Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
Hei pitkästä aikaa
Kyselin teiltä pitkästymiseen asti 2001 Omegan opireista, Omega seisoo pihassa, korjausta jälleen vailla...Huoh.
Omegani irtisanoutui viikonloppuna yhteistyöstä, ei ole vetoa ja auto sammui roskistenvientireissulla. Sen jälkeen ei enää käynnistynyt.
Hinattiin pihaan ja seuraavana päivänä käynnistyi, mutta ei voi ajaa kuin noin 500m ja sama homma - veto hiipuu ja kone sammuu?
Ideoita tähän?
*Bensapumppu?
*Ilmamassamittari?(kolmas kerta vaihtoon jo sitten)
*Alipaineletkun valskaaminen?
*Nokka ja/tai kampiakselin asentotunnistin?
MIKÄÄN VIKAVALO EI PALA - Ecussa vikaa?
Sitten uutisia
Pysyin kuin pysyinkin Opel merkissä ja ostin tuoreemman, tällä erää Vectra farkun, 2.2 koneella ja automaatilla.
Mummeli taas siitäkin kuitenkin siihen liittyen hiukan kyselee:
Mikä mahtaa olla 2004 vuosimallin Vectran(Z22YH uudempi moottorimalli)ketjun kiristimen vaihtoväli?
Autossa on huoltokirja, mutta siinä EI OLE merkintää ko. asiasta.
Kiitos mahdollisista vastauksista taas.
*Elina*
Kyselin teiltä pitkästymiseen asti 2001 Omegan opireista, Omega seisoo pihassa, korjausta jälleen vailla...Huoh.
Omegani irtisanoutui viikonloppuna yhteistyöstä, ei ole vetoa ja auto sammui roskistenvientireissulla. Sen jälkeen ei enää käynnistynyt.
Hinattiin pihaan ja seuraavana päivänä käynnistyi, mutta ei voi ajaa kuin noin 500m ja sama homma - veto hiipuu ja kone sammuu?
Ideoita tähän?
*Bensapumppu?
*Ilmamassamittari?(kolmas kerta vaihtoon jo sitten)
*Alipaineletkun valskaaminen?
*Nokka ja/tai kampiakselin asentotunnistin?
MIKÄÄN VIKAVALO EI PALA - Ecussa vikaa?
Sitten uutisia
Pysyin kuin pysyinkin Opel merkissä ja ostin tuoreemman, tällä erää Vectra farkun, 2.2 koneella ja automaatilla.
Mummeli taas siitäkin kuitenkin siihen liittyen hiukan kyselee:
Mikä mahtaa olla 2004 vuosimallin Vectran(Z22YH uudempi moottorimalli)ketjun kiristimen vaihtoväli?
Autossa on huoltokirja, mutta siinä EI OLE merkintää ko. asiasta.
Kiitos mahdollisista vastauksista taas.
*Elina*
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
No vaihtoväliä ei ole.
Huonompi vanhempikiristin alunperin ja suurin osa niistä jo tässä iässä uusittu. Haulla löytyy foorumilta asiasta.
Millä moottorilla omega?
Huonompi vanhempikiristin alunperin ja suurin osa niistä jo tässä iässä uusittu. Haulla löytyy foorumilta asiasta.
Millä moottorilla omega?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
Öö, kyllä sitä ketjukoneenkin kiristintä pitää uusia...tietäis vaan koska?
Omega on 2.2 bensakoneella.
Omega on 2.2 bensakoneella.
Re: Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
Ei ole vaihtovälejä ketjunkiristimillä eikä ketjuilla...Elina kirjoitti:Öö, kyllä sitä ketjukoneenkin kiristintä pitää uusia...tietäis vaan koska?
Omega on 2.2 bensakoneella.
Vaihetaan yleensä kun ääntää...
Re: Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
Eikö kukaan (myyjä, ed. omistajat, huollot) tiedä onko siihen jo tehty ketjuremonttia, mitä ja milloin? Tuo tieto olisi ollut sen verran arvokas, että sillä olisi ollut vaikutus auton hintaan. Auton ns. täydelliseen huoltokirjaanhan yleensä merkataan vain ne huollot ja kaikki muut oleelliset korjaukset ja osien vaihdot ilmenevät mukana seuraavista kuiteista tai ed. omistajien muisteloista.Elina kirjoitti:Öö, kyllä sitä ketjukoneenkin kiristintä pitää uusia...tietäis vaan koska?
Re: Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
No, jos on ajettu yli 200tkm niin on takuulla vaihdettu.
80-150tkm hajosi suurin osa.
80-150tkm hajosi suurin osa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
Millä takuulla??? Noissa on voitu ketjun elinikää pidentää vaihtamalla pelkästään kiristin.ascona_c kirjoitti:No, jos on ajettu yli 200tkm niin on takuulla vaihdettu.
80-150tkm hajosi suurin osa.
Tai jos vaihdettu 80tkm ja nyt ajettu >230tkm
Re: Omegasta ja muustakin, mm. ketjukoneen kiristimen vaihtoväli
Omegasta sen verran, että imm ja moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi eivät sytytä vikavaloa , vaikka toimisivat väärin, jos ei ole katkosta. Jos olet vaihtanut alkuperäistä laatua vastaavan imm:n ja tarkistanut liittimet ja liittimelle tulevat johtimet, niin sitten kannattaa tarkistaa moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi (eculle tiedon antava) , sen liitin ja liittimelle tulevat johtimet. Yksi vaihtoehto on myös tukkeutunut pakoputki.
Z22SE- ja Z22YH - ketjukoneilla on joillakin ajettu yli 250 tkm ilman ketjusarjan ja kiristimen vaihtoa. Vuonna 2008 kiristin vaihtui parannettuun malliin , mutta parannettua mallia on saanut jo vuonna 2005. Alkuperäinen kiristin on tasaisella mutterikannalla ja ns. parannetun mallin kiristimessä on selkeä kohouma keskellä. Kiristin löytyy jakoketjukotelon vierestä moottorin takapuolelta. Jos ketjusarja on vaihdettu , kiristin on yleensä vaihdettu ns. parannettuun malliin. Ketjusarjan vaihto on korjaus ja sitä tuskin koskaan on merkitty huoltokirjaan. Jotkut ovat tosiaan vaihtaneet vain kiristimen ja silloin on vaikea tietää, missä kunnossa ovat ketjuohjaimet ja ketju. Selkeä ketjun rallatus heti kylmäkäynnistyksen jälkeen kertoo yleensä ketjusarjan vaihtotarpeesta.
Z22SE- ja Z22YH - ketjukoneilla on joillakin ajettu yli 250 tkm ilman ketjusarjan ja kiristimen vaihtoa. Vuonna 2008 kiristin vaihtui parannettuun malliin , mutta parannettua mallia on saanut jo vuonna 2005. Alkuperäinen kiristin on tasaisella mutterikannalla ja ns. parannetun mallin kiristimessä on selkeä kohouma keskellä. Kiristin löytyy jakoketjukotelon vierestä moottorin takapuolelta. Jos ketjusarja on vaihdettu , kiristin on yleensä vaihdettu ns. parannettuun malliin. Ketjusarjan vaihto on korjaus ja sitä tuskin koskaan on merkitty huoltokirjaan. Jotkut ovat tosiaan vaihtaneet vain kiristimen ja silloin on vaikea tietää, missä kunnossa ovat ketjuohjaimet ja ketju. Selkeä ketjun rallatus heti kylmäkäynnistyksen jälkeen kertoo yleensä ketjusarjan vaihtotarpeesta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i