Tigra A X16XE ei kipinää(korjattu)
Tigra A X16XE ei kipinää(korjattu)
Violetit releet vetää ja johtavat virtaa. Bensapumppu alkaa pyöriä startatessa.
Tulpatkin kastui hiukan.
Sytyspuolan kokeilin vaihtaa ja mittasin että puolan moninapaliittimen laitimmaiseen piuhaan tulee 12V.
Auto ajettu tuolle paikalle kuukausi sitten. Silloin kävi kolmella.
Olisko sähkökaaviota?
Tulpatkin kastui hiukan.
Sytyspuolan kokeilin vaihtaa ja mittasin että puolan moninapaliittimen laitimmaiseen piuhaan tulee 12V.
Auto ajettu tuolle paikalle kuukausi sitten. Silloin kävi kolmella.
Olisko sähkökaaviota?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13467
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Vectra16v.com
Oletko katsonut tulppakoloja ja johtoja ettei ole hapettumaa tullut säilytyksessä?
Kampiakselin asentoanturi ja moniurahihnapyörä kunnossa?
Oletko katsonut tulppakoloja ja johtoja ettei ole hapettumaa tullut säilytyksessä?
Kampiakselin asentoanturi ja moniurahihnapyörä kunnossa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Katoitko, että tuleeko tulpille asti kipinä?
Mulla omaan tollaseen Tigraan vaihdettu uus ecu pari vuotta sitten moisten samanlaisten ongelmien takia. Sen jälkeen on pelannu.
Mulla omaan tollaseen Tigraan vaihdettu uus ecu pari vuotta sitten moisten samanlaisten ongelmien takia. Sen jälkeen on pelannu.
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Ei kipinöi tulpat. Kokeilin vielä toisillakin. Ja puolanki vaihdoin ku sattu oleen käytetty hyllys.
Tosiaan kävi kolmella/kahdella jo siirrettäessä. Harmi ku en enää omista toimivaa OP Commia.
Kampuran anturin ny vois vielä vaihtaa ku sellanenki on hyllys
Tosiaan kävi kolmella/kahdella jo siirrettäessä. Harmi ku en enää omista toimivaa OP Commia.
Kampuran anturin ny vois vielä vaihtaa ku sellanenki on hyllys
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Jos kampuran anturi toimii oikein , niin ecun pitäisi tarjota maita puolan liittimien 3 ja 4 johtimiin.Kannattaa puhdistaa puolan ja ecun liittimet ja tarkistaa niihin tulevat johtimet. Aiemmin ilmeisesti toinen maasignaali jäänyt puuttumaan , jos on käynyt kahdella... olettaen , että puola on/oli ehjä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Kaikki liittimet oli siistejä. Laitoin kuitenki ammattilaadun kontaktispraytä.
Avasin ECUn. Siellä oli käyty ennenkin. Kotelon kanteen oli teipattu Farnellin pussissa pieni IC piiri. About vanhan SIM kortin kokoinen. Se ainoa irroitettavissa oleva IC joka ECUssa on. Kokeilin vaihtaa ristiin mutta ei vaikutusta. Pitää vetää rampeille ja vaihtaa kampianturi.
Avasin ECUn. Siellä oli käyty ennenkin. Kotelon kanteen oli teipattu Farnellin pussissa pieni IC piiri. About vanhan SIM kortin kokoinen. Se ainoa irroitettavissa oleva IC joka ECUssa on. Kokeilin vaihtaa ristiin mutta ei vaikutusta. Pitää vetää rampeille ja vaihtaa kampianturi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Ei ole sitten liittimissä ainakaan vikaa. Kampiakselin anturin vaihto on looginen toimenpide.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Joko selvis missä vika?
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Eipä oo ehtiny tutkia vielä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Eipä auttanu kampiakselin anturin vaihto. Ruiskuttaa bensaa mutta kipinä puuttuu. Boxi varmaan sökö.
Olisko kellään lainata boxia?
Olisko kellään lainata boxia?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
http://www.jroy.fi/about/
Tuolla kaverilla on useita Tigroja purettuna ja läjäpäin osia niihin. Uskoisin löytyvän myös ecuja ja ajoneston hilut siihen jos ei pelkän ecun koodaus onnistu systeemiin. On sitten huippuhyvä kauppakumppani, omakohtaista kokemusta monien vuosien ajalta.
Tuolla kaverilla on useita Tigroja purettuna ja läjäpäin osia niihin. Uskoisin löytyvän myös ecuja ja ajoneston hilut siihen jos ei pelkän ecun koodaus onnistu systeemiin. On sitten huippuhyvä kauppakumppani, omakohtaista kokemusta monien vuosien ajalta.
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Juu tunnen omistajan henkilökohtaisesti. Hänellä on ECU varastossa. Mutta olis kiva kokeilla ennenkuin lyö 100€ tiskiin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Sain kaverin purku-Tigrasta X14XE boxin ja lopulta ajoneston hilutkin. Ei auta, sama vika jatkuu. Pitäs siivota autotalli et sais auton hangesta sisään.
Voisko Nokka-anturi aiheuttaa ton?
Voisko Nokka-anturi aiheuttaa ton?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Klemmarivikakoodeja 16pin OBD pistokkeesta
1405
1503
0230
EGR
Immobilisier unit
Fuel pump
Bensaa tulee suuttimista.
1405
1503
0230
EGR
Immobilisier unit
Fuel pump
Bensaa tulee suuttimista.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Tigra A X16XE ei kipinää
Ajonesto tuskin on päällä, jos vikavalo ei vilku käynnistystä yritettäessä.
Nokka-anturi oletettavasti kunnossa , kun bensaa tulee suuttimista.
Egr - venttiilin kelan 12 V jännite on otettu metkasti puolan jännitesyötöstä kytkiksen mukaan. Teoriassa egr - venttiili voisi vetää puolan 12 V jännitettä liian alas , jos venttiilin kela on rikki tai venttiili jumittaa.
Kampiakselin anturin liittimen liitinnasta 3 pitää olla maissa... kytkiksen mukaan menee anturijohtimen suojakuoren kautta maihin... eli yhdistyy ruskeaan maajohtimeen.
Sitä voi kokeilla , että käynnistyskaapelilla lisämaadoittaa moottorin auton runkoon , sekä eculle lisämaa ecun kiinnitysruuviin.
Liittimen X10 kautta menee aika moni moottorin johtimista ... suuttimet, egr , nokan anturi , tyhjäkäynnin säätömoottori , jne... se liitin kannattaa tarkistaa vielä erikseen.
Nokka-anturi oletettavasti kunnossa , kun bensaa tulee suuttimista.
Egr - venttiilin kelan 12 V jännite on otettu metkasti puolan jännitesyötöstä kytkiksen mukaan. Teoriassa egr - venttiili voisi vetää puolan 12 V jännitettä liian alas , jos venttiilin kela on rikki tai venttiili jumittaa.
Kampiakselin anturin liittimen liitinnasta 3 pitää olla maissa... kytkiksen mukaan menee anturijohtimen suojakuoren kautta maihin... eli yhdistyy ruskeaan maajohtimeen.
Sitä voi kokeilla , että käynnistyskaapelilla lisämaadoittaa moottorin auton runkoon , sekä eculle lisämaa ecun kiinnitysruuviin.
Liittimen X10 kautta menee aika moni moottorin johtimista ... suuttimet, egr , nokan anturi , tyhjäkäynnin säätömoottori , jne... se liitin kannattaa tarkistaa vielä erikseen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i