Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule (uusi hall ja syt.yks) Kyrsimys
Nyt kun tämä meni monologiksi, niin kokeillaan vielä kerran. Moottorin käynnistymiseen johtavasta vihjeestä voisin luvata pienen palkkion. Alkaa tulla kyrsimys vähitellen.
Jakohihna on vanha, mutta vahva, ja kone/jakaja pyörii startatessa.
Kaikki johtoliitännät puhdistettu tai tarkistettu.
Virranjakaja kasattu uudelleen hall anturin vaihdon myötä, ja muovinen käyttöpyörä uusittu.
Sytytysyksikkö ostettu Motonetista, kuten myös uusi puola.
Bensapumppu surisee ja pysähtyy kuten kuuluu, sekä bensa menee ruiskulle saakka.
Sytytyksen ajoitus kohdallaan.
Puolaan tulee jännite +12v.
Puolan johtoon liitetty tulppa, tai johdonpää kipinöi kerran maata vasten virta-avainta kääntäessä, startatessa kipinää ei synny.
Hall anturiin tulee oikea jännite, ja se myös katkoo virtoja kuten kuuluu. Myös vanha hall anturi toimii kun laittaa rakotulkin anturin eteen.
Pyörijä oli viallinen, virta ei kulkenut läpi.
Ecuboksi tarkistettu, ei hapettumia liitoksissa eikä sisällä.
Testattu hall anturin signaalijohdosta maihin pikaisesti hipaisemalla ohjeen mukaan, eikä puolalta iske kipinää, joten sytkäboksi?
Kaiken tämän jälkeen bensaa ei tule suuttimelta, eikä kipinää vaan näy.
Voisiko tuo sytkäboksi olla heti uutena rikki, ja aiheuttaa harmaita hiuksia, sillä kaiken järjen mukaan ainakin hall anturi toimii ja katkoo oikein, mutta missäs hemmetissä se suuttimen ja kipinän käsky luuraa?
Jakohihna on vanha, mutta vahva, ja kone/jakaja pyörii startatessa.
Kaikki johtoliitännät puhdistettu tai tarkistettu.
Virranjakaja kasattu uudelleen hall anturin vaihdon myötä, ja muovinen käyttöpyörä uusittu.
Sytytysyksikkö ostettu Motonetista, kuten myös uusi puola.
Bensapumppu surisee ja pysähtyy kuten kuuluu, sekä bensa menee ruiskulle saakka.
Sytytyksen ajoitus kohdallaan.
Puolaan tulee jännite +12v.
Puolan johtoon liitetty tulppa, tai johdonpää kipinöi kerran maata vasten virta-avainta kääntäessä, startatessa kipinää ei synny.
Hall anturiin tulee oikea jännite, ja se myös katkoo virtoja kuten kuuluu. Myös vanha hall anturi toimii kun laittaa rakotulkin anturin eteen.
Pyörijä oli viallinen, virta ei kulkenut läpi.
Ecuboksi tarkistettu, ei hapettumia liitoksissa eikä sisällä.
Testattu hall anturin signaalijohdosta maihin pikaisesti hipaisemalla ohjeen mukaan, eikä puolalta iske kipinää, joten sytkäboksi?
Kaiken tämän jälkeen bensaa ei tule suuttimelta, eikä kipinää vaan näy.
Voisiko tuo sytkäboksi olla heti uutena rikki, ja aiheuttaa harmaita hiuksia, sillä kaiken järjen mukaan ainakin hall anturi toimii ja katkoo oikein, mutta missäs hemmetissä se suuttimen ja kipinän käsky luuraa?
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
http://www.vectra16v.com/slp/slp_kadett_e_mj91.pdf
Tuon dokumentin sivulla 2 on kytkentäkaavio C14NZ koneen ecusta ja sytytyksestä.
Kuten jo aiemmin ketjussa mainittu, mittaa yhdistääkö sytytysmoduuli sytytyspuolan jaksottaisesti maihin. Sytytyspuolan liitinnavassa 1 siis jaksottainen jännite... välillä 12 V , välillä 0V . Tämä toteutuu moottorin pyöriessä.
Hall - anturi oletettavasti ohjaa tuota jaksotusta , eli sieltä tulee ecun kautta sytytysmoduulille jaksottainen ohjausjännite. Jännite on todennäköisesti 5 V tai jopa alempi.
Hall- anturin tietoa käytetään oletettavasti myös ruiskutussuuttimen ohjaukseen.
Tuon dokumentin sivulla 2 on kytkentäkaavio C14NZ koneen ecusta ja sytytyksestä.
Kuten jo aiemmin ketjussa mainittu, mittaa yhdistääkö sytytysmoduuli sytytyspuolan jaksottaisesti maihin. Sytytyspuolan liitinnavassa 1 siis jaksottainen jännite... välillä 12 V , välillä 0V . Tämä toteutuu moottorin pyöriessä.
Hall - anturi oletettavasti ohjaa tuota jaksotusta , eli sieltä tulee ecun kautta sytytysmoduulille jaksottainen ohjausjännite. Jännite on todennäköisesti 5 V tai jopa alempi.
Hall- anturin tietoa käytetään oletettavasti myös ruiskutussuuttimen ohjaukseen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Ootko kokeillu vetää suoraan akulta piuhaa puolalle? Että ei ole vika kytkennöissä.
Kun eikös se bensapumpun rele yms ole yhteydessä siihen puolaan. On jo pitkä tovi kun tuli NE sähköjä kytkettyä ja samantapaista vikaa oli, loppuenlopuksi ei ollu piuhat kohdillaan ja suoralla virralla sai diagnosoitua.
Kun eikös se bensapumpun rele yms ole yhteydessä siihen puolaan. On jo pitkä tovi kun tuli NE sähköjä kytkettyä ja samantapaista vikaa oli, loppuenlopuksi ei ollu piuhat kohdillaan ja suoralla virralla sai diagnosoitua.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Kiitän vinkeistä! Täytyy mennä taas tutkimaan.
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Mittailin jännitteitä, enkä kyllä saanut mitään jaksoittaista jännitettä, mikäli oikein mittasin. Melko varma voi olla, ettei kyseessä ole enää moduulivika, kun kolmannellakaan moduulilla ei muutosta ja kaksi hall anturiakin osoittautui ehjäksi. Vaikka en mikään autosähköjen ammattilainen ole, niin haisee siltä ettei Eculta tule käskyä. En tiedä miten yleinen vika on näiden c14nz boksien leviäminen verrattuna noihin Singaporelaisiin c16nz bokseihin.
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Siltä tuo vaikuttaa, että ecussa olisi vikaa.
Onko eculla jännitteet ja maa ?
Onko eculla jännitteet ja maa ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Täytyy mitata, hyvä huomio tuo ecun jännite ja maat. Vedin aiemmin ecuboksilta ylimääräisen maan kuoresta testimielessä. Tilasin Saksasta käytetyn ehjän Ecuboksin hintaan 29€ + postikulut. Ei ole hinnan kiroissa. Hajottamoilla ei näytä olevan kuin ykskutosiin. Jatketaan kun jotain selviää. Voi sanoa opettavaiseksi tarinaksi sähköpuolen kanssa.
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Ok. Monesti vanhemmiten alkaa johtimet ja niiden liitokset olemaan huonossa kunnossa. Ei ollut kallis ecu.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Tänään hain postista Ecun, ja niin se vaan on, että paikoilleen laittamisen jälkeen kipinää alkoi syntyä ja bensa haista, joten vanha Ecuhan se ei anna käskyjä, ja on siis rikki. En kyllä ikinä unohda näitä mittauksia ja testauksia, eikä enää tule epäselvyyksiä mikä on rikki jos joku hajoaa. Kiitoksia kaikista neuvoista!
Re: Kadett c14nz kipinää ei tule. Hjelppivä!
Ihan pakko vielä kommentoida miten Lucas pimeyden ruhtinas säikäytti. Tänään kun koitin sitten käynnistää, kipinää ei enää tullutkaan..äijä alkoi vaipua epätoivoon, että hajosikos toinenki ecu samantien kunnes hokasin, että jakajan liitin oli painunut syvälle jakajan sisälle eikä kontaktia juuri ollut.. Ei se helpolla ole päästänyt