Vectra Z20NET sekaisin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kl9644
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 22:04

Vectra Z20NET sekaisin

Viesti Kirjoittaja kl9644 »

Morot, eli -03 Vectra C 2.0T Z20NET
Oireet: Ei pyöri lämpösenä kunnolla, kun kolmella pytyllä pyöris, meinaa tukehtua, työntää bensaa aikas rajusti tuolloin, hetkellisen kulutuksen mukaan vaihtelee aina normaalin - 35l/100km välillä. Tyrkkää sit valoja tauluun (kattia ja jakaria). Kylmänä käynnistyy ja pyörii ok. Kulutuslukemat tosin isohkot silloinkin. Vikakoodit luettu pari kertaa. Kaikkia suuttimia herjaa (P0201-4), samoin P0245 (imusarjan absoluuttisen paineen/ilmanpaineen piirin piirin alhainen syöttö / katkonainen.
Diagnoosia tartteisin. ECU sökö? Mitä kaikkee muuta voi olla syynä? Ongelmana oman peukalon paikka tossa keskellä kämmentä :(
Vinkkejä tai osaavia auttajia pääkaupunkiseudulla? Auto Espoossa.
kl9644
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 22:04

Re: Vectra Z20NET sekaisin -> lähtenee kuusakoskelle

Viesti Kirjoittaja kl9644 »

Tarkemmin funtsittuani taidan pistää rahoiksi tän Vectran.. uusi auto lähtee kuitenkin huomenna tilaukseen ja koska vähäpäästöinen, saan opelista sen 1500 eukkoo romutusrahaa siihen. Sen verran paljon olis tossa kaikenlaista uusimista et en viitti alkaa korjaileen enää vaikka muuten ois voinu kakkosena pitääkin. Jos joku tarttee varaosia, saa kysäistä.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra Z20NET sekaisin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Harvoin näitä T8 ECUja on mennyt, joten sen ongelman voi melkein unohtaa.
Kuvauksen perusteella saa ihan liikaa bensaa.

Vikakoodi P201 tarkoittaa suihkutusventtiili 1. Jokaiselle sylinterille (suuttimelle) on oma vikakoodinsa: P201, P202, P203 ja P204.
Tämähän voisi tarkoitaa nyt, että 1. sylinterin suuttimessa vikaa ja siksi saa liikaa bensaa. Jonkin verran näitä suutin vikoja on ollut.

Tuo oirekuvauksen mukaan alkaa vasta lämpöisenä vuotamaan. Saa silloin 1. sylinteriin liikaa bensaa eikä sytytä vaan kastelee tulpan ja sitä kautta myös lambda saa rikasta/palamatonta bensaa.

Otahan ja vaihda uusi suutin tai jopa kokeile (mikäli viitseliäisyyttä on) vaihtaa parin suuttimen paikkaa. Näin ollen tuo vikakoodi siirtyisi toiseen pyttyyn.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra Z20NET sekaisin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jatkan....

Nyt huomasinkin, että aloittajalla ilmeisesti tuleekin kaikki nuo vikakoodit P201..P204 .
Silloinhan vika ei olisikaan yksittäisessä suuttimessa vaan polttoaineen tuotossa. Imusarjassa on polttoaineen paineensäädin, joka on kalvotoiminen ja säätää polttoaineen pumpun tuottamaa raakapainetta imusarjassa olevan imu/ahtopaineen säätämänä.
Näitäkin säätimiä on mennyt vialle, joten ...
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Vastaa Viestiin