Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Sekoitin nyt hukkiksen dumppiin, ei tartte huutaa
Joka tapauksessa kyse on yliahdosta.
En ole huutanutkaan. Missä näet huutomerkkejä tahi isoa fonttia?
Olen antanut vain palautetta kirjoitetusta viestistä, jossa on ollut selvää ristiriitaa. Et sekoitttanut pelkästään hukkista ja dumppia vaan tähän soppaan iskit mukaan myös muuttuvasiipisen ahtimen.
Mutta asiaan vielä ...
Yliahdosta on siis kyse, se lienee nyt selvillä.
Se taas voi johtua monestakin syystä, mutta tyypillisimmin hukkaportin painekello tai sen magneettiventtiili ovat syynä. Painekellon toiminnan voi testata ja magneettiventtiili ei luultavasti paljoa maksa, joten sen voi vaihtaa, mikäli painekello tuntuisi toimivan ok.
hukka kirjoitti: ↑14 Tammi 2018, 13:24
Voisko laihaseos nostaa ahtoja jos ampuu putkeen kun ekassa viestissä maininta täyteen tankkauksen jälkeen ei tahdo käynnistyä.
Tuli vaan mieleen ettei ois tankin huohotus ongelma. Testaa ilman tankinkorkkia
Ei ollu vaikutusta ilman tankinkorkkia.
Sekin vielä kun polkiessa korkeemmilla jengoilla tai pienemmälle vaihtaessa ei pätki oikeestaan ollenkaan..
Tuli huvikseen testattua ottaa ilmamassamittarista liitiin irti, ei nykiny eikä pätkiny muttei kulkenu miten normaalisti.. Liitin takas kiinni niin kulki paremmin mutta pätki ja nyki..
stepss kirjoitti: ↑13 Tammi 2018, 17:52
Semmonen lisäys vielä että ahtopaineita nostaa reilusti kun pätkii ..
Pätkiminen sytytyskatkona ei nosta ahtopaineita mutta yli nouseva ahtopaine voi tehdä sytytyskatkoja
Kyllähän se sytkän pätkiminen saattaa nostaa helposti ahtopaineita,varsinkin tuommosessa jossa isohko moottori ja pieni ahdin.
Vaan koskas on puolat uusittu?
Oletko kokeillut pienentää tulpan kärkiväliä
Ei oo tullu kokeiltua kärkiväliä pienentää..
Puolia ei oo uusittu mun aikana koskaan, mutta voiko tää johtua niistä kun on jo +100tkm pitäny tämmöstä ja kun välillä toimii ja välillä ei.. Luulis et puola ois menny jo kokonaan paskaks tässä ajassa..
Ahdetussa motissa usein pätkimisen/nykimisen aiheuttaa heikko riittämätön kipinä.
Kärkivälin pienentäminen tuo yleensä apua ongelmaan jos puola väsähtänyt.
Jos pätkii liian korkean ahtopaineen takia niin silloin pitäisi vikakoodi tallentua. Saabin vastaava kone ei ota vikakoodeja jos vika on esim puolassa/puolissa. Testerillä vois katsoa ottaako joku/jotkin sylinterit erityisen paljon sytytyskatkoja, vika todennäköisesti niiden sylintereitten puolissa.
Polttoainepaine, imupuolen vuodot ym pitäisi tarkistaa koska käy laihalla. Ilmamäärämittari ja muut seoksensäätöön osallistuvat komponentit kuten lämpötunnistimet, happitunnistimet jne
Onko putki tiivis mikä menee ilmamäärä mittarilta turbon imu puolelle?
ja erityisesti se keski liitos siinä putkessa lukkopellin alla!
aiheuttaa usein tuon p0170