Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa
Löytýihän sieltä vikakin. Apparin kannentiiviste vuotaa myös takaa, huohottimen ja kannen välistä näkyy nestettä.
Nooh, koitetaan jospa sitä löytyisi joku halukas tekemään kansipahvin vaihdon Saattaa myös ilmestyä myyntiin kiinteään hintaan 600€ vasta katsastettu
Nooh, koitetaan jospa sitä löytyisi joku halukas tekemään kansipahvin vaihdon Saattaa myös ilmestyä myyntiin kiinteään hintaan 600€ vasta katsastettu
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa
Päiviä taas. Hiljaista ollut mutta sen hiljaiselon aikana tehty kansipahvin vaihdot. Mutta! Lämmöt seilaa edelleen. Toki tälläkertaa puhaltaa lämmintä sisälle koko ajan eikä nouse yli 95 asteen mittari missään vaiheessa.
Mittari se vaan veivaa eessuntaassun. Tänä aamuna toki pelasi yllättäen normaalisti.
Onko sielä vielä ilmaa tai jotain?
Mittari se vaan veivaa eessuntaassun. Tänä aamuna toki pelasi yllättäen normaalisti.
Onko sielä vielä ilmaa tai jotain?
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa
Kuinka nopeesti se mittari seilaa?
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Aloitusviestiä päivitetty vastaamaan nykytilannetta.
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Mittari rikki?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Samaa epäilin. Ei neula laske noin nopeasti missään todellisessa tilanteessa.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Mulla joskus nousi omegassa lämpömittari paikallaan seistessä lähelle 100 astetta ja laski aina kun vähän nosti kierroksia. Epäilin tietysti ensin vesipumppua mutta kun vaihdoin muista syistä akun niin johan alko mittaritkin toimiin oikein. Jos olis mittari rikki, anturissa tai johdoissa vikaa tai moottorin maadotus huono? Anturihan on 1 napanen eli maadotus tulee koneen kautta.
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Tämä siis tosiaan tekee niin että karvan yli kahden tonnin kierroksilla alkaa mittari nousta ja sitten esim liikennevaloissa putoaa alas. Ajattelin laittaa jälkiasenteisen lämppömittarin. Laitanko anturin ylä vai alavesiletkuun? Ilmeisesti ylävesi?
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Jos jostain syystä meinaat laittaa jonkun jälkiasenteisen, niin anturi kannattaa laittaa joko siihen alkuperäiseen paikkaan, tai edes mahdollisimman lähelle. Jos päädyt letkuun laittamaan niin laita siihen lämmityslaitteen letkuun joka lähtee kansien välistä. Siinä kiertää sama vesi kun alkuperäsellä anturilla. 22mm adapteri menee napakasti niihin letkuihin.
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Putsaa mittariston liitin, omaan justiin tein kun nopeusmittari tippui nolliin aina välillä. Vähän taittelin myös korin puolen pinnejä, ei ole sen jälkeen tehnyt tuota. Halpa ja nopea kokeilu ainakin, ei mene montaa minuuttia.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Uskoisin että olis mittari tai anturivaiva mutta mittari putoaa nollille vain kun kierrokset on alle 2000rpm Täytyy nyt koittaa katsoa myös sinne mittariston taakse vaikka väitänkin että ei vaikuta asiaan..
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Kyllä näissäkin ooppeleissa sähköt tekee kiusaa vanhemmiten,tuossa omassa mittarin yleensä sai hereille kun pamautti nyrkillä koelautaan kunnolla muutaman kerran.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b v6 lämmöt seilaa ainavaan
Noniin taas updatea.. elikkö mittari on lakannut nyt veivaamasta eestaas ainakin näillä näkymin. Elikkä olisko siellä ollut ilmatasku mikä liikkui vaan..