C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Nykii kiihdyttäessä n. 1300 rpm alkaen 2000 rpm. asti, lämpimänä. Talvella toimi aika pitkään hyvin, koska lämpiäminen vei pidempään, kuin kesällä. Kieroksilla laulaa ihan nätisti aina 6500 asti. Vikakoodeja ei klemmarilla luettaessa ole ollut, moottorin käydessä. Polttoaineen kulutus, esson baarin juttuja isompi 7-9.7 l/100 km. vaunua (vedettäessä n. 13).
Re: C20 ne Astra-92
Kulutus on normaali.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C20 ne Astra-92
Tarkista kumikurkut ilmanputsarin ja imusarjan välistä. Tässä taisi olla myöskin ilmamäärä mittari sitä lanka mallia (edit:läppämallia missä se lanka vastaa hiilipintaan) Sopisi juurikin tuohon että olisi tietyltä alueelta kulunut ja saisi huonoa kontaktia. Kuitenkaan kaasupohjassa ei rötää joten bensapuolen voisi jättää pois laskuista.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: C20 ne Astra-92
Nimenomaa läppämallin ilmamäärämittari on se joka kuluu ja kontakti huononee.
Kuumalankamittarihan toimii ihan eri tavoin. Se ei varsinaisedti kulu mutta likaantuu
Kuumalankamittarihan toimii ihan eri tavoin. Se ei varsinaisedti kulu mutta likaantuu
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C20 ne Astra-92
Kiitos!! Ilmamassa mittari oli n. 90 thk. ajettu, vaihdoin ehkä alkuperäisen, n. 240 thk. ajetun, ko CRC:llä putsatun takaisin. Nyt ei eka reissulla nykinyt, kevyellä kengällä kaasuttaessa, jos painaa äkkiä pohjaan sitten nykii---ei haittaa.
Kiitos neuvosta!!
Kiitos neuvosta!!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C20 ne Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Näitä voi sitten "korjata" taivuttamalla sen kontaktipinnan eri kohtaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: C20 ne Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Niin läppämittarin vastuspintaa voi elvyttää siirtämällä piirilevyä niin että kärki osuu ehjään kohtaan.
Tämähän ei päde kuumalankamittariin
Tämähän ei päde kuumalankamittariin
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Nykiminen palannut n. 1500 km. jälkeen.Pitää varmaan alkaa putsaamaan riittävän usein? Ilmanpuhdistin keväällä uusittu.
Tämä ilmeisesti kuumalanka mallia, läppää en milestäni oo vavainnut?
Tämä ilmeisesti kuumalanka mallia, läppää en milestäni oo vavainnut?
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Ruiskuttelin n. 90 thk. ajetun ilmamassamittarin CRC ko. aineella, en tiedä mitenkä tulisi toimia muutoin? Ei vaikutusta, nykiminen alhaisilla kierroksilla säilyi.
Tarvike pakoputki katkesi sieltä akselin ylityksesen kohdalta, nykiminen lakkasi, "korjasin" säilykepurkilla ja rautalangalla, ei nyi vieläkään. Liekö sattumaa, vai vaikuttiko asiaan?
Tarvike pakoputki katkesi sieltä akselin ylityksesen kohdalta, nykiminen lakkasi, "korjasin" säilykepurkilla ja rautalangalla, ei nyi vieläkään. Liekö sattumaa, vai vaikuttiko asiaan?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Onko takapöntöstä lähtenyt villat pihalle
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Ei mulla ainakaan oo havaintoo?
Pari putkea on ollut kovin lyhyt ikäisiä.
Pari putkea on ollut kovin lyhyt ikäisiä.
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Mulla on kaksi C20 Ne moottoria, sillä erolla että varaosassa ei ole jakohihnan kiristintä, kun käytössä olevassa on, molemmat ovat vuosikertaa -92. Sopiiko kannet keskenään vaihtaen?
Uudemman mallin laturi ja ohjauksentehostajan pumpu moniurahihnalla ei kai ainakaan sovi vanhempaan lohkoon suoraan, vanhemmassa kiilahihna?
Uudemman mallin laturi ja ohjauksentehostajan pumpu moniurahihnalla ei kai ainakaan sovi vanhempaan lohkoon suoraan, vanhemmassa kiilahihna?
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Kannet samoja. Nokkapyörä pitää vaihtaa
Apulaitteethan passaabkun vaan vaihtaa ne ja kampiakselin hihnapyörän myös.
Apulaitteethan passaabkun vaan vaihtaa ne ja kampiakselin hihnapyörän myös.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Joo ja öljypumpussa pitäisi olla se kiristäjän korvake.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.