Kun kierroksia 1500 ja kiihdyttää niin, että moottori kuormittuu kohtuullisesti niin alkaa "prutaamaan", tuntuu kuin pytty tai useampikin menettää kipinän. Jos tällöin painaa kaasun pohjaan niin motti menee polvilleen, mutta jos pykältää pienemmälle, että kiekat pompsahtaa 2000 tai yli niin ongelma poistuu. Kylmänä kun on rikkaampi seos niin ei tätä tee tai jos kierroksia yli 2000.
Jos lähtee 1500 kiihdyttään hyvin kevyesti pintakaasulla niin ei ongelmia. Eli 2000 r/min on joku raja ja jos kylmä kone niin toimii. Täyskaasuajossa ei ongelmia eli 2000 jälkeen ei prutaa sama miten ajelee. Tulpanjohdot uusittu parivuotta (15tkm) sitten ja varmaan tulpatkin mutta en sitä huoltokirjaan ole merkinnyt eli ei varma. Tulpat käytin kyllä irti ja puhdistin, näyttivät ihan hyviltä sillä hetkellä. Vikakoodia ei ole luettu eikä näyttöön ei tule mitään vikavaloja (pitäskö tullakkaan?).
Onko tuttua kelleen, missä vika?
B -Omega X25XE -98 nykii alakierroksilla
Re: B -Omega X25XE -98 nykii alakierroksilla
Mulla oli jotain samallaista joakus vuosia sitten kostealla kelillä kun oli joku hävitellyt suuttimien johtosarjasta yhden suuttimen tiivisteen
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm