siinä syttyy vähän väliä merkkivalo. Välillä näyttää p0130 ja välillä p0170. Joskus tulee p0170 p mikä sitten se sitten on. Lamda on vaihdettu ja imm on vaihdettu myös kertaalleen. Se tais kylläkin olla tarviketuote. Nollaan ja käyn katsastamassa ja sitten se ilmaantuu taas. Onko kellään ideaa mikä lie ongelman syy.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vikakoodit p0130 ja p0170 vuorotellen

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuo P0130 on 1 lambdan miittauspiirikatkos, ylijännite tai alijännite.
P0170 vikakoodi tarkoittaa , että käy rikkaalla tai laihalla tai polttoaineen säätö ei ole kohdillaan.

Vikakoodit eivät välttämättä suoraan kerro syytä, koska niissä on vaihtoehtoisia syitä. P0130 :Jos vaihtamasi lambda on alkuperäislaatuinen , vika voi olla lambdan liittimessä tai johtosarjassa tai vaikkapa ecun huonossa maadoituksessa.
P0170 voi aiheutua virheellisestä imm:n arvosta. Imm ei anna vikakoodia , ellei mittauspiirisä ole katkosta tai oikosulkua. Se voi aiheutua myös esimerkiksi vuotavasta polttoainesuuttimesta.
Onko autossa muita oireita , eli vaikuttako ajoon ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ooppeli83
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 17:27

Re: Vikakoodit p0130 ja p0170 vuorotellen

Viesti Kirjoittaja ooppeli83 »

Auto toimii moitteettomasti eli en huomaa mitään erikoista. Ainut on että näyttää siltä että pakosarja vuotaa nurkasta missä termostaatti on.
Sen olen myös pannut merkille että merkkivalo syttyy silloin kun auto käy tasaiseen ettei ole vetoa eikä jarrutusta moottorissa päällä. Saa kiihdyttää
täysillä eikä syty.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1049
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Vikakoodit p0130 ja p0170 vuorotellen

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Imasee happea sieltä eikä lambda tykkää.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vikakoodit p0130 ja p0170 vuorotellen

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Juurikin noin, kuten kirjoitettu. Pakosarjan vuoto todennäköisesti häiritsee lambdan toimintaa. Suuremmilla kierroksilla pakosarjassa on ylipainetta , eikä siten ilmaa imeydy.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ooppeli83
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 17:27

Re: Vikakoodit p0130 ja p0170 vuorotellen

Viesti Kirjoittaja ooppeli83 »

Kiitos tiedoista. Kääritään hihat ja vaihdetaan tiiviste/pakosarja jos rikki mikä on myös mahdollista. Ihan vaan selvyyden vuoksi niin toi p0170 voi myös johtua siitä vuodosta. Vielä kerran suur kiitos.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Vikakoodit p0130 ja p0170 vuorotellen

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Nimenomaan se P0170 voi johtua vuotavasta pakosarjasta.
P0130 liittyy itse lambda-anturiin, liittimeen , johtosarjaan tai ecuun.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin