Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Joskus vasta kortin saanena tuli samaisesta autosta tänne kirjoiteltua (en mä sillon viellä mistään mitään tiennyt...) kyseisestä autosta ja nyt satuin lunastamaan sen takaisin itselleni koska alkoi kaduttaa sen myynti aikanaan. Samojen ongelmien äärellä painitaan osittain edelleenkin.
Eihän se meinannut millään tahtoa käyntiin lähteä ja sit onki käännetty ja väännetty sytytystä kunnes kävin asian viimesenpäälle läpi eli katosoin nokan ja kampuran merkit kohdalleen, käänsin öpumpun hahlon sopivaan asentoon ja sujautin jakajan sinne jonka lisäksi katsoin että kärki osoittaa jakajarungossa olevaan pieneen merkkiin ja laitoin siitä alkaen syttyjärjestyksen 1-3-4-2 ja lähti komeasti käyntiin. mutta teinkö ihan oikein nuo viimeiset vaiheet? Koneen käytyä lämpimäksi säädin sytytyksen seuraavalla tavalla:
Vauhtipyörän merkkiä katsoen ajoituslampun ennakkoasetusnollissa ja alipaineletku jakajassa kiinni merkin kohdalleen (Eikösse ole 5asteen merkkin???) pitäisikö sitä siis katsoa lampun asetus nollissa vai viidessä asteessa? Mikä tuon hihnapyörän merkin tarkoitus on muutakuin hämmentää tyhmää?
Kärkivälin säädin oikeaoppisesti (0.4mm) ja sytytyksen osista vaihdoin tulpat, johdot, jakajan kannen ja pyörijän.
Tyhjkäynti tuntuu empivän edelleen ja vanhat tulpat on kohtuu karstaiset (varmaan johtuu siitä että sytkä on ollut todella päin persettä + auto nähnyt aika paljon sahaamista...)
Myös lämpöanturin vaihdoin (ei taida muuten LE arvot olla ihan verrannollisia tähän?) vanha anturi näytti megaohmeja molemmista navoista maita vasten.
Olisiko kellään mitään ideaa ja lisäksi voisin kaivata kaaviota polttoaineletkuista imusarjan hollilla.
(Putki vuotaa molempien pönttöjen paikkeilta joka aiheuttaa omalta osaltaan röpöttävän äänen)
Eihän se meinannut millään tahtoa käyntiin lähteä ja sit onki käännetty ja väännetty sytytystä kunnes kävin asian viimesenpäälle läpi eli katosoin nokan ja kampuran merkit kohdalleen, käänsin öpumpun hahlon sopivaan asentoon ja sujautin jakajan sinne jonka lisäksi katsoin että kärki osoittaa jakajarungossa olevaan pieneen merkkiin ja laitoin siitä alkaen syttyjärjestyksen 1-3-4-2 ja lähti komeasti käyntiin. mutta teinkö ihan oikein nuo viimeiset vaiheet? Koneen käytyä lämpimäksi säädin sytytyksen seuraavalla tavalla:
Vauhtipyörän merkkiä katsoen ajoituslampun ennakkoasetusnollissa ja alipaineletku jakajassa kiinni merkin kohdalleen (Eikösse ole 5asteen merkkin???) pitäisikö sitä siis katsoa lampun asetus nollissa vai viidessä asteessa? Mikä tuon hihnapyörän merkin tarkoitus on muutakuin hämmentää tyhmää?
Kärkivälin säädin oikeaoppisesti (0.4mm) ja sytytyksen osista vaihdoin tulpat, johdot, jakajan kannen ja pyörijän.
Tyhjkäynti tuntuu empivän edelleen ja vanhat tulpat on kohtuu karstaiset (varmaan johtuu siitä että sytkä on ollut todella päin persettä + auto nähnyt aika paljon sahaamista...)
Myös lämpöanturin vaihdoin (ei taida muuten LE arvot olla ihan verrannollisia tähän?) vanha anturi näytti megaohmeja molemmista navoista maita vasten.
Olisiko kellään mitään ideaa ja lisäksi voisin kaivata kaaviota polttoaineletkuista imusarjan hollilla.
(Putki vuotaa molempien pönttöjen paikkeilta joka aiheuttaa omalta osaltaan röpöttävän äänen)
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
muistaakseni ajoitus kampuran merkkiin ilman alipainetta
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Ilman alipainetta joo.
Megaohmit on kyllä liikaa.
Megaohmit on kyllä liikaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Ja sulla on letkut ihan miten sattuu tuolla. Polttoaineen paineensäätimen alipaine on otettuennen kaasuläppää, kunnsen pitäs olla otettu samasta jakopalasta mitä jarrutehostimelle. Nyt siellä on tyhjäkäynnillä liian kova bensanpaine ja liian rikas seos sen vuoksi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Juu siis maita vasten ei ole tusosa uudessa anturissa mitään eli luultavasti entinen anturi saanut kosteutta ja vuotaa maihi joka vääristää arvoja. L jetin anturissa ei siis ilmeisesti kuulu mitata maita vasten nastoja vaan on ns yksiosainen anturi.
Tämäpä täytyy tarkistaa.... Mielestäni se tulee siitä keskeltä imusarjaa tulevasta jakoblokista otettu mutta täytyy käydä tarkistamassa asia.Juho M-P kirjoitti: ↑10 Tammi 2019, 08:05 Ja sulla on letkut ihan miten sattuu tuolla. Polttoaineen paineensäätimen alipaine on otettuennen kaasuläppää, kunnsen pitäs olla otettu samasta jakopalasta mitä jarrutehostimelle. Nyt siellä on tyhjäkäynnillä liian kova bensanpaine ja liian rikas seos sen vuoksi.
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Noniin, kävin asiaa tarkastamassa ja tässä on kuva joka hahmottaa, tilannetta.
Kuvassa ylhäällä menee tehostimen alipaine yksinään omasta lähdöstä.
Punaisella merkattu tulee tuosta jakotukista ja menee T-haaran kautta bensanpaineensäätimelle ja jollekkin minulle tuntemattomalle alipainekellolle???
Tuohon mystiseen alipainekelloon tulee samasta tukista myös toinen alipaine vastapuolelle kuten kuvasta näkyy.
Sinisellä merkattu menee lisäilmaluistin toiselle puolelle (mitä tuo lisäilmaluisti edes käytännössä tekee? Käsitys on että se säätää jollain tavalla tyhjäkäyntiä mutta sen irrottamisella ei ole ollut koskaan vaikutusta mihinkään).
Keltainen meneekin sitten alipaineluistille suoraan. Saattoi videolla näyttää että tuo valkoisella merkattu menisi bensanpaineensäätimelle mutta se menee jakajan kelloon.
Onko alipaineet nyt sitten oikein vai väärin?
Kuvassa ylhäällä menee tehostimen alipaine yksinään omasta lähdöstä.
Punaisella merkattu tulee tuosta jakotukista ja menee T-haaran kautta bensanpaineensäätimelle ja jollekkin minulle tuntemattomalle alipainekellolle???
Tuohon mystiseen alipainekelloon tulee samasta tukista myös toinen alipaine vastapuolelle kuten kuvasta näkyy.
Sinisellä merkattu menee lisäilmaluistin toiselle puolelle (mitä tuo lisäilmaluisti edes käytännössä tekee? Käsitys on että se säätää jollain tavalla tyhjäkäyntiä mutta sen irrottamisella ei ole ollut koskaan vaikutusta mihinkään).
Keltainen meneekin sitten alipaineluistille suoraan. Saattoi videolla näyttää että tuo valkoisella merkattu menisi bensanpaineensäätimelle mutta se menee jakajan kelloon.
Onko alipaineet nyt sitten oikein vai väärin?
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Vauhtipyörältä kuula ja nuoli vastakkan. Sitten käännät virranjakajaa niin että kärjet juuri ja juuri aukeavat.
Ps. Kuva ei näy.
Ps. Kuva ei näy.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Jaa eäällä ei vissiin voi muokata viestiä mutta linkissä kuva: https://puu.sh/CuFTW/0a1d1c89b7.png
Täytyy toi sytkön ajoitus viel kerran kattoa, siinä nyt vaan ei tunnu olevan mitään ongelmaa.
Täytyy toi sytkön ajoitus viel kerran kattoa, siinä nyt vaan ei tunnu olevan mitään ongelmaa.
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Mitä helvettiä tuolla on sotkettu
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Kuinka niin? Misthän tuon sisäkennon letkun pitäisi muten oikeaoppisesti kulkea? Tuskin ainakaan tuosta...
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Kyllä se noin pitää olla näemmä huolto-oppaan mukaan jota selailin.
Voin laittaa kuvaakin maininnoista.
Lämpösenä sahauttaa vaan... mutta johtunee siitä ettei sähköinen luisti saa lämpötietoa kun on irti tuosta kopasta.
täytyy kokeilla vielä kylmänä.
Voin laittaa kuvaakin maininnoista.
Lämpösenä sahauttaa vaan... mutta johtunee siitä ettei sähköinen luisti saa lämpötietoa kun on irti tuosta kopasta.
täytyy kokeilla vielä kylmänä.
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Sähköinen luisti ei vaikuta. Ne ei toimi oikeestaan ikään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Rekord 2.0CIH käyntiongelmat
Miksi tuossa on tuo toinen b.paineen säädin?