B Omega kytkimen vaihto ja ehkä kiinteä vauhtipyörä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: B Omega kytkimen vaihto ja ehkä kiinteä vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
mandula
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Syys 2014, 13:12

Re: B Omega kytkimen vaihto ja ehkä kiinteä vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja mandula »

Tarkoitinkin omassa viestissäni, että kevyesti kädellä pamahtaa äärilaitoihinsa kulunut kaksoismassa. Eli jos kädellä pystyy pamauttelemaan sitä niin mitä tekee moottori liikkeellelähdöissä sille..
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: B Omega kytkimen vaihto ja ehkä kiinteä vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja ?! »

mandula kirjoitti: 15 Marras 2018, 07:35 Tarkoitinkin omassa viestissäni, että kevyesti kädellä pamahtaa äärilaitoihinsa kulunut kaksoismassa. Eli jos kädellä pystyy pamauttelemaan sitä niin mitä tekee moottori liikkeellelähdöissä sille..
Ei sitä pysty mitenkään kädellä todentamaan.Todella monta vauhtipyörää vaihdettu kun kokeiltu kädellä ja todettu rikkinäiseksi,ja ai saakeli se uusi on täysin saman tuntuinen :o
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
mandula
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Syys 2014, 13:12

Re: B Omega kytkimen vaihto ja ehkä kiinteä vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja mandula »

Siis todellako ne uudet kaksoismassavauhtipyörät hakkaa äärilaitaansa metalli metallia vastaan? Ei kuulosta kovin terveeltä, ehkä oli ihan hyvä että vaihdoin kiinteään vauhtipyörään enkä hommannut kaksoismassaa.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: B Omega kytkimen vaihto ja ehkä kiinteä vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Juu kyllä toikin kolisee kun veivaa edestakas vaikka on uusi. Tossa videossa sitä ei saa kolisemaan kauheesti koska vp ei ole missään kiinni, se liikkuu mukana jos rajusti liikuttelee. Silloin kun tuo oli uudessa moottorissa kiinni sen sai kolisemaan kyllä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: B Omega kytkimen vaihto ja ehkä kiinteä vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kyllä,ja monesti se keskiosa on "väljä" kampiakselin suuntaisestikkin,eli pystyy vetämään "ulospäin"
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: B Omega kytkimen vaihto ja ehkä kiinteä vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Niin voi ja useita millejä. Ja joissain jopa voi nuljuttaa sivuttain samalla. Ikäänkuin laittas CD levyn läpi kynän ja pyörittelis levyä siinä. Eli voit nuljuttaa lähes lihin tahansa sujntaan. Kai se kovaa pyöriessään keskittää ittensä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin