C20XE öljynnosto-ongelma
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Jos se estäis pumpun tyhjäksi valumisen kun eikös se läppä ole joihinkin suodattimiin sen takia tehty/suunniteltu
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
On niissä tapauksissa joissa suodatin on vaakatasossa tai pystyssä ylösalaisin.
C20XE tapauksessa ei ole merkitystä.
C20XE tapauksessa ei ole merkitystä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Joo mutta entäs siirto sarjan kanssa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
XE nostaa startilla öljynpaineet sen verran että valo sammuu jos kaikki on kunnossa. Ja vaikka ne paineet ei startilla nouse niin kun laittaa koneen käymään nousee paineet kyllä melko nopeasti vaikka pumpussa olisi pientä tai suurempaakin vikaa. Itsellä on ollut pumpun rattaita halki ja pumpun pesä pahasti naarmuilla kun on tavaraa mennyt läpi mutta paineet nousee silti viimeistään kun laittaa koneen käymään.
Jos mahdollista koittaisin itse ensin ilman tuota siirtosarjaa miten toimii niin.
Jos mahdollista koittaisin itse ensin ilman tuota siirtosarjaa miten toimii niin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Tuota on tullu starttailtua niin pitkiä pätkiä, et hirvittää onko jo tullu damagea.
Täytynee kokeilla ilman siirtosarjaa. Tai siis ilman siirtosarjaa suodattimen kanssa ei varsinaisesti onnistu tilan vuoksi, mut jättämällä suodatin pois ja siirtojalasta ulostulosta vaan letku sisääntuloon.
Täytynee kokeilla ilman siirtosarjaa. Tai siis ilman siirtosarjaa suodattimen kanssa ei varsinaisesti onnistu tilan vuoksi, mut jättämällä suodatin pois ja siirtojalasta ulostulosta vaan letku sisääntuloon.
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Eikö kone/laatikkopakettia voi nostaa sen verran että saisi suodattimen omalle paikalleen? Tai laskea etuakselia? Siis vain tuon testin ajaksi?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Eihän vaan ole jäänyt imuputken pultti löysälle öljypohjan sisällä ja tippunut
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Tai putken O-rengas huonosti paikallaan tai hukassa?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Kaikki on mahdollista, mut sen verran neuroottinen oon, et luulisin kiristäneeni imuputken.
Täytynee yrittää tunkkalla konetta ja etuakselia sen verran erilleen, et saa suodattimen sujautettua sinne, ehkä onnistuu, ompahan sit kunnolla kokeiltu.
Täytynee yrittää tunkkalla konetta ja etuakselia sen verran erilleen, et saa suodattimen sujautettua sinne, ehkä onnistuu, ompahan sit kunnolla kokeiltu.
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Kyllähän tuo "uusi", vähintään 20v motti kannattaa laittaa kuntoon.
Vaikka wanha hyvä shihhi niin saakelin huippu onkin,ni kyllähän tuommonen "pitsikansi" paskiainen pesee mennen tullen tuommosen malmikasan.
Jo vakiona antaa n.50hv enempi,hyötysuhteesta puhumattakaan
Vaikka wanha hyvä shihhi niin saakelin huippu onkin,ni kyllähän tuommonen "pitsikansi" paskiainen pesee mennen tullen tuommosen malmikasan.
Jo vakiona antaa n.50hv enempi,hyötysuhteesta puhumattakaan
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Jep jep. Öljynryöstölaippa otettu pois ja konetta tunkattu sen verran ylöspäin, että sai suodattimen paikalleen. Eilen tein temput, että sain paineet taas startilla nostettua koneeseen ja about 12h myöhemmin tulin uudestaan starttailemaan... ei nosta ei... Pääsee nostaan motin pois.
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
No ainakin tietää sitten ettei se vika ole siinä siirtosarjassa. Paljonko on ollut paineita silloin kun moottori on viimeksi käynyt? Ja kävikö nätisti ilman rapinoita?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Noin 3 bar oli painetta, se nosti starttauksen jälkeen ensin korkeemmalle ja sit laski tohon kolmeen bariin. Ton piikkauksen aattelin, et vois viitata ylipaineventtiilin jumimiseen, vai onko normaalia? Mut en enää oo päässy näkeen paineita ylipaineventtiilin ropaamisen jälkeen, ku painemittari otti jotenki kipeää.
Ja ei tosta ainakaan mitään älyttömiä ropinoita kuulunu. Toki meluakin jonkinverran on läppärunkojen ja putkiston takia ja ruiskun säädötki ollu niin pahasti mettässä, et rätinää
ja pauketta muutenki
Ja ei tosta ainakaan mitään älyttömiä ropinoita kuulunu. Toki meluakin jonkinverran on läppärunkojen ja putkiston takia ja ruiskun säädötki ollu niin pahasti mettässä, et rätinää
ja pauketta muutenki
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Tossa tuumailin, että varmaan rakentelen koneen kannatelemiseen jonkinlaiset varsistot, jotka kannattelee konetta runkoaisoista, et pääsen tiputtaan etuakseliston alas ja otan öljypohjan paikallaan pois. Niin ja tosiaan, jos en oo aiemmin maininnu, niin kyseessä siis B manta, jossa kone tuupattu joku 10-15 cm normaalia taaemmas.
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Ja ilmeisesti öljyvalo sammui silloin käynnistyksen jälkeen? Kyllä toi 3bar tyhjiksellä on tosi hyvä jos kone on ollut lämmin/kuuma. Kylmillä öljyillä startissa paineet nousee aika paljon varsinkin jos tyhjis on normaalia korkeampi jolloin ylipainevena tiputtaa ne alemmas. Jos sitä ylipaineventtiiliä epäilee niin sinne voi jousen alle pistää pari prikkaa kokeeksi jos se vaikuttaa ongelmaan, tosin silloin olis hyvä olla painemittari jos käymään laittaa ettei paineet nouse liikaa.
Mahtaako tässä kuitenkaan olla edes mitään ongelmaa? Vai onko jokin asia muuttunut tuon aiemman käynnistyksen jälkeen?
Ja mainitsit kyllä jo aiemmin että kone on Mantassa, siksi tuota koneen nostoa/akselin tiputusta ehdotinkin että saa suodattimen väliaikaisesti kiinni.
Eihän tietty vara venettä kaada jos sen imuputken kiinnityksen/tiiveyden tarkistaa.
Mahtaako tässä kuitenkaan olla edes mitään ongelmaa? Vai onko jokin asia muuttunut tuon aiemman käynnistyksen jälkeen?
Ja mainitsit kyllä jo aiemmin että kone on Mantassa, siksi tuota koneen nostoa/akselin tiputusta ehdotinkin että saa suodattimen väliaikaisesti kiinni.
Eihän tietty vara venettä kaada jos sen imuputken kiinnityksen/tiiveyden tarkistaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10