Morot, eli -03 Vectra C 2.0T Z20NET
Oireet: Ei pyöri lämpösenä kunnolla, kun kolmella pytyllä pyöris, meinaa tukehtua, työntää bensaa aikas rajusti tuolloin, hetkellisen kulutuksen mukaan vaihtelee aina normaalin - 35l/100km välillä. Tyrkkää sit valoja tauluun (kattia ja jakaria). Kylmänä käynnistyy ja pyörii ok. Kulutuslukemat tosin isohkot silloinkin. Vikakoodit luettu pari kertaa. Kaikkia suuttimia herjaa (P0201-4), samoin P0245 (imusarjan absoluuttisen paineen/ilmanpaineen piirin piirin alhainen syöttö / katkonainen.
Diagnoosia tartteisin. ECU sökö? Mitä kaikkee muuta voi olla syynä? Ongelmana oman peukalon paikka tossa keskellä kämmentä
Vinkkejä tai osaavia auttajia pääkaupunkiseudulla? Auto Espoossa.
Vectra Z20NET sekaisin
Re: Vectra Z20NET sekaisin -> lähtenee kuusakoskelle
Tarkemmin funtsittuani taidan pistää rahoiksi tän Vectran.. uusi auto lähtee kuitenkin huomenna tilaukseen ja koska vähäpäästöinen, saan opelista sen 1500 eukkoo romutusrahaa siihen. Sen verran paljon olis tossa kaikenlaista uusimista et en viitti alkaa korjaileen enää vaikka muuten ois voinu kakkosena pitääkin. Jos joku tarttee varaosia, saa kysäistä.
Re: Vectra Z20NET sekaisin
Harvoin näitä T8 ECUja on mennyt, joten sen ongelman voi melkein unohtaa.
Kuvauksen perusteella saa ihan liikaa bensaa.
Vikakoodi P201 tarkoittaa suihkutusventtiili 1. Jokaiselle sylinterille (suuttimelle) on oma vikakoodinsa: P201, P202, P203 ja P204.
Tämähän voisi tarkoitaa nyt, että 1. sylinterin suuttimessa vikaa ja siksi saa liikaa bensaa. Jonkin verran näitä suutin vikoja on ollut.
Tuo oirekuvauksen mukaan alkaa vasta lämpöisenä vuotamaan. Saa silloin 1. sylinteriin liikaa bensaa eikä sytytä vaan kastelee tulpan ja sitä kautta myös lambda saa rikasta/palamatonta bensaa.
Otahan ja vaihda uusi suutin tai jopa kokeile (mikäli viitseliäisyyttä on) vaihtaa parin suuttimen paikkaa. Näin ollen tuo vikakoodi siirtyisi toiseen pyttyyn.
Kuvauksen perusteella saa ihan liikaa bensaa.
Vikakoodi P201 tarkoittaa suihkutusventtiili 1. Jokaiselle sylinterille (suuttimelle) on oma vikakoodinsa: P201, P202, P203 ja P204.
Tämähän voisi tarkoitaa nyt, että 1. sylinterin suuttimessa vikaa ja siksi saa liikaa bensaa. Jonkin verran näitä suutin vikoja on ollut.
Tuo oirekuvauksen mukaan alkaa vasta lämpöisenä vuotamaan. Saa silloin 1. sylinteriin liikaa bensaa eikä sytytä vaan kastelee tulpan ja sitä kautta myös lambda saa rikasta/palamatonta bensaa.
Otahan ja vaihda uusi suutin tai jopa kokeile (mikäli viitseliäisyyttä on) vaihtaa parin suuttimen paikkaa. Näin ollen tuo vikakoodi siirtyisi toiseen pyttyyn.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Vectra Z20NET sekaisin
Jatkan....
Nyt huomasinkin, että aloittajalla ilmeisesti tuleekin kaikki nuo vikakoodit P201..P204 .
Silloinhan vika ei olisikaan yksittäisessä suuttimessa vaan polttoaineen tuotossa. Imusarjassa on polttoaineen paineensäädin, joka on kalvotoiminen ja säätää polttoaineen pumpun tuottamaa raakapainetta imusarjassa olevan imu/ahtopaineen säätämänä.
Näitäkin säätimiä on mennyt vialle, joten ...
Nyt huomasinkin, että aloittajalla ilmeisesti tuleekin kaikki nuo vikakoodit P201..P204 .
Silloinhan vika ei olisikaan yksittäisessä suuttimessa vaan polttoaineen tuotossa. Imusarjassa on polttoaineen paineensäädin, joka on kalvotoiminen ja säätää polttoaineen pumpun tuottamaa raakapainetta imusarjassa olevan imu/ahtopaineen säätämänä.
Näitäkin säätimiä on mennyt vialle, joten ...
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com