Vectra b vikakoodi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hara-72
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 21:17

Vectra b vikakoodi

Viesti Kirjoittaja hara-72 »

Elikkä vuoden -99 bentsiini vectrasta kyse niin mihinkä liittyy vikakoodi 4121 venttiilirele viallinen. Lisäksi löytyy 4800 akkujännite liian alhainen. Jos joku voisi valaista asiaa.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: Vectra b vikakoodi

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

hara-72 kirjoitti: 03 Tammi 2019, 19:59 Elikkä vuoden -99 bentsiini vectrasta kyse niin mihinkä liittyy vikakoodi 4121 venttiilirele viallinen. Lisäksi löytyy 4800 akkujännite liian alhainen. Jos joku voisi valaista asiaa.
Ei tuommoisia vikakoodeja ole olemassa. Olet lukenut koodisi väärin tai koodinlukijasi on joku paska.

oletko lukenut tämän sivun jossa on ohjeet klemmarilla vikakoodien lukemiseen?
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm

lisäksi antaakseni yhtään mitään järkevää vastausta pitäisi minun tietää vähän enemmän autosta kuin se että se on
vuosimallia 99 ja on bentsiiini => eli moottorin tilavuus? 2 litranen? 1,6 litranen?

sitten myöskin oireista voisi kertoa jos niitä ilmenee.
hara-72
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 21:17

Re: Vectra b vikakoodi

Viesti Kirjoittaja hara-72 »

Ei ole oma auto ja viat luettu ad-korjaamolla. Itse olen epäillyt, että olisko abs yksikkö tai se kuuluisa rele mutta ei hajuakaan mimmoinen pömpeli kyseessä.. Abs valo ja moottorin vikavalo siinä välillä palaa mutta sammuilee kyllä sen verta, että on sen saanut katsastettua.
Kuva
hara-72
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 21:17

Re: Vectra b vikakoodi

Viesti Kirjoittaja hara-72 »

Joskus olen vahasta A-mallista lukenut hyppylangalla noita vikakoodeja kun Ooppelin omistin (muutaman). Se on 1.6 ja muita oireita siinä ei ole kuin, että abs häviää kun alkaa valo palaan. Moottorin vikavalo ei vaikuta mitenkään käyntiin. Mulla on itella tämmöinen https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=op ... noapp=true mutta se ei saa yhteyttä koko autoon, että saisi viat luettua. Voisin tilata heti jonkin edullisen millä pääsee käsiksi tohon autoon kun tietäisi, että mikä on hyvä. Osaatko suositella jotain kapulaa tai windows 7 32bit koneeseen yhteensopivaa. Minulla on autolle noin 125km matkaa, etä en ihan pienen vilkaisun takia viitti sinne lähteä ajamaan.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15805
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Vectra b vikakoodi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

ABS yksikön piirilevyllä kylmäjuotoksia ja pyöräsensori rikki.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
hara-72
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Huhti 2017, 21:17

Re: Vectra b vikakoodi

Viesti Kirjoittaja hara-72 »

Joo. pittää kattoo, että suostuuko olla palamati katsastuksessa kun se on välillä parikin päivää hiljaa ja välillä ei osaa olla yhtään.. Kesällä olis mukavempaa ottaa se työn alle. Kyselinkin hiukan kuvia kun mahdollisia tinattavia nastoja on kaikkijaan toisesa mallissa minun mielestä 59kpl.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: Vectra b vikakoodi

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

jep nyt kun tuli vähän parempaa tietoa kuin mitä ekassa postauksessa oli niin ei muutaku abs yksikön kimppuun niinku edelä jo sanottiinkin.
Vastaa Viestiin