tuli tossa hankittua tollainen a insignia 1.8 M32 laatikolla josta ei tietoa onko laatikko laitettu mutta mustaa liimasilikoonia näyttäs olevan aika reilusti välissä ja kytkin akselin stefa ei ollut pohjassakaan.
noh kytkin rupesi luistamaan todella pahasti pitemmillä matkoilla kun lämpesi (kylmänä ei ollenkaan)-
purin niin oli levyn sisäpinta rasvassa (vauhtipyörän laakeroinnista)
uusilla osilla kasaan niin ei suostu ilmautumaan pääsylinteri tukossa (ei ota nestettä säiliöstä) sylinteriä irroittaessa huomasin edellisen asentajan maalitussi jäljet elikkä ilmeisesti edellinen ilmannut alhaalta päin nestettä ja putkea löysäten ilmannut.
tuon ilmauksen takia ilmeisesti meni koko kytkin. (neste laajenee ja kytkin kantaa)
tämä oikeestaan varoitus jollekkin tuollaisesta ilmauksesta ja kiinnostaisi kyllä tietää mitä muuta kyseinen seppä on laittanut jos sattuu joku tietämään
insignia kytkimen ilmaaja
insignia kytkimen ilmaaja
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja
https://m.nettiauto.com/opel/insignia/9800357
Näyttäs olevan laatikkoremppa tehtynä vanhan ilmoituksen mukaan.
Näyttäs olevan laatikkoremppa tehtynä vanhan ilmoituksen mukaan.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja
Juu löysin itekkin ton sitten illemmalla. Tällä hetkellä kilsoja 224tkm ja löyty myös oivanpojalta 217tkm ajettuna niinkuin oulussakin
Tainut lähtee kiertoon ton kytkimen ilmaus mokan takia
Tainut lähtee kiertoon ton kytkimen ilmaus mokan takia
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja
Öö,siis miten on rikottu ilmaamalla?
Kyllä mä ainakin monesti työnnän nestettä alhaalta ylöspäin,ei tarvi avata mitään putkia vaan neste työntää ilman säiliöön ylös.Mitään en ole tuolla tekniikalla rikkonut ja ei pitäis olla mahdollistakaan.
Varmasti kytkin luistaa jos on rasvaa levyllä,lämmetessään ei pidä enään mitään.
Mikä on muuten vauhtipyörän laakerointi?
Kyllä mä ainakin monesti työnnän nestettä alhaalta ylöspäin,ei tarvi avata mitään putkia vaan neste työntää ilman säiliöön ylös.Mitään en ole tuolla tekniikalla rikkonut ja ei pitäis olla mahdollistakaan.
Varmasti kytkin luistaa jos on rasvaa levyllä,lämmetessään ei pidä enään mitään.
Mikä on muuten vauhtipyörän laakerointi?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja
En tarkoita kampuranstefaa vaan kaksoismassa pyörässä on liuku laakerointi jonka varassa jousto tapahtuu (pyörivä edestakainen liike) oliko nyt luk:kin ohjeessa että laakerin max. Lämpö ois olisi 200 tai 250astetta jonka jälkeen rasvat tulee pois välistä ja vauhtipyörä ois entinen.
Ainut rasvanen kohta oli siis kytkinlevy vauhtipyörän puolelta enkä keksi muuta mistä se ois voinut tulla kuin vauhtipyörästä
Siis tosta pääsylinteristä ei mennyt nesteläpi säiliöön vaan oli ehken ilmattu PUTKEA LÖYSYTTÄMÄLLÄ jota tuskin olet tehnyt
tuossa tietoa rakenteesta/laakeroinnista
http://www.kytkinkauppa.fi/files/ASENNU ... 12_FIN.pdf
Ainut rasvanen kohta oli siis kytkinlevy vauhtipyörän puolelta enkä keksi muuta mistä se ois voinut tulla kuin vauhtipyörästä
Siis tosta pääsylinteristä ei mennyt nesteläpi säiliöön vaan oli ehken ilmattu PUTKEA LÖYSYTTÄMÄLLÄ jota tuskin olet tehnyt
tuossa tietoa rakenteesta/laakeroinnista
http://www.kytkinkauppa.fi/files/ASENNU ... 12_FIN.pdf
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm