Astra F Vikakoodi 0340
Astra F Vikakoodi 0340
Eli x20xev Astra ilmottelee 0340 nokka-akselin anturin koodia, mutta ei polta vikavaloa. Kokeiltu jo 2 uudella alkuperäis anturilla, mutta ei mitään vaikutusta. Johto ja anturi on mitattu ja vaikuttavat toimivilta. Kampiakselin anturin johdon nypätessä irti moottori sammuu heti, mutta nokka-akselin johdolla ei mitään vaikutusta onko kiinni vai ei.
Paljon keskustelua löytyy kyseisestä aiheesta, mutta ei mitään ratkaisua vastaavaan vikaan löydy. Mitä sitä seuraavaksi rupeaisi ihmettelemään?
Paljon keskustelua löytyy kyseisestä aiheesta, mutta ei mitään ratkaisua vastaavaan vikaan löydy. Mitä sitä seuraavaksi rupeaisi ihmettelemään?
Ascona C
Kadett E
Astra f GSI
Kadett E
Astra f GSI
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Koodi muistissa vanhasta viasta/katkoksesta muttei enää aktiivinen? Jos vikavalo ei kerran pala, mutta valo muuten toimii, niin se yleensä tarkoittaa sitä että vikoja ei ole sillä hetkellä päällä. Muistissa voi olla koodeja vielä, olikohan se jotain 30 onnistunutta käynnistystä näissä ennenkuin vanhat koodit katoaa muistista.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Ainiin unohtu mainita, että käyttäytyy siis edelleen kuin nokka-akselin anturi olisi rikki. Eli limp mode päällä kierrokset 4500rpm rajoittaen.
Ascona C
Kadett E
Astra f GSI
Kadett E
Astra f GSI
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Outoa on kyllä se että valo ei pala. Mulla on molempia näistä mennyt, niin kampuran kuin nokan antureita mutta valo on kyllä palanut aina kun vika on ollut päällä. Oletan että vika on ilmestynyt yllättäen, eikä minkään rempan jälkeen? Eli jako varmasti kohdillaan jne? Auto käynnistyy ihan ok, ainoa "vika" on tuo 4500rpm rajoitus?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Joo, ei tosiaan pala tai vilku ja muuten toimii kaikinpuolin hyvin ja hörähtää käyntiin nätisti ilman sahausta. Sitä en tiedä milloin on alkanut temppuilemaan, koska edellinen omistaja ei ollut edes huomannut vikaa ja auto ollut vasta pari viikkoa itsellä. Jakoa en tullut kattoneeksi laiskuuttani, mutta eiköhän senkin voisi vilkaista. Kampiakselin anturin otin irti, putsasin ja mittasin, luvut oli aivan järjettömiä, piti olla mittari 200k asteikossa, että sai edes luettua ja silti auto pysyy käynnissä pelkällä kampiakselin anturilla.
Voisi melkein käydä sellaisen noutamassa kun ei maksa käytännösä mitään.
Voisi melkein käydä sellaisen noutamassa kun ei maksa käytännösä mitään.
Ascona C
Kadett E
Astra f GSI
Kadett E
Astra f GSI
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Kampuran antureita on iästä riippuen useampia eri malleja ... eikä niistä kaikista muistaakseni saakaan mitään kovin järkevää luettua. Jos se starttaa ok niin silloin kampuran anturikin on ok. Mulla on aina ollut selkeästi anturi rikki, ja vikavalo palanut kun näitä ongelmia on ollut. Siksi tuo jako tuli mieleen, kun en tiedä mitä se aiheuttaa jos on esim hampaan verran synkka pielessä ja antureiden data on ristiriidassa keskenään. Jos hampaalla heittää niin muutenhan auto voi jopa toimiakin vielä.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Jos lontoo taipuu, niin tuossa on juttua sekä anturityypeistä, että mittaamisesta ja muista mahdollisista vioista
http://www.clubcalibra.com/common-probl ... v-code-19/
http://www.clubcalibra.com/common-probl ... v-code-19/
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Nokka antureissa on ollut tehtaalta huonot liittimet. Siksi uuden GM anturin mukana tulee pätkä johtoa ja liitin. Onhan se vaihdettu?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Ilmeisesti anturi, mutta entä se liitin? Jos en väärin muista niin vanha malli on kulmikas, uudemmassa pyöristetyt päät.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Autoon oli jo vaihdettu tämä uudempi anturi ja liitin. Nyt olen itse 2 kertaa vaihtanut OE-laatuisen anturin ja johdon pätkän.
Ascona C
Kadett E
Astra f GSI
Kadett E
Astra f GSI
Re: Astra F Vikakoodi 0340
ECU vika todennäköisesti
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Päivitystä kun on herännyt taas mielenkiinto GSI kanssa. Jakopää tuli vaihdettua uuteen ja samalla rupesin ihmettelemään sitä nokka-anturia. Johtosarja tuli suolestettua koko matkalta ja tutkittua johtojen ulkopuolinen kunto ja olivat kunnossa. Nokka-anturin johdot piippasin ECU:n liittimestä ja olivat ok. Jos hommaa uuden ECU:n onko muuta väliä, että on sama purkki eli Simtec 56.5? Ja mistä saa helpoiten selville onko autossa ajonesto?
Ja autohan oli 1996 Astra F GSI X20XEV.
Ja autohan oli 1996 Astra F GSI X20XEV.
Ascona C
Kadett E
Astra f GSI
Kadett E
Astra f GSI
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra F Vikakoodi 0340
Avaimen sisällä on siru. Eli se puoliympyrän muotoinen avain auki. Tai kurkkaat ratin muovien sisään ja löydät vastaanottimen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.