Hei taas kaikki kullannuput!
En menny alle suodattimen kimppuun. Aloin ajattemaan.
Ensin "puola" irti ja yhdellä tulpalla kokeilu ja kas, sytytysvirtaa tulee. Laitoin takas.
Bensapumpun kimppuun. Kokeilin jo kerran vaihtamaani pumppua ulkopuolisella akulla ( tämän auton alkuperäinen) ... toimi.
Rakensin vielä rosvolla johdot kiinni niihin kahteen reunimmaiseen kannen liittimen piuhaan. alkuperäinen pumppu toimi.
Ei kun vaihtamaan. Tiukkasin vielä itte pumpussa olevat johtoliitokset napakoiksi.
Kun pumppu oli vaihdettu. pyöritettiin sitä vielä ulkopuolisella akulla, toimi.
Pistoke kiinni ja auto käyntiin. Taisi käydä kolmella. Käynnistyi kuitenkin vielä uudestaankin. Sitten hyytyi taas. Vaikka virta tulee siihen kannen liittimeen samalla tavalla reunimmaiseen napaan.
Nyt ei polttoainepumpun rele muuttunut aktiiviseksi käynnistäessä.
Saatiin koodi: P0303-02 Sylinterin kolme sytytyskatko havaittu. Kampiakselin asentotunnistin havainnut liian monta sytytyskatkoa. Vialliset liittimet 32 (X58), 64 (X58) Vaihdoin vielä puolan takas alkuperäiseen. Ei vaikutusta.
Onko tietoo, missä tuo tunnistin / liittimet sijaitsee? (automaattivaihteisto)
Voisiko olla niin, että tää viimeisin code, asentotunnistin estää pumpun relettä toimimasta oikein, eikä siis päästä pummpua maihin. Täytyy huomenna vielä koittaa pyörittää pumppua rosvojen kautta suoraan.
Z22XE Omega B 03 ei käynnisty
Re: Z22XE Omega B 03 ei käynnisty
Hei taas kaikki kullannuput!
En menny alle suodattimen kimppuun. Aloin ajattemaan.
Ensin "puola" irti ja yhdellä tulpalla kokeilu ja kas, sytytysvirtaa tulee. Laitoin takas.
Bensapumpun kimppuun. Kokeilin jo kerran vaihtamaani pumppua ulkopuolisella akulla ( tämän auton alkuperäinen) ... toimi.
Rakensin vielä rosvolla johdot kiinni niihin kahteen reunimmaiseen kannen liittimen piuhaan. alkuperäinen pumppu toimi.
Ei kun vaihtamaan. Tiukkasin vielä itte pumpussa olevat johtoliitokset napakoiksi.
Kun pumppu oli vaihdettu. pyöritettiin sitä vielä ulkopuolisella akulla, toimi.
Pistoke kiinni ja auto käyntiin. Taisi käydä kolmella. Käynnistyi kuitenkin vielä uudestaankin. Sitten hyytyi taas. Vaikka virta tulee siihen kannen liittimeen samalla tavalla reunimmaiseen napaan.
Nyt ei polttoainepumpun rele muuttunut aktiiviseksi käynnistäessä.
Saatiin koodi: P0303-02 Sylinterin kolme sytytyskatko havaittu. Kampiakselin asentotunnistin havainnut liian monta sytytyskatkoa. Vialliset liittimet 32 (X58), 64 (X58) Vaihdoin vielä puolan takas alkuperäiseen. Ei vaikutusta.
Onko tietoo, missä tuo tunnistin / liittimet sijaitsee? (automaattivaihteisto)
Voisiko olla niin, että tää viimeisin code, asentotunnistin estää pumpun relettä toimimasta oikein, eikä siis päästä pummpua maihin. Täytyy huomenna vielä koittaa pyörittää pumppua rosvojen kautta suoraan.
En menny alle suodattimen kimppuun. Aloin ajattemaan.
Ensin "puola" irti ja yhdellä tulpalla kokeilu ja kas, sytytysvirtaa tulee. Laitoin takas.
Bensapumpun kimppuun. Kokeilin jo kerran vaihtamaani pumppua ulkopuolisella akulla ( tämän auton alkuperäinen) ... toimi.
Rakensin vielä rosvolla johdot kiinni niihin kahteen reunimmaiseen kannen liittimen piuhaan. alkuperäinen pumppu toimi.
Ei kun vaihtamaan. Tiukkasin vielä itte pumpussa olevat johtoliitokset napakoiksi.
Kun pumppu oli vaihdettu. pyöritettiin sitä vielä ulkopuolisella akulla, toimi.
Pistoke kiinni ja auto käyntiin. Taisi käydä kolmella. Käynnistyi kuitenkin vielä uudestaankin. Sitten hyytyi taas. Vaikka virta tulee siihen kannen liittimeen samalla tavalla reunimmaiseen napaan.
Nyt ei polttoainepumpun rele muuttunut aktiiviseksi käynnistäessä.
Saatiin koodi: P0303-02 Sylinterin kolme sytytyskatko havaittu. Kampiakselin asentotunnistin havainnut liian monta sytytyskatkoa. Vialliset liittimet 32 (X58), 64 (X58) Vaihdoin vielä puolan takas alkuperäiseen. Ei vaikutusta.
Onko tietoo, missä tuo tunnistin / liittimet sijaitsee? (automaattivaihteisto)
Voisiko olla niin, että tää viimeisin code, asentotunnistin estää pumpun relettä toimimasta oikein, eikä siis päästä pummpua maihin. Täytyy huomenna vielä koittaa pyörittää pumppua rosvojen kautta suoraan.
Re: Z22XE Omega B 03 ei käynnisty
Ongelma ratkaistu. Syyllinen: tankin kanteen liitettävä pistoke. Toimi siis välillä ok, joskus taas ei, oikari. Omituisia koodeja matkan varrella, kieltämättä.
Nyt ajettu 150km ja kaikki ok, eikä koodeja. Alan taas uskoa tulevaisuuteen ja joulupukkiin.
Kiitos ja hyvää ja rauhallista joulua kaikille.
Nyt ajettu 150km ja kaikki ok, eikä koodeja. Alan taas uskoa tulevaisuuteen ja joulupukkiin.
Kiitos ja hyvää ja rauhallista joulua kaikille.
Re: Z22XE Omega B 03 ei käynnisty
Mukavia pikkuvikoja, tulee auto nopeesti tutuksi
Hyvä että pelittää taas
Hyvä että pelittää taas
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
2.2i (Z22XE)
2003, Manual