C20XE öljynnosto-ongelma
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Siis kokoajan on joutunu ensin laittaan siemenöljyt siitä tulpasta ja pyörittään siinä välissä startilla, kun viritelmä kupeessa, muuten ei nouse. Tänään starttasin 2x noin minuutin ilman, et paineet nousi. Väittäsin et ei oo normaalia.
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Ok. Mutta jos laittaa koneen käymään paineet nousee heti vai? Onko imuputki joku vakio vai hitsattu/jatkettu?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Ei oo ollu munaa laittaa käyntiin ilman paineita. Sen verran on ollu käynnistysvaikeuksi ton ruiskun kanssa, et yrittäny aina ensin saada paineet koneeseen. Ja kai ton nyt tollasilla pyörityksillä pitäs paineet nostaa? Noin 200 rpm minuutin ajan x2
Täytyypä tarkistella valokuvista, et muokkasinko tota imuputkea. Siitä on jo pari vuotta. Muistaakseni en, mut katsotaan.
Täytyypä tarkistella valokuvista, et muokkasinko tota imuputkea. Siitä on jo pari vuotta. Muistaakseni en, mut katsotaan.
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Kuvasta päätellen olis vakio öljyn imuputki ja asennuskuvassa (jossa oli silikonit jo öljypohjan tiivistepinnoilla) näytti ainakin imuputki olevan kiinni Öljypohjan tein etuvetosen peltipohjasta vähän etuosaa madaltaen.
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Ok. ajattelin että jos jatkettu/muutettu imuputkea hitsaamalla öljypinnan yläpuolelta niin mahdollisesta huokoisesta saumasta voisi vetää ilmaa. Mutta jos vakio putki niin ei sitä ongelmaa.
Mä tekisin niin että jos kaikki nyt näyttää olevan ok niin siemenöljyllä kone käymään että öljy kiertää. ja sitten vaikka päivän päästä ilman siemenöljyjä avaimesta käymään ja kattoo miten nopeesti se painevalo sammuu/paineet nousee. Painemittari olis hyvä olla että näkee paljonko on missäkin tilanteessa.
Mulla on tosiaan ollu muutama moottori missä pumpusta menny tavaraa läpi eli pesä naarmuinen ja ei nostanut startilla paineita millään. Sitten kun laittoi käymään ne nousi heti. Eikä ole tullut vahinkoa laakereille tästäkään. Tosin avaan koneen vähintään kerran vuodessa
Mä tekisin niin että jos kaikki nyt näyttää olevan ok niin siemenöljyllä kone käymään että öljy kiertää. ja sitten vaikka päivän päästä ilman siemenöljyjä avaimesta käymään ja kattoo miten nopeesti se painevalo sammuu/paineet nousee. Painemittari olis hyvä olla että näkee paljonko on missäkin tilanteessa.
Mulla on tosiaan ollu muutama moottori missä pumpusta menny tavaraa läpi eli pesä naarmuinen ja ei nostanut startilla paineita millään. Sitten kun laittoi käymään ne nousi heti. Eikä ole tullut vahinkoa laakereille tästäkään. Tosin avaan koneen vähintään kerran vuodessa
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Jepulis. Täytyy heti alkuun todeta, että loppujen lopuksi ei tässä taidakaan olla mitään varsinaista ongelmaa, kuten nimimerkki vectraTBO jo tuossa aavistelikin. Tähän lopputulemaan päädyin tässä viimepäivien aikana tehtyjen kokeilujen perusteella. Sain tuossa säädeltyä ruiskua sen verran, että nyt pärähtää hyvin käyntiin (suurin ongelma oli itseasiassa triggeripuolella, ei meinannut startatessa synkata konetta. Pientä käyntihäröä vielä, mut nyt pääsee jo tutkimaan paremmin). Eli nyt kun kone lähti hyvin käyntiin, niin pysty jo paremmin kokeilemaan, että miten toi paineiden nosto toimii. Ja konehan nostaa lähes välittömästi paineet, kun kone pärähtää käyntiin! Tämä siis myös siirtosarjalla ja ainakin noin vuorokauden seisotuksen jälkeen. Siirtosarja tosin lattian rajassa, mutta eiköhän tuo toimi ylös nostettunakin. Tuli tossa tosin vaihdettua myös bensalla lantratut öljyt uusiin ja samalla pikkasen jäykempiin, mut niillä tuskin isompaa vaikutusta oli.
Kokemusten perusteella on vahva fiilis, että tää käytetty pumppu kuitenkin falskaa sen verran, että startilla ei vaan ime tarpeeksi, että tyhjäks päästyään lähtis nostamaan, mutta koneen pärähtäessä käyntiin imu on huomattavasti suurempi ja tuolloin nostaa täysin ongelmitta. Varmaan jos toi ruisku olis lähteny paremmin toimiin heti aluksi, niin en olis etes koko asiaan kiinnittäny huomiota
Eli kiitos ja kumarrus Eiköhän tästä voi vaan jatkaa ajOpelin niputusta ilman vastenmielistä öljypohjan irrotusoperaatiota.
Kokemusten perusteella on vahva fiilis, että tää käytetty pumppu kuitenkin falskaa sen verran, että startilla ei vaan ime tarpeeksi, että tyhjäks päästyään lähtis nostamaan, mutta koneen pärähtäessä käyntiin imu on huomattavasti suurempi ja tuolloin nostaa täysin ongelmitta. Varmaan jos toi ruisku olis lähteny paremmin toimiin heti aluksi, niin en olis etes koko asiaan kiinnittäny huomiota
Eli kiitos ja kumarrus Eiköhän tästä voi vaan jatkaa ajOpelin niputusta ilman vastenmielistä öljypohjan irrotusoperaatiota.
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Nonni
Eikun kovaa ajoa ja huonoa huoltoa
Eikun kovaa ajoa ja huonoa huoltoa
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Jep Jospa tässä sais motivaation pidettyä yllä, et sais koslan nippuun asti. Ei ois paljoa enää jäljellä. Vapuks ajoon
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
mikä se semmoinen muovista tehty ylipaineventtiili on kun sellaisen yhdestä rakennetusta koneesta löysin?
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Ai tämmönen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
juurikin tommote setti oli laitettu tuohon ostomoottoriin. Eipä sekään tullut pihalle ilman koukulla vetoa. Ja oli muuten naarmuinen. Kuka näitä myy? Empä tarttis muuta uutta osaa kuin tuon muovisen "venttiilin".
Miksi tuossa kuvassa ovat mukana nuo perus, oisko M6 kokoiset aluslevyt? Jotain oleellista aiheeseen liittyen?
Miksi tuossa kuvassa ovat mukana nuo perus, oisko M6 kokoiset aluslevyt? Jotain oleellista aiheeseen liittyen?
Re: C20XE öljynnosto-ongelma
Vajaan satasen maksaa tuo satsi ja janicoililta ite tilasin tuskin saanee ostettua pelkkää venttiliä vaan ostettava koko säkki. Aluslevyillä saa säädettyä öljynpaineita en muista oliko 4.4-5.1 baria 4000 kiekalla mukana tulevilla levyillä
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd