Elikkä otsikon kaltaisesta operaatiosta olisi kyse.
Y22XEV 2.2i 16v moottori hajosi B2 koppaisesta manuaali Ompusta, ja olisi tiedossa automaattiaskilla oleva X20XEV 2.0i 16v B1 korin Omegasta suht edullisesti koko autona, mistä voisi saada vaihtomoottorin.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta operaatiosta? Miten automaattiaskilla olleen koneen moottorinohjaus oppii elämään manuaalilootan kanssa?
Vai onko näissä jo niin hienostunutta bittiä ecussa, että asialla on jotain merkitystä? B1 automaatin kone on vm-95, B2 manuaalin runko -00.
Vai onko helpointa vaan etsiä vastaavaa 2.2i 16v plugin konetta manuaaliautosta tilalle.
Kiitoksia jo etukäteen!
Omega B2 Y22XEV manuaalilaatikolla moottorinvaihto automaatti X20XEV
Re: Omega B2 Y22XEV manuaalilaatikolla moottorinvaihto automaatti X20XEV
EIpä taida onnistua, kun meinaat eri päästöluokan koneen laittaa, ja vielä niin päin, että moottorin päästöluokitus huononee. Et saa muutoskatsastettua tuota.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Omega B2 Y22XEV manuaalilaatikolla moottorinvaihto automaatti X20XEV
Mulla olis leima ummessa oleva Y22XE B2 farkku Omega. Liikkuu omin voimin, kun tankkaa ja apuvirralla käyntiin.
Moottori tosin kaipaa laittoa, kun vie öljyä ja öljykellon juuresta vuotaa öljyä.
Auto on automaatti, mutta saan vaihdettua moottorin ECUun vaihteiston manuaaliksi. (Sen jälkeen sillä ei varmaan ajeta, vaan hinaamalla/trailerilla pois)
(Toisaalta ei se moottori välitä mitä ECU sanoo. Sun ECU pitäs toimia suoraan tossa, jos koneen vaihdat.)
Linkissä haukkumista. Menee kohta paaliin jos ei varaosiksi kelpaa.
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=17&t=267955
Vaihdan talvirenkaat alle ja hinta tippuu puoleen. (Eli pelkillä talvirenkailla 300€)
Moottori tosin kaipaa laittoa, kun vie öljyä ja öljykellon juuresta vuotaa öljyä.
Auto on automaatti, mutta saan vaihdettua moottorin ECUun vaihteiston manuaaliksi. (Sen jälkeen sillä ei varmaan ajeta, vaan hinaamalla/trailerilla pois)
(Toisaalta ei se moottori välitä mitä ECU sanoo. Sun ECU pitäs toimia suoraan tossa, jos koneen vaihdat.)
Linkissä haukkumista. Menee kohta paaliin jos ei varaosiksi kelpaa.
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=17&t=267955
Vaihdan talvirenkaat alle ja hinta tippuu puoleen. (Eli pelkillä talvirenkailla 300€)
prööt
Re: Omega B2 Y22XEV manuaalilaatikolla moottorinvaihto automaatti X20XEV
taitaa tuossa riittää vielä päästöluokat kun ei tuo y22xe taida itekkään olla sen kummempi kuin tuo xevikään luokkansa suhteen. 4/2000 oli itellä käyttöönotettu y22xe koneinen ja kyllä siihen vielä vaikka omavalmisteen sai leimattua liekkö viimoset noita tullut kesällä 2000 jonka jälkeen tul myyntiin tuo z22xe
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd