kaasuläppäkotelo

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ekkeri59
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Huhti 2018, 21:37

kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja ekkeri59 »

opel astra 1.8 16v x18xe1 vm 1999 onko kaasuläppäkotelo ns. sähköinen vaikka siihen menee vaijeri? ja mikä autossa kun käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta rupeaa röpöttämää 2000 kohtaa ja päästöt menevät perseelleen tyhjäkäynnillä ok??? nokkaakselin asentotunnistinta katkonaiseksi tuli vikakoodi
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja Robertx »

X18XE1 - koneessa on tyhjäkäynnin osalta sähköinen kaasuläpän ohjaus, eli siellä on moottori , joka kääntää kaasuläppää auton käydessä tyhjäkäyntiä.
Aiemmin tyhjäkäynnin tarvitsema ilma ohjattiin kaasuläpän ohi erillisellä venttiilillä.
Kaasuläppäkotelo ei siis ole sähköinen.
Jos / kun antaa nokka-akselin tunnistimen vikakoodia , niin vaikuttaa ruiskutussuuttimien ohjaukseen. Kannattaa aloittaa tunnistimen vaihdolla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin