Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Olen tässä hieman jo tutkiskellut ja koittanut asiaa korjata, mutta käryyminen ei vaan lopu. Käryäminen johtuu siitä, että jostain valuu öljyä kuuman pakosarjan päälle. Kansi oli hiukan kostea venttiilikopan alapuolelta, joten tilasin siihen uuden venttiilikopantiivisteen ja vaihdoin sen.
Olen nyt pari viikkoa ajellut ja öljyä ei enään siitä tihku, mutta JOSTAIN! sitä tulee niin, että talli on sinisenään savusta jos ajaa auton sinne parkkiin.
Onko mahdollista, että kansi voi vuotaa öljyä pakosarjan tai imusarjan kiinnityspulteista tai pakosarjan tiivisteestä? Eihän siellä pako-imusarjassa mitään öljyä kierrä. Eihän?
Kuitenkin autolla pystyy työmatkoja ajelemaan kun ei käytä lämppäriä. Eikä se ole vielä tuleenkaan syttynyt Onko siis kellään mitään vihiä kyseiseen asiaan ennenkuin alan tilailemaan siihen lisää tiivisteitä ja osia kenties turhaan niinkuin monta kertaa aina tulee tehtyä.
Olen nyt pari viikkoa ajellut ja öljyä ei enään siitä tihku, mutta JOSTAIN! sitä tulee niin, että talli on sinisenään savusta jos ajaa auton sinne parkkiin.
Onko mahdollista, että kansi voi vuotaa öljyä pakosarjan tai imusarjan kiinnityspulteista tai pakosarjan tiivisteestä? Eihän siellä pako-imusarjassa mitään öljyä kierrä. Eihän?
Kuitenkin autolla pystyy työmatkoja ajelemaan kun ei käytä lämppäriä. Eikä se ole vielä tuleenkaan syttynyt Onko siis kellään mitään vihiä kyseiseen asiaan ennenkuin alan tilailemaan siihen lisää tiivisteitä ja osia kenties turhaan niinkuin monta kertaa aina tulee tehtyä.
Re: Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Ensinnäkin kannattaa pestä moottori huolella, jotta näkee , mistä sitä öljyä tihkuu. Toki pesu syytä tehdä niin , etteivät sähkölaitteet kastu.
Kansi ei vuoda niistä kiinnityspulteista. Kannentiiviste voi vuotaa öljyä ulospäin. Pakosarjan tiiviste ei vuoda öljyä , eikä pako - tai imusarjassa kierrä öljyä.
Onko varma, ettei esimerkiksi vuoda öljypohjan tiivisteestä pakoputken päälle ? Siitäkin tulee käry.
Kansi ei vuoda niistä kiinnityspulteista. Kannentiiviste voi vuotaa öljyä ulospäin. Pakosarjan tiiviste ei vuoda öljyä , eikä pako - tai imusarjassa kierrä öljyä.
Onko varma, ettei esimerkiksi vuoda öljypohjan tiivisteestä pakoputken päälle ? Siitäkin tulee käry.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Kannentiiviste voisi tulla kysymykseen.Se on siinä linjassa mistä käry tulee.No purettava on ainakin pako-imusarja,jotta näkee paremmin tuon vuotokohdan.Toivotaan,että kansi on ehjä ja pakosarjan kiinnityspultit lähtevät mukavasti irti eikä yksikään katkea kanteen kiinni.
Re: Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
On ne pultit auennu 40-50v vanhoista CIH moottoreista ihan kevyesti. Ne on sitte M9 kierteellä eli älä hukkaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Eihän öljykello (paine anturi) vuoda liittimen juuresta koneen taka osassa pakosarjan puolella ainakin 3L koneessa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Kannen päätylaipat tapaa joskus löystyä ja vuotaa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Tarkistelin ne päätylaipat ja niistä ei vuoda pakosarjaan.etummainen on ihan kuiva ja takimmainen hiukka kostea,mutta kostea alue ei yllä pakosarjaan.Öljykello ei osunut silmään.Kone on siis C24NE voimamoottori.
Re: Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Moottori käryää nyt vähemmän. Irrotin siis imu-pakosarjan ja sen letkuviidakon ja totesin, että vuoto ei tule kannentiivisteestä. Siinä pakosarjan yläpuolella oleva alumiininen lämpösuoja oli oli hyvin öljyinen, koska ventttiilikopantiiviste oli vuotanut öljyä sen päälle.
Se lämpösuoja on semmoinen sandwich-rakenteinen kahden reitetyn alumiinipellin väliin puristettu materiaali, joka toivottavasti ei ole asbestia. Noh kuitenkin kuin pesusieni. Sitä kun puristin sormilla, niin siitä suorastaan tihkui öljyä.
Arvelin siinä olevan käryymisen syyn, koska se on niin lähellä kuumaa pakosarjaa. Putsailin sitä tärpätillä aikani, kunnes se vanhuuttaan alkoi mureta käsiin. Eihän se ihan puhtaaksi tullutkaan, mutta ajattelin, että lämpö hoitaa loput. Kasasin hilut takaisin.
Vaihdoin samalla uuden Saksasta tilaamani imu-ja pakosarjan tiivisteen. Pakosarjaa en pakoputkesta irrottanut vaan ensimmäisen liitoksen katalysaattorin edestä, jotta sain pakosarjan senverran irti kannesta, että sain liitoskohdan putsattua. Kaksi pakosarjan pulttia pakosarjan molemmista päistä oli valmiiksi jo poikki ja se poiki sen, että kahteen reikään piti tehdä uudet 10mm kierteet, kun ei noita 9mm kierteellä varustettuja pultteja enään oikeen saa mistään.
Loppuvetona sanoisin, että remontti kannatti siltä osin, että supsutus pakosarjasta loppui, mutta Frontera käryää edelleen.
Se lämpösuoja on semmoinen sandwich-rakenteinen kahden reitetyn alumiinipellin väliin puristettu materiaali, joka toivottavasti ei ole asbestia. Noh kuitenkin kuin pesusieni. Sitä kun puristin sormilla, niin siitä suorastaan tihkui öljyä.
Arvelin siinä olevan käryymisen syyn, koska se on niin lähellä kuumaa pakosarjaa. Putsailin sitä tärpätillä aikani, kunnes se vanhuuttaan alkoi mureta käsiin. Eihän se ihan puhtaaksi tullutkaan, mutta ajattelin, että lämpö hoitaa loput. Kasasin hilut takaisin.
Vaihdoin samalla uuden Saksasta tilaamani imu-ja pakosarjan tiivisteen. Pakosarjaa en pakoputkesta irrottanut vaan ensimmäisen liitoksen katalysaattorin edestä, jotta sain pakosarjan senverran irti kannesta, että sain liitoskohdan putsattua. Kaksi pakosarjan pulttia pakosarjan molemmista päistä oli valmiiksi jo poikki ja se poiki sen, että kahteen reikään piti tehdä uudet 10mm kierteet, kun ei noita 9mm kierteellä varustettuja pultteja enään oikeen saa mistään.
Loppuvetona sanoisin, että remontti kannatti siltä osin, että supsutus pakosarjasta loppui, mutta Frontera käryää edelleen.
Re: Frontera-93 2,4i kat moottori käryää?
Pultteja olis saanu Opel merkkiosista muutamalla eurolla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)