Moron arvon obelistit! Kyseinen vekotin alkanut tekemään kylmien kelien alkamisen jälkeen mystisiä tempauksia. Tiistaina aamulla oli lähtenyt käyntiin normaalisti, mutta sammui samantien. Sen jälkeen ei lupaustakaan, pyöritti kyllä. Työpäivän jälkeen tutkin asiaa ja omituisen starttausäänen jälkeen jaon sekoaminen kävi mielessä.
Tarkastettu jako, ok. Nokat pyörii normaalisti, ok. Bensaa on ja suutintukissa paine, ok. Tulpat tutkittu, ok. Akku vaihdettu uuteen. Vikakoodeja ei ollut kuin egr-venasta (tukittu puolisokeella laipalla). Parin tunnin roikanpäässä olon jälkeen lähti käyntiin hiljalleen yskien. Koeajon jälkeen päättelin kyseessä olleen liimaventtiili.
Seuraavana päivänä töistä lähtiessä (ei roikassa) auto sammui n. kilometrin ajon jälkeen. Starttausääni kuin tulpattomas mopos. Lähti käyntiin parin minuutin odottelun jälkeen ja toimi normaalisti loppumatkan. Eilen käytin moottoria kylmästä lämpimäksi työpaikan pihassa 2000rpm ja kolmen minuutin käytön jälkeen sammui taas. Muutamia pidempiä sahauksia ja taas käynnistyi normaalisti sekä toimi loppupäivän ajot täysin. Voiko kyseessä olla edelleen liimaventtiili vai jotain muuta?
Tigra -98 X16XE liimaventtiilikö?
- SR-Berlina
- 'Admiral'
- Viestit: 221
- Liittynyt: 04 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Tigra -98 X16XE liimaventtiilikö?
ex OPEL ASCONA 1.9SR -80 (r.i.p.),Kadett 1.6i -91,Kadett Caravan 2.0i -89(r.i.p.),Omega Caravan 2.0i -96,Tigra 1.6i -98 (emännän),Astra Sport Caravan 2.2i -01
Re: Tigra -98 X16XE liimaventtiilikö?
No ei oikee. Kuulostaa ihan liimavenalta mutta en oo ikinä kuullu että kesken ajon tota tekis. Yleensä lyhyt muutaman minuutin ajo ja sen jälkeen sammutus niin ilmenee
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- SR-Berlina
- 'Admiral'
- Viestit: 221
- Liittynyt: 04 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Tigra -98 X16XE liimaventtiilikö?
Spekulointia: Olisko mahdollista että kylmästä käynnistettäessä ja melkolailla heti liikenteeseen lähdettäessä pakoventtiilit jumahtais karstaisuuden tahi jonkin muun syyn takia lämmetessään? Esim venttiilit lämpenis nopeemmin ku kansi tai ohjurit.
Tänään testasin teoriaa käynnistämällä koneen kylmästä ja annoin lämmetä tyhjäkäynnillä n. 9min koskematta kaasuun. Auto toimi täysin, ei mitään ongelmia. Samoin roikan päästä lähtiessä ei minkäänlaista robleemaa.
Tänään testasin teoriaa käynnistämällä koneen kylmästä ja annoin lämmetä tyhjäkäynnillä n. 9min koskematta kaasuun. Auto toimi täysin, ei mitään ongelmia. Samoin roikan päästä lähtiessä ei minkäänlaista robleemaa.
ex OPEL ASCONA 1.9SR -80 (r.i.p.),Kadett 1.6i -91,Kadett Caravan 2.0i -89(r.i.p.),Omega Caravan 2.0i -96,Tigra 1.6i -98 (emännän),Astra Sport Caravan 2.2i -01