Potilaana Astra F '97 x16srz koneella. Ensimmäinen vika oli, että pyöritti hienosti ja pari kertaa sytytti/yskäisi, mutta ei tykännyt jäädä käymään. Monien starttauksien jälkeen lähti käymään, mutta kävi vain 5s. Tämän jälkeen ei kirveelläkään enään käyntiin.
Kuunneltiin b-pumppua ja se ei hurissut startatessa, mutta jännitettä tuli pumpulle joten vaihdoin uuden pumpun ja auto lähti käymään kuin palmun alta ilman ongelmia.
Päivää myöhemmin sitten vika on vaihtunut. Nyt ei sitten aina avainta käännettäessä tapahdu muuta kuin valot syttyy mittaristoon. Pari kertaa avainta renkkaamalla kuitenkin lähti pyörittään ja käynnistyi samantien. Startin solenoidia en ole päässyt vielä testaamaan, kun en ole auton vieressä käynyt pumpun vaihdon jälkeen. Pystykös sitä naksutteleen ihan tarjoamalla sille pelkkää plussaa suoraan akulta?
Haiseeko tämä nyt virtalukonpohjan vialta? Vanhaa pumppua kokeilin myös eilen suoralla sähköllä ja se toimi sittenkin :O Eli oli "turha" vaihto tällä kertaa.
ECU vika tämä tuskin on?
Astra F x16srz Ei pyoritä konetta, virtalukonpohja ?
Astra F x16srz Ei pyoritä konetta, virtalukonpohja ?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: Astra F x16srz Ei pyoritä konetta, virtalukonpohja ?
Kannattaa vaihtaa se pohja. On niin halpa osa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra F x16srz Ei pyoritä konetta, virtalukonpohja ?
Juu ei tainnut kuin 10€ maksaa Motonetissä
Katsotaan vaikuttaako asiaan, kun saan huomenna vaihdettua sen.
Vaihdossa ei varmaankaan mitään erikoista ole, kuin rattimuovit irti, luultavasti joku ruuvi ja pari klipsua niin pohja irti?
Katsotaan vaikuttaako asiaan, kun saan huomenna vaihdettua sen.
Vaihdossa ei varmaankaan mitään erikoista ole, kuin rattimuovit irti, luultavasti joku ruuvi ja pari klipsua niin pohja irti?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 57
- Liittynyt: 27 Heinä 2016, 06:58
Re: Astra F x16srz Ei pyoritä konetta, virtalukonpohja ?
Ainakin astra G 99 mallissa joutuu ottamaan myös virtalukon (sylinterin sisuskalut) irti ennen kuin pohja lähtee. Jos näin on myös f astrassa niin avain "1 asentoon" ja yläpuolella olevasta pienestä aukosta jollain piikillä painat lukituksen pois. Takaisin laittaessa voi joutua ensin painamaan ohjauslukon pois päältä (sellainen "luisti" siellä lukkorunkosylinterin sisällä).
(hitto kun on tuo selityskyky kehno)
(hitto kun on tuo selityskyky kehno)
Re: Astra F x16srz Ei pyoritä konetta, virtalukonpohja ?
Juu juuri noin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra F x16srz Ei pyoritä konetta, virtalukonpohja ?
Tämän ohjeen mukaan vain pari ruuvia irti ja se on siinä. http://www.mk3oc.com/forum/threads/igni ... ent.74158/
Mutta! Itsellä ei ole kuin yksi talttapääpultti ja toinen on tälläinen http://i5.aijaa.com/b/00070/14509231.jpg
Mitä helvettiä?
Mutta! Itsellä ei ole kuin yksi talttapääpultti ja toinen on tälläinen http://i5.aijaa.com/b/00070/14509231.jpg
Mitä helvettiä?
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV