Kysymys kytkimen kestävyydestä Vectra C

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tuomaz
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Syys 2018, 12:36

Kysymys kytkimen kestävyydestä Vectra C

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Moi,

omalla 2005 vuoden 1.8 Vectralla rullattu 236tkm ja kytkin ottaa aika epätäsmällisesti (mutta lopulta ihan napakasti) melko ylhäällä kiinni. Onko näissä tyypillisesti kytkin loppu jo näillä kilometreillä vai mahtaako olla esim. ilmausongelma tms.?

Kiitos vinkeistä!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kysymys kytkimen kestävyydestä Vectra C

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Taitaa olla ennemmin käyttäjäongelma. Eli joku luistatellut liikaa. Ja en tarkoita svälttämättä sinua
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Kysymys kytkimen kestävyydestä Vectra C

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Ihmetellyt samaa, kun 240K ajetussa Signumissa kytkin ottaa melko ylhäältä kiinni.
Muissa kokeilemissani Vectroissa ottaa napakasti alhaalta.

Epäilen, että joutuu kytkinjumppaa vielä jossain vaiheessa tekemään?
Muutenkin vähän pölvästin oloinen rullata moottorijarrulla, kun alkaa äkkiä rynkyttämään kun kierrokset tippuu jonnekin tonnin lähelle?
prööt
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Kysymys kytkimen kestävyydestä Vectra C

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kävin koeajamassa 202tkm ajettua 2003 z18xe c vectraa. Olisi pitänyt salille lähteä treenaamaan reisilihaksia sen kytkimen kanssa.

304tkm ajettu samanlainen ostettiin eikä ole mitään vikaa alkuperäisessä kytkimessä.

Käyttäjän piikkiin menee kuluminen.
Voit kokeilla painevaihtajalla ilmata kytkimen mutta ylhäältä irroittaminen viittaa kuluneeseen kytkinlevyyn.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Kysymys kytkimen kestävyydestä Vectra C

Viesti Kirjoittaja hukka »

Tohon kytkimien ja starttien kestävyyteen vaikuttaa paljoltikkin ajo onko matkaa vai muutaman kilsan kauppareissuja/kaupunki ajoa. Noista kumpikaan kun ei juurikaan rasitu jos ajellaan vaikka helsinki rovanniemi väliä vaikkakin kilsoja kertyy
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: Kysymys kytkimen kestävyydestä Vectra C

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

320 tkm ajettu eikä kulumaa havaittavissa..
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Kysymys kytkimen kestävyydestä Vectra C

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

244K mittarissa ja menee kytkin uusiksi, Z22YH... :(

Hokasin tänään, kun pitkää matkaa ajoin, että kytkin perkele luistaa.
4 tai 5 vaihteella kun lähtee vedättämään jostain 60-80 vauhdista mäkeä vasten, niin huomaa kuinka kierrokset nousee, mutta auto ei kiihdy.
Tai vaikkapa 4 vaihteella jostain 30-40 antaa reippaasti kaasua, niin kierrokset vaan nousee. :(
Pari kertaa tipahti vakkarikin pois päältä, kun ei vitosella vauhti noussut vaikka moottorissa kierrokset nousi. (Jäiköhän mitään koodia cimmiin tai instrumenttiin?)

Kevyellä kaasulla vielä toimii.
prööt
Vastaa Viestiin