-02 vectra otsikon moottorilla.
Vaivana huono tyhjäkäynti, käy kyllä mutta raskaasti ja kierrokset heiluu noin 630-750 välillä, päästöt ihan metsässä, mutta kierroksilla päästöt menee kohdalleen.
Vikavaloa ei polta, imm johdon irroitus ei vaikuta mihinkään mitenkään, edes vikavalo ei syty, kuuluuko syttyä?
Torguella kattellu eri arvoja, tälläsiä se ainakin antaa:
-Imuilmamäärä tyhjäkäynnillä n.3g/s.
-1 lambda heiluu n.0,1-09 välillä.
-2 lambda ei heilu, liikkuu kyllä kaasun painamisen tahtiin, ajossa tasakaasulla n.0.1.
Katin vaihdoin käytettyy, oma oli särki, putken jousto uusi, putki ei enään vuoda, ennen näitä päästöt ei ollu rajoissa, nyt siis on, kierroksilla.
Kaasuläppäkotelo putsattu.
Puristukset mitattu, en muista pyttykohtaisesti, mutta 12.5-n.14bar välillä olivat, eli venttiili vikaa tuskin on?
Varmasti toimivia osia kokeiltuna, millään ei vaikutusta vaivaan.
-ilmamäärämittari
-sytkäkasetti
Mitään vastaavaa vikaa en useilla hauilla ole löytänyt, yhden vähän vastaavan löysin, siinä homma ratkaistiin ecun päivityksellä?
Mikä juttu, millä tehdään, mitä se käytännössä tarkoittaa?
Z18xe tyhjäkäynti
Re: Z18xe tyhjäkäynti
Merkkiliikkeessä suoritetaan moottorin ohjainlaitteen päivitykset.Mitään vastaavaa vikaa en useilla hauilla ole löytänyt, yhden vähän vastaavan löysin, siinä homma ratkaistiin ecun päivityksellä?
Mikä juttu, millä tehdään, mitä se käytännössä tarkoittaa?
Re: Z18xe tyhjäkäynti
Minulla se oli tyhjäkäynnin humppaaminen ja rynkytys kiinni siitä penteleen lisäilmareijästä imusarjassa. Tukossa. Sitten sekään ei auttanut, että sain sen ihan vähän auki, vaan vasta kun rassasin oikein kunnolla niin auttoi. Mutta jos se on imusarja on jo puhdistettu, niin onhan letku kanteen auki? Siihen voi vaikka puhaltaa, ja kumpaankin suuntaan... Tämä epätasainen tyhjäkäynti johtui siitä, että se kone pyrki koko ajan säätämään kaasuläppää sähkömoottorilla, auki-kiinni-auki-kiinni ja liian pienillä kierroksilla, jos lisäilmaa ei anneta. Lisäilman saanti antaa tähän säätöön pelivaran joka stabiloi säädön.