Moi,
Olen hankkimassa diesel Insigniaa 2.0 CDTi noin vuosimallia 2014-2016. Tuossa ikäluokassa on kuitenkin moottorivaihtoehtoja useampia B20DTH,A20DTH ja A20DTE ainakin eli kysymys kuuluu : Osaatteko suositella arvon opelistit jotain moottoria ja mitä taas olisi syytä välttää ? Kannattaako maksaa muutama tuhatlappunen saadakseen uudemman B20DTH koneella? Muutenkin tuon ikäluokan tyyppiviat ja muut kokemuksetyms kiinnostavat.
En löytänyt moottorimalleista tietoa foorumilta joten avasin uuden ketjun.
Insignia CDTI 2.0- B20DTH/A20DTE/A20DTH moottorien eroja
Re: Insignia CDTI 2.0- B20DTH/A20DTE/A20DTH moottorien eroja
Tuosta topicista löytyy juttua Insigniasta... laidasta laitaan... moottoreista, tyyppivioista, jne
viewtopic.php?f=5&t=118399
B20DTH - moottori on niin sanottu kuiskaava tai hiljainen diesel. A20DTH -moottoriin verrattuna suurimmat muutokset ovat moottoriin lisätty äänieriste , joka peittää venttiilikopan ja osan sylinterikantta. Lisäksi imusarja on muovinen. Myös moottorin värinöitä on vähennetty. Moottori on Euro 6 - normin mukainen ja siinä käytetään ad blue - ainetta nox - päästöjä vähentämään.
A20DTH - on varsin ongelmaton ja kestävä peruskone. Noissa vuosimalleissa suurin osa tyyppivioista on jo korjattu tehtaalla. Matka- ajossa moottori ei ole erityisen äänekäs , vaan rengasmelu voittaa. Kaupungissa ja kiihdytyksissä moottorin ääni kuuluu. Tosin ei niin voimakkaasti kuin esim. A20DTR - koneen ääni.
A20DTE - kone on pienempitehoinen , jotta saavutetaan alhaiset päästöt ja siten luonnollisesti myös pienempi kulutus.
viewtopic.php?f=5&t=118399
B20DTH - moottori on niin sanottu kuiskaava tai hiljainen diesel. A20DTH -moottoriin verrattuna suurimmat muutokset ovat moottoriin lisätty äänieriste , joka peittää venttiilikopan ja osan sylinterikantta. Lisäksi imusarja on muovinen. Myös moottorin värinöitä on vähennetty. Moottori on Euro 6 - normin mukainen ja siinä käytetään ad blue - ainetta nox - päästöjä vähentämään.
A20DTH - on varsin ongelmaton ja kestävä peruskone. Noissa vuosimalleissa suurin osa tyyppivioista on jo korjattu tehtaalla. Matka- ajossa moottori ei ole erityisen äänekäs , vaan rengasmelu voittaa. Kaupungissa ja kiihdytyksissä moottorin ääni kuuluu. Tosin ei niin voimakkaasti kuin esim. A20DTR - koneen ääni.
A20DTE - kone on pienempitehoinen , jotta saavutetaan alhaiset päästöt ja siten luonnollisesti myös pienempi kulutus.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia CDTI 2.0- B20DTH/A20DTE/A20DTH moottorien eroja
Kiitos Robertx hyvästä vastauksesta taas kerran.
Olisiko tuohon selkeää listaa missä vuosimalleissa/malleissa Insigniassa on käytössä murheellinen M32-6 ja missä F40. Sen verran löysin tietoa, että ilmeisesti 2012 loppupuolella M32-laatikkoon olisi tehty parannuksia. Lähinnä CDTI:ssa kiinnostaa, kiitos.
Olisiko tuohon selkeää listaa missä vuosimalleissa/malleissa Insigniassa on käytössä murheellinen M32-6 ja missä F40. Sen verran löysin tietoa, että ilmeisesti 2012 loppupuolella M32-laatikkoon olisi tehty parannuksia. Lähinnä CDTI:ssa kiinnostaa, kiitos.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13551
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia CDTI 2.0- B20DTH/A20DTE/A20DTH moottorien eroja
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia CDTI 2.0- B20DTH/A20DTE/A20DTH moottorien eroja
Lista tuohon jo linkitettiin. M32- vaihteiston parannus ei ole ratkaissut kyseisen vaihteiston ongelmia. Ongelmat eivät kuitenkaan koske jokaista M32 - laatikkoa. Silti en voi sitä suositella.speedouh kirjoitti: ↑26 Heinä 2018, 12:45 Kiitos Robertx hyvästä vastauksesta taas kerran.
Olisiko tuohon selkeää listaa missä vuosimalleissa/malleissa Insigniassa on käytössä murheellinen M32-6 ja missä F40. Sen verran löysin tietoa, että ilmeisesti 2012 loppupuolella M32-laatikkoon olisi tehty parannuksia. Lähinnä CDTI:ssa kiinnostaa, kiitos.
F40 - laatikossa niiden tehokkaampien dieselien kanssa on kaksoismassavauhtipyörän kestäminen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i