insignia kytkimen ilmaaja

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

insignia kytkimen ilmaaja

Viesti Kirjoittaja hukka »

tuli tossa hankittua tollainen a insignia 1.8 M32 laatikolla josta ei tietoa onko laatikko laitettu mutta mustaa liimasilikoonia näyttäs olevan aika reilusti välissä ja kytkin akselin stefa ei ollut pohjassakaan.
noh kytkin rupesi luistamaan todella pahasti pitemmillä matkoilla kun lämpesi (kylmänä ei ollenkaan)-
purin niin oli levyn sisäpinta rasvassa (vauhtipyörän laakeroinnista)
uusilla osilla kasaan niin ei suostu ilmautumaan pääsylinteri tukossa (ei ota nestettä säiliöstä) sylinteriä irroittaessa huomasin edellisen asentajan maalitussi jäljet elikkä ilmeisesti edellinen ilmannut alhaalta päin nestettä ja putkea löysäten ilmannut.
tuon ilmauksen takia ilmeisesti meni koko kytkin. (neste laajenee ja kytkin kantaa)

tämä oikeestaan varoitus jollekkin tuollaisesta ilmauksesta ja kiinnostaisi kyllä tietää mitä muuta kyseinen seppä on laittanut jos sattuu joku tietämään
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

https://m.nettiauto.com/opel/insignia/9800357

Näyttäs olevan laatikkoremppa tehtynä vanhan ilmoituksen mukaan.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja

Viesti Kirjoittaja hukka »

Juu löysin itekkin ton sitten illemmalla. Tällä hetkellä kilsoja 224tkm ja löyty myös oivanpojalta 217tkm ajettuna niinkuin oulussakin

Tainut lähtee kiertoon ton kytkimen ilmaus mokan takia
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja

Viesti Kirjoittaja ?! »

Öö,siis miten on rikottu ilmaamalla?

Kyllä mä ainakin monesti työnnän nestettä alhaalta ylöspäin,ei tarvi avata mitään putkia vaan neste työntää ilman säiliöön ylös.Mitään en ole tuolla tekniikalla rikkonut ja ei pitäis olla mahdollistakaan.

Varmasti kytkin luistaa jos on rasvaa levyllä,lämmetessään ei pidä enään mitään.
Mikä on muuten vauhtipyörän laakerointi?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
astra93
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 273
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 02:00

Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja

Viesti Kirjoittaja astra93 »

?! kirjoitti: 21 Tammi 2019, 12:04 Mikä on muuten vauhtipyörän laakerointi?
tarkoittaa varmaan sitä vauhtipyörän takana kampiakselissa olevaa stefaa, se vuotaa öljyt sieltä kytkinlevylle ja sen takia se luistaa.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: insignia CHF-560 kytkimen ilmaaja

Viesti Kirjoittaja hukka »

En tarkoita kampuranstefaa vaan kaksoismassa pyörässä on liuku laakerointi jonka varassa jousto tapahtuu (pyörivä edestakainen liike) oliko nyt luk:kin ohjeessa että laakerin max. Lämpö ois olisi 200 tai 250astetta jonka jälkeen rasvat tulee pois välistä ja vauhtipyörä ois entinen.
Ainut rasvanen kohta oli siis kytkinlevy vauhtipyörän puolelta enkä keksi muuta mistä se ois voinut tulla kuin vauhtipyörästä

Siis tosta pääsylinteristä ei mennyt nesteläpi säiliöön vaan oli ehken ilmattu PUTKEA LÖYSYTTÄMÄLLÄ jota tuskin olet tehnyt

tuossa tietoa rakenteesta/laakeroinnista
http://www.kytkinkauppa.fi/files/ASENNU ... 12_FIN.pdf
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Vastaa Viestiin