Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Ongelmana siis veccun käyntihäiriö. Auto nyppäsi kiihdyttäessä, päästövalo syttyi ja tehot katosi. Matelemalla pääsi kotiin.
Vikakoodit katsottu, P303, eli misfire cylinder 3. Moottori kävi vajaalla ja huonosti. Lisäksi syttyi auton ja jakoavaimen kuva. Koodin kuittaamisen jälkeen vaihdettu puola ja tulpat, ei apua. Itseasiassa kävi enää kahdella...ei reagoinut kun painoi kaasua. Vanhat tulpat kokeeksi laitettu takaisin, en tiedä oliko oikeasti apua, mutta kävi sentään kolmella.
Vikakoodi nyt toinen, P302, eli kakkossylinteri.
Pohdin korkeapainepumppua, mutta toisaalta jakopään puolelta kuuluu nyt auton käydessä tietyin väliajoin kolaus. Ketjunkiristäjä mennyt? Ketjusarja vaihdettu -12 edellisen omistajan toimesta liikkeessä, kilsoja tullut tämän jälkeen n 90tkm.
Olen käynyt läpi foorumin aikaisempia keskusteluja ja jotenkin viittaisi ongelmat ketjunkiristäjään. Paljonko täytyy purkaa että pääsee kurkkaamaan tilanteen?
Vikakoodit katsottu, P303, eli misfire cylinder 3. Moottori kävi vajaalla ja huonosti. Lisäksi syttyi auton ja jakoavaimen kuva. Koodin kuittaamisen jälkeen vaihdettu puola ja tulpat, ei apua. Itseasiassa kävi enää kahdella...ei reagoinut kun painoi kaasua. Vanhat tulpat kokeeksi laitettu takaisin, en tiedä oliko oikeasti apua, mutta kävi sentään kolmella.
Vikakoodi nyt toinen, P302, eli kakkossylinteri.
Pohdin korkeapainepumppua, mutta toisaalta jakopään puolelta kuuluu nyt auton käydessä tietyin väliajoin kolaus. Ketjunkiristäjä mennyt? Ketjusarja vaihdettu -12 edellisen omistajan toimesta liikkeessä, kilsoja tullut tämän jälkeen n 90tkm.
Olen käynyt läpi foorumin aikaisempia keskusteluja ja jotenkin viittaisi ongelmat ketjunkiristäjään. Paljonko täytyy purkaa että pääsee kurkkaamaan tilanteen?
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Ettei ois jako mennyt sekasin?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Jos ongelma poistuu aina sammuttamalla moottori ja käynnistämällä uudestaan, on korkeapainepumppu sökö. Siis eihän se kokonaan poistu vaan siihen hetkeen ku tekee sen verran "voimakkaamman" kiihdytyksen et nykäsee taas ja jakarin kuvaa tauluun...
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Sulla ei ole ilmeisesti vielä tullut P1191 koodia pumpun matalasta paineesta?
Scottin raina pumpusta
Samat mittaukset näkee opcom kloonillakin eikä tarvi purkaa mitään.
Scottin raina pumpusta
Samat mittaukset näkee opcom kloonillakin eikä tarvi purkaa mitään.
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Mulla tuli aluks tota misfireä jossain sylinterissä. Yleensä kolmonen mut saatto vaihtua. Jonkun ajan päästä tuli sit Fuel pressure system failure lisäks. Ja vika vain tuli herkemmin. Alkuunsa tos tuli tulppaa ja sytkäkasettia vaihettua mut eihän ne mitää auttanu. Korkeepainepumppu auki ja eihän siellä ollu ku tilkka hydrauliöljyä jälellä. Kalvot oli ehjiä.
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Hi
Kannattaisi kyllä aloittaa vianmääritys puristuspainemittauksella,ennenkuin lähtisin muita vikoja etsimään.
Kannattaisi kyllä aloittaa vianmääritys puristuspainemittauksella,ennenkuin lähtisin muita vikoja etsimään.
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Laitoin auton "hetkeksi" aikaa seisontaan ja hankin toisen samanmoisen, tosin vm -05, jolla ajettu melko runsaasti. Tähän "uuteen" veccuun on vaihdettu hiljattain korkeapainepumppu. Mietinkin, olisko järkevää vaihtaa pumput päittäin? Ihan vaikka kokeeksi. Onko kauhea homma, jos itse tekee?
Käyntihäiriöinen veccu ei ole antanut P1191 vikakoodia, ainoastaaan nyppäsee ja tehot katoaa.
Käyntihäiriöinen veccu ei ole antanut P1191 vikakoodia, ainoastaaan nyppäsee ja tehot katoaa.
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Nyt olisi jelpille taas tarvetta. '06 C Vekku ja koodin 1191-5A lykkää. Op-comilla katsottu nyt "fuel pressure in the high pressure rail at idle by
using Tech 2 Datalist. If fuel pressure in the high pressure rail less than 600 kPa?" Pyysi 5000kpa ja arvo meni 4800-5200 väliä eli ok. Kieroksilla pyytää 7000kpa, mutta ei saa kuin 400-800kpa? Eli? Viittaisko omaan bensapumppuun?
Sitten mittasin "3. Pull off connector (two-core) of the fuel pressure regulator.
Measure the voltage of the fuel pressure sensor at 3000 RPM
(standing vehicle) with TECH 2.
Is Voltage greater than 1,2 V?
Yes: Fuel pressure regulator defect, replace."
Voltteja tuli 0.6-0.7. Jos siis miitasin oikein eli liitin irti ja vain Op-comilla katsoa taas lukemaa. Eli yleismittaria ei kytketä mihinkään vaan riittää irroitus ja OP-Comin lukema?
Eihän tuo itse pumppu vaan voi olla viallinen? Vaihdettu 2v sitten uuteen.
Autolla pystyy ajamaan vaikka lyö jakarin tauluun, mutta vain 40kmh.
using Tech 2 Datalist. If fuel pressure in the high pressure rail less than 600 kPa?" Pyysi 5000kpa ja arvo meni 4800-5200 väliä eli ok. Kieroksilla pyytää 7000kpa, mutta ei saa kuin 400-800kpa? Eli? Viittaisko omaan bensapumppuun?
Sitten mittasin "3. Pull off connector (two-core) of the fuel pressure regulator.
Measure the voltage of the fuel pressure sensor at 3000 RPM
(standing vehicle) with TECH 2.
Is Voltage greater than 1,2 V?
Yes: Fuel pressure regulator defect, replace."
Voltteja tuli 0.6-0.7. Jos siis miitasin oikein eli liitin irti ja vain Op-comilla katsoa taas lukemaa. Eli yleismittaria ei kytketä mihinkään vaan riittää irroitus ja OP-Comin lukema?
Eihän tuo itse pumppu vaan voi olla viallinen? Vaihdettu 2v sitten uuteen.
Autolla pystyy ajamaan vaikka lyö jakarin tauluun, mutta vain 40kmh.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Hi
,,,Vanhana Opel miehenä voin sanoa,että kun saat tuon toimimaan myyntikuntoon niin myy pois.ellet halua ostella
kaiken näköisiä kalliita osia,mutta viat säilyy,,,korkeapainepumppu ym kompponenttien huono kestävyys + sähköt !!!
ei hyvä.
,,,Vanhana Opel miehenä voin sanoa,että kun saat tuon toimimaan myyntikuntoon niin myy pois.ellet halua ostella
kaiken näköisiä kalliita osia,mutta viat säilyy,,,korkeapainepumppu ym kompponenttien huono kestävyys + sähköt !!!
ei hyvä.
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Lisätään infoa että...Kobbel kirjoitti: ↑16 Heinä 2018, 13:48 Nyt olisi jelpille taas tarvetta. '06 C Vekku ja koodin 1191-5A lykkää. Op-comilla katsottu nyt "fuel pressure in the high pressure rail at idle by
using Tech 2 Datalist. If fuel pressure in the high pressure rail less than 600 kPa?" Pyysi 5000kpa ja arvo meni 4800-5200 väliä eli ok. Kieroksilla pyytää 7000kpa, mutta ei saa kuin 400-800kpa? Eli? Viittaisko omaan bensapumppuun?
Sitten mittasin "3. Pull off connector (two-core) of the fuel pressure regulator.
Measure the voltage of the fuel pressure sensor at 3000 RPM
(standing vehicle) with TECH 2.
Is Voltage greater than 1,2 V?
Yes: Fuel pressure regulator defect, replace."
Voltteja tuli 0.6-0.7. Jos siis miitasin oikein eli liitin irti ja vain Op-comilla katsoa taas lukemaa. Eli yleismittaria ei kytketä mihinkään vaan riittää irroitus ja OP-Comin lukema?
Eihän tuo itse pumppu vaan voi olla viallinen? Vaihdettu 2v sitten uuteen.
Autolla pystyy ajamaan vaikka lyö jakarin tauluun, mutta vain 40kmh.
Tuo paineensäädin johto irti ja tulokset
Desired Fuel Pressure,5 000 kPa
Fuel Pressure Feedback,380 kPa
Fuel Pressure Feedback, 0.6-0.7v
Bensanpaineet tyhjäkäynti n.4bar ja 3000rpm n.4.5bar
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
- Ballantines
- OCF Member 2018
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Loka 2008, 18:50
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Vika viittaa vahvasti korkeapainepumppuun......jos 2-vuotta vanha niin melkoisella varmuudella vika siinä.
Vikakoodien luku Tech2
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
Vectra B 2.0 CD Automaatti -99 *** Omega B 2.5 V6 Automaatti -00 *** Vectra C 2.2 direct -05
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
Vaihdettiin tosiaan korkeapainepumppu ja heti alkoi rokkaamaan. Conti oli vanha pumppu ja uusi myös. Hintava vekotin tosiaan. Vanha tarttee purkaa osiksi ja tutustua sielunelämään.
Jäi vain nyt hämmentään tämä...
"3. Pull off connector (two-core) of the fuel pressure regulator.
Measure the voltage of the fuel pressure sensor at 3000 RPM
(standing vehicle) with TECH 2.
Is Voltage greater than 1,2 V?
Yes: Fuel pressure regulator defect, replace.
No: Defect is not clearly allocable to one component. Proceed according to TIS 2000 service instruction."
Nyt kun auto toimii niin tuo volttimäärä pyörii 1.5-2.5v väliä? Ja vanhalla ei toimivalla pumpulla 0.6-0.7v. Katsoin Youtubesta pari klippiä tähän liittyen ja niilläkin auton toimiessa menee tuota isompaa väliä?
Hämmentää.
Jäi vain nyt hämmentään tämä...
"3. Pull off connector (two-core) of the fuel pressure regulator.
Measure the voltage of the fuel pressure sensor at 3000 RPM
(standing vehicle) with TECH 2.
Is Voltage greater than 1,2 V?
Yes: Fuel pressure regulator defect, replace.
No: Defect is not clearly allocable to one component. Proceed according to TIS 2000 service instruction."
Nyt kun auto toimii niin tuo volttimäärä pyörii 1.5-2.5v väliä? Ja vanhalla ei toimivalla pumpulla 0.6-0.7v. Katsoin Youtubesta pari klippiä tähän liittyen ja niilläkin auton toimiessa menee tuota isompaa väliä?
Hämmentää.
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Vectra 2.2 direct -04 ja käyntihäiriö
http://www.shop.f5r.co.uk/?43,en_opel-v ... gulator-ea
Onkohan tämä todella käypänen korkeapainepumpun paineensäädin?
Onkohan tämä todella käypänen korkeapainepumpun paineensäädin?
'06 Vectra GTS
Ex: '01 Astra G Caravan Sport
Ex: '01 Astra G Caravan Sport