Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Nonniin. Hiukan reilu tunti siinä meni. Hyvin on johtosarjat pakattu. Sitä minä en tässä(kään) vaunussa käsitä, miksi lähes joka hiivatin johtoon on pitänyt keksiä omanlaisensa liitin ja liittimeen erilainen tapa avata. Ei ole ketju poikki. Sitä minä uumoilinkin, kun kerran polttoainepaineet nousivat tuon diagnostiikan mukaan siihen 7000 kPa:iin ja korkeapainepumppu on nokkakepin päässä. Mutta sen sijaan se ketju tuntuu ihan älyttömän löysältä. Pyörittää kyllä nokkia ja nostimet näyttävät olevan rullatyyppiä, ihan siistit ja toimivat. Mutta tuon ketjun kanssa askarteluun näyttää olevan tilaa ja rakoa vähemmän kuin sillä kuuluisalla gynekologilla, joka maalasi kaverin eteisen postiluukusta käsin kun ei muistanut hakea avaimia... Onko täällä foorumilla ketään, joka olisi vaihtanut ko. koneen ketjun? Onko mitään saumaa tehdä sitä nostamatta konetta? Ja jos se on hypännyt niinkuin nyt näyttää, miksi puristuspaineet on nolla? Niin tietysti... se on hypännyt niin monta pykälää, että imu ja pako on yhtäaikaa auki...
Yhteensä 35 autoksi kutsuttua kinneriä tähän ikään mennessä. Yksikään ei ikuinen...
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Ei ne katkee ku harvoin. Yleensä venyy liikaa ja kitistimet ja laahaimet kuluu. Sitten ajoitus pääsee hyppäämään.
Tämä ko. moottori on susipaska. Ameriikan tinavalua joka on suunniteltu kertakäyttöiseksi max 100tkm.
Ja kohta tänne rynnii muutama puolustaja. No tosiasiaa se ei muuta.
Jos ketjuna olisi edes kunnon kettinki tuon kopiokoneversion sijaan, olisi tämä motti ihan ok.
Ketjun vaihto ei oo mikään älytön homma. Mahtuu ihan ok vaihtaan.
Tämä ko. moottori on susipaska. Ameriikan tinavalua joka on suunniteltu kertakäyttöiseksi max 100tkm.
Ja kohta tänne rynnii muutama puolustaja. No tosiasiaa se ei muuta.
Jos ketjuna olisi edes kunnon kettinki tuon kopiokoneversion sijaan, olisi tämä motti ihan ok.
Ketjun vaihto ei oo mikään älytön homma. Mahtuu ihan ok vaihtaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Niin ja kun jako hyppää, tuloksena on 99% tapauksissa tuho venttiileissä. Eli suurin osa vääntyy.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
"Niin ja kun jako hyppää, tuloksena on 99% tapauksissa tuho venttiileissä"
Tässäpä tulikin jo se minun seuraava kysymykseni. Onko tosiaan näin? Pystyykö tätä arvioimaan mistään ottamatta kantta irti?
Tässäpä tulikin jo se minun seuraava kysymykseni. Onko tosiaan näin? Pystyykö tätä arvioimaan mistään ottamatta kantta irti?
Yhteensä 35 autoksi kutsuttua kinneriä tähän ikään mennessä. Yksikään ei ikuinen...
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Jos puristuksia ei ole on venttiilit koukussa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Nyt pitäs kattoa ajoitusmerkki hihnapyörästä tai purkaa jakopään koppa ja katsoa sieltä.
Google Z22YH timing
Google Z22YH timing
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Jos ei ole puristuksia niin venttiilit sielä on solmussa...
Voihan siihen ohivuoto mittauksen tehdä mutta turhaa se on.
Voihan siihen ohivuoto mittauksen tehdä mutta turhaa se on.
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Joko se liimaventtiili oli poissuljettu, puristuksen kaikkoamisen aiheuttaa sekin ...
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Nyt tulee pieni tauko näihin päivityksiin. Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita, olen saanut monta arvokasta tietoa täältä. Seuraavaksi ehdin koneen pariin ensiviikon puolivälissä ja silloin tutkin, kuinka monta pykälää se ketju on pielessä. Jos se on vain hampaan tai enintään pari, yritän korjausta jakoketjun+hilppeiden vaihdolla. Jos taas se on enemmän, kansi auki ja tulee venttiiliremontti. Lisäksi ajattelin vielä yrittää kuvata tulpan aukosta ainakin mäntien lakea... jos sieltä käsin näkyisi jotain. Katsotaan onnistuuko. Kiitos tosiaan kaikille, hyvä foorumi, hyviä tyyppejä. Terv. GM-äijä Kangasalta
Yhteensä 35 autoksi kutsuttua kinneriä tähän ikään mennessä. Yksikään ei ikuinen...
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Kyllä se lämpimässä tallissa olis lie irronnut.
Mut onko noita ees vaivannu liimavena? Sehän johtuu nykybensan tarttumisesta venttiilinvarteen ja ohjuriin. Tuo kun on suoraruisku niin ...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Eihän moottorin lämmittäminen tuo puristuksia takaisin? Threadin luettuani (kuljettajan kommentit ja puristuksien häviäminen) tulin itsekin siihen tulokseen, että siellä on jako hypännyt ja venttiilit muistuttaa numeroa 8. Hommaa jostain ensin sellai kamera millä näkee sinne sylinteriin (nimeä en muista) ja jos näkyy venttiilin jälkiä vähänkään mäntien päällä, niin toivotan onnea kansiremonttiin.
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Muutama tapaus on muistaakseni foorumilla ollut Z22SE - koneen liimaventtiiliongelmia. Z22YH - koneen kohdalla en muista moista. Mahdollista se kuitenkin on. Jos venttiilinvarren tiivistekumit vuotavat hieman ja ajomatka markettiin on lyhyt , eikä kone ole kunnolla lämmennyt , kun on sammutettu, on varsin otollinen olosuhde liimaventtiilille. Kuten Rookeri kirjoittaa, kannattaa tuo asia vielä tarkistaa ennen kannen avaamista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Nyt ku venakopla on pois nii vois koputella venttiilejä. Näin liimavenat varmasi nytkähtäs irti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vaimoni Vectra Z22YH kuoli...
Näkeehän ketjun hyppimisen vertaamalla ajoitusmerkkejä ajoituskuvaan, otapa kuva niistä niin näkee onko mäntä/venat voineet ottaa hittiä. Nostimetkin jää löysälle, kun venat jää jumiin. Luultavasti kiristin on antanut periksi, kun kerran ketjukin löysällä.