Terveeks.
Elikkäs, sain halvalla 1992 Opel Omega B:n. Mylly on 16-venttiilinen 2.0 automaattiaskilla.
Vehje on aikoinaan polttanut kansipahvin. Vehkeeseen laitettiin uusi kansi, mutta edelliset asentajat eivät saaneet laitetta käyntiin. Vikakoodit sanoivat, että kampiakselin asentotunnistin ja lämpötila-anturi ovat vialla. Kampuran asentotunnistimen vaihdoin, ja nyt kone haluaisi kovasti käyntiin, mutta ei kuitenkaan suostu hörähtämään vaikka pyörittämällä onkin viittä vaille käynnissä.
Eli siis. Onko vikakoodien nollaus ehtona koneen käynnistymiselle? Entä jos on lämpötila-anturin töpseli on irti? Riittääkö sekin estämään startin? Näin kuulemma taitaa olla, mutta anturi on niin vittumaisessa paikassa, ettei sinne äkkiä pääse käsiksi.
Opel Omega B käynnistyskyssäreitä.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7423
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Opel Omega B käynnistyskyssäreitä.
Onhan tankissa varmasti bensaa niin paljon, että viisari ei ole punaisella alueella.
Noissa on ongelmaa, että se pumpun ympärillä oleva "sammio" tyhjenee jos seisoo pitkään melkein tyhjällä tankilla. Se ei saa imettyä polttoainetta, mutta 10-20 litraa tuoretta tavaraa auttaa.
Saattaa tehdä just sitä, että olis lupaavinaan käyntiin, mutta ei vaan jaksa..
Noissa on ongelmaa, että se pumpun ympärillä oleva "sammio" tyhjenee jos seisoo pitkään melkein tyhjällä tankilla. Se ei saa imettyä polttoainetta, mutta 10-20 litraa tuoretta tavaraa auttaa.
Saattaa tehdä just sitä, että olis lupaavinaan käyntiin, mutta ei vaan jaksa..
prööt
Re: Opel Omega B käynnistyskyssäreitä.
Kiitoksia vinkistä. Alle 10 litraa kaadettiin, joten pitää laittaakin lisää jos sillä tokenisi. Mutta vikakoodit ja mahdollisesti kytkemättä oleva lämpötila-anturi siis eivät estä käynnistymistä?Lurttinen kirjoitti:Onhan tankissa varmasti bensaa niin paljon, että viisari ei ole punaisella alueella.
Noissa on ongelmaa, että se pumpun ympärillä oleva "sammio" tyhjenee jos seisoo pitkään melkein tyhjällä tankilla. Se ei saa imettyä polttoainetta, mutta 10-20 litraa tuoretta tavaraa auttaa.
Saattaa tehdä just sitä, että olis lupaavinaan käyntiin, mutta ei vaan jaksa..
Re: Opel Omega B käynnistyskyssäreitä.
Ainiin, ja auto on 1998, ei '92. En löytänny äkkiseltään nappulaa, mistä pääsee editoimaan omaa viestiä.Ropaaja kirjoitti:Kiitoksia vinkistä. Alle 10 litraa kaadettiin, joten pitää laittaakin lisää jos sillä tokenisi. Mutta vikakoodit ja mahdollisesti kytkemättä oleva lämpötila-anturi siis eivät estä käynnistymistä?Lurttinen kirjoitti:Onhan tankissa varmasti bensaa niin paljon, että viisari ei ole punaisella alueella.
Noissa on ongelmaa, että se pumpun ympärillä oleva "sammio" tyhjenee jos seisoo pitkään melkein tyhjällä tankilla. Se ei saa imettyä polttoainetta, mutta 10-20 litraa tuoretta tavaraa auttaa.
Saattaa tehdä just sitä, että olis lupaavinaan käyntiin, mutta ei vaan jaksa..
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7423
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Opel Omega B käynnistyskyssäreitä.
Pelkät vikakoodit ei estä käynnistymistä, mutta jos vika on vakava niin se saattaa estää.
Kait se ilman lämpöanturiakin pelaa?
Toi polttoaine tuli ekana mieleeni, kun sanoit:
Kait se ilman lämpöanturiakin pelaa?
Toi polttoaine tuli ekana mieleeni, kun sanoit:
Se meinaan tekee just tollain, että pyörittää ja olis melkein käynnissä ja lupaa lupaa lupaa, mutta ei vaan jaksa.ja nyt kone haluaisi kovasti käyntiin, mutta ei kuitenkaan suostu hörähtämään vaikka pyörittämällä onkin viittä vaille käynnissä.
prööt
Re: Opel Omega B käynnistyskyssäreitä.
Voi olla aika tiukka lähtemään jos tarkoitat lämpötila anturilla ecun moottorin tietoa. Kun ecu luulenee pakkasta olevan -40 ja polttoaine syötetään sen mukaan
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm