Corsa e van

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13467
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Corsa e van

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

B13dte 70kw
Öljymäärä vajaa, vikavalo palaa, auto ei kiihdy, vikakoodeja ahtopaineesta ja p2598 ja p2599 ahdonalainen säätö,
Irroitettu dpf ja todettu että turbosta on akseli poikki.
Uusittu turbo (gm) +tiivisteet, poistettu vikakoodit, tarkistettu öljylinjat, ilmansuodatin, tyhjennetty cooleri, vaihdettu övs
Sytyttää vikavalon koeajolla p2599 ahdonalainen säätö liian korkea. Haluttu siipien asento ei täsmää siipien arvoon. Mitattu alipaineet ja tarkistettu kaikki linjat. Ahtopaineen säätimen alipainearvoa verrattu ehjään ja autoon ja todettu ero. Uusittu ahtopaineen säädin. Vikavalo ei syty ja auto toimii mutta turbo viheltää edelleen erittäin voimakkaasti. Ääni loppuu heti kun alipaineohjauksen nappaa irti. Turbon säätötangon liike on ok oloinen. Testerillä ei pysty ohjata auto sammuksissa säätöä koska ahtopaineensäädin päästää alipaineen pois 3s sisään sammutuksesta. Toiminta periaate on lisätä alipainetta sen mukaan paljonko halutaan siipiä kääntää lisää.

Ideoita? Uusi turbo viallinen?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin