Pitäis olla kyllä.. Oon sen kans pelannu monet kerrat eikä oo oikeen ollu vaikutusta, viimeks sit vaihoin uuden.. Voishan sitä viel koittaa tiivistää jos sattus vuotaan.M lampinen kirjoitti: ↑17 Tammi 2018, 20:26 Onko putki tiivis mikä menee ilmamäärä mittarilta turbon imu puolelle?
ja erityisesti se keski liitos siinä putkessa lukkopellin alla!
aiheuttaa usein tuon p0170
vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
~
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Moro!
Omassa Vectrassa 2.8t (n.235000km) nykimisen ja pätkimisen rajummassa vedätyksessä ovat aiheuttaneet puolat. Niitä vaihtamalla nykimiset häipyi ja vedot palasivat ennalleen, muita osia ei tarttennu vaihdella. Pitkä startti tankkauksen jälkeen johtui jumittavasta EVAP venttiilistä, jonka kautta tankin höyryt imetään imusarjaan. Näistä molemmista asioista on aiemmin tältä foorumilta löytynyt juttua...
Vialliset puolat löytyivät Torque puhelinsoftalla.
Eka puola väsyi n. 180000km:n kohdilla. EVAP:n virheellisen toiminnnan kuulee solenoidin naputuksesta.
Omassa Vectrassa 2.8t (n.235000km) nykimisen ja pätkimisen rajummassa vedätyksessä ovat aiheuttaneet puolat. Niitä vaihtamalla nykimiset häipyi ja vedot palasivat ennalleen, muita osia ei tarttennu vaihdella. Pitkä startti tankkauksen jälkeen johtui jumittavasta EVAP venttiilistä, jonka kautta tankin höyryt imetään imusarjaan. Näistä molemmista asioista on aiemmin tältä foorumilta löytynyt juttua...
Vialliset puolat löytyivät Torque puhelinsoftalla.
Eka puola väsyi n. 180000km:n kohdilla. EVAP:n virheellisen toiminnnan kuulee solenoidin naputuksesta.
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Mulla teki juuri tuota ja oli 1.5 bar ja ohjelman jälkeen kuoli tyyliin puolet tulpista. Tuo tankkaus homma on yleistä turboissa. Se on se EVAP venttiili konehuoneessa joka sökö. Maksaa aika paljon osa. Helppo vaihtaa. Mulla Mika laitto 0.6mm kärkivälin kun pyysin ja nyt tulpat kestänyt. Nyt puhaltaa 1.2 bar ja 300hp & 420nm.M lampinen kirjoitti: ↑14 Tammi 2018, 09:48 Kaverin autossa oli myös sellainen juttu että hukkaportin kello jumitti,ja sen takia nousi ahtopaine liikaa ja se se katko.
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Jos kaikki on kunnossa toimii myös ihan normi kärkivälillä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Juu ihan Boschin vakiot mulla. Varmuudeks kärkiväli pienemmäks. Hyvin on pelannu. 300km reissu ja vei kuormalla 7.5l/100km ku ajo rajoitusten mukaan. Siis ajotietokoneen näytöstä. Varmaa 8 alkunen jos ois mitannu tankkaamalla.
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Kiitoksia sulle, täytyy tilata toi venttiili jostain ja kattoo noi puolat jos niissä sattus oleen jotain.fergu1955 kirjoitti: ↑18 Tammi 2018, 00:04 Moro!
Omassa Vectrassa 2.8t (n.235000km) nykimisen ja pätkimisen rajummassa vedätyksessä ovat aiheuttaneet puolat. Niitä vaihtamalla nykimiset häipyi ja vedot palasivat ennalleen, muita osia ei tarttennu vaihdella. Pitkä startti tankkauksen jälkeen johtui jumittavasta EVAP venttiilistä, jonka kautta tankin höyryt imetään imusarjaan. Näistä molemmista asioista on aiemmin tältä foorumilta löytynyt juttua...
Vialliset puolat löytyivät Torque puhelinsoftalla.
Eka puola väsyi n. 180000km:n kohdilla. EVAP:n virheellisen toiminnnan kuulee solenoidin naputuksesta.
~
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Sain venttiilin ihan Opel merkkihuollon kautta (Vauhti-vaunu, Kotka. Liikkeen toiminta loppui 2017). Tuli loppujen lopuksi jstkn ruotsista.. Saabissa käytetään samaa venttiiliä. Kärry kun on tarpeeksi vanha niin sai 30% alennusta. Hinnaksi jäi muistaakseni 140€ tai sinne päin, mutta kallis mokoma nikale on. Maailmalta saanee edullisemmin, muutamalla kympillä + kulut.
- Undertaker
- 'Diplomat'
- Viestit: 5381
- Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Mulla on yksi joutilaana mutta en oo nyt ihan varma käykö se tohon.
Pierburg pag gf30
Pierburg pag gf30
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
EVAP keskustelu: https://www.opelclubfinland.fi/viewtop ... 4&t=226419
Itse tilasin jenkeistä, kun piti sisälle asti kuulunutta naputusta. Postikulut ovat hintaan nähden törkeät, mutta tulee silti selvästi halvemmaksi kuin Suomesta ostettuna linkki eBayhin. Vaihdossa kannattaa varautua siihen, että joku kovettunut letku/liitin hajoaa
Itse tilasin jenkeistä, kun piti sisälle asti kuulunutta naputusta. Postikulut ovat hintaan nähden törkeät, mutta tulee silti selvästi halvemmaksi kuin Suomesta ostettuna linkki eBayhin. Vaihdossa kannattaa varautua siihen, että joku kovettunut letku/liitin hajoaa
Insignia V6
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Eikös toi oo ahtopaineen säätöventtiili ? Meinaa uusin ton juuri.Undertaker kirjoitti: ↑19 Tammi 2018, 18:29 Mulla on yksi joutilaana mutta en oo nyt ihan varma käykö se tohon.
Pierburg pag gf30
~
- Undertaker
- 'Diplomat'
- Viestit: 5381
- Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Eiku sori nyt meni venttiilit sekasin.
- Undertaker
- 'Diplomat'
- Viestit: 5381
- Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Tämmönen siis löytyy
gm90531049
gm90531049
Re: vectra c 2.8 turbo nykii/pätkii
Löytyykö kellään OPC 2006 Vectraan Puolia? Tai vinkkejä mistä niitä voisi marmoritiskiä halvemmalla saada?