Insignia 4x4 kokemuksia
Insignia 4x4 kokemuksia
Tollanen kiinnostaisi 2.0 turbo bensakoneella.
Nelivedossa ilmeisesti on joitakin ongelmakohtia. Onko ongelmat kaikissa vuosimalleissa ja mitä kaikkea sieltä leviää? Koneessa taitaa olla jakoketjun kanssa ongelmia? Onko vain yksittäistapauksia vai onko ominaisuus?
Eikö insignia ole muilta osin aika luotettava?
Alkupään autoja meinasin.
Nelivedossa ilmeisesti on joitakin ongelmakohtia. Onko ongelmat kaikissa vuosimalleissa ja mitä kaikkea sieltä leviää? Koneessa taitaa olla jakoketjun kanssa ongelmia? Onko vain yksittäistapauksia vai onko ominaisuus?
Eikö insignia ole muilta osin aika luotettava?
Alkupään autoja meinasin.
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Omani on 2009 4x4 2,0l turbo...ja pitihän tuohon jakoketju homma tehdä ,ajettu alle 130tkm.
Yleensä nelivedon ongelmia on haldexissa jonka öljyjä ei vaihdeta ollenkaan huolto-ohjelmaan mukaan. itte oon vaihdattanut heti kun ostin-lisäksi olen välillä imuvaihtanut haldexin kopasta itse (n 2dl kerralla pystyy vaihtamaan) tuntuu mustaavan aika herkästi-ajettu n 20tkm vaihdon jälkeen ja aika ruskehtavat ovat jo.
Yleensä nelivedon ongelmia on haldexissa jonka öljyjä ei vaihdeta ollenkaan huolto-ohjelmaan mukaan. itte oon vaihdattanut heti kun ostin-lisäksi olen välillä imuvaihtanut haldexin kopasta itse (n 2dl kerralla pystyy vaihtamaan) tuntuu mustaavan aika herkästi-ajettu n 20tkm vaihdon jälkeen ja aika ruskehtavat ovat jo.
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Kannattaa lukea tuo topicci.
viewtopic.php?f=5&t=118399
Haldexissa on ongelmia aina 4. sukupolveen asti (vuosimalli 2014/2015) . Öljyn ja suodattimen vaihto auttaa siirtämään ongelmia tulevaisuuteen. Alkupään vuosimalleissa on tyyppivikana haldexin tiivisteen pettäminen. Lisäksi pyöränlaakereita saa vaihtaa / vaihdattaa... toisilla kestää pidempään , toisilla lyhyemmän aikaa.
viewtopic.php?f=5&t=118399
Haldexissa on ongelmia aina 4. sukupolveen asti (vuosimalli 2014/2015) . Öljyn ja suodattimen vaihto auttaa siirtämään ongelmia tulevaisuuteen. Alkupään vuosimalleissa on tyyppivikana haldexin tiivisteen pettäminen. Lisäksi pyöränlaakereita saa vaihtaa / vaihdattaa... toisilla kestää pidempään , toisilla lyhyemmän aikaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
eli yhtä (epä)varma kuin c vectran 2.0t ketju.INSSI kirjoitti:Omani on 2009 4x4 2,0l turbo...ja pitihän tuohon jakoketju homma tehdä ,ajettu alle 130tkm.
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Noilla kilometreillä vertaisin ennemmin Z22SE:n tai Z22YH:n ketjun kestoon. Z20NET:n ketju on ollut varsin kestävä... muistaakseni useimmat ajaneet kuitenkin yli 200 tkm ilman ketjuremonttia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Mitähän tuo ketjun vaihto kustantaa inkku turboon..? Kaikkea sitä tulee ostettua, on flexride alustaa ja muuta hilpettä joiden antautuessa saa kaivaa kuvetta syvältä.
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Joo.. Ehkä ostan jotain muuta.
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Sanoisin, että viisas ratkaisu. Kannattaa muistaa , että muissakin (eri merkkisissä) autoissa on käytetty haldex kytkintä ja ongelmia on ihan vastaavasti... niistä kaikista ei vaan ihan niin julkisesti ole kirjoitettu.jariz kirjoitti:Joo.. Ehkä ostan jotain muuta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Juu tiedossa on että harvassa on nelivedot jotka kestää. Taitaa torsenit olla luotettavimpia.
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
"Kaverin korjaamolla" öljyn vaihdon kanssa tuli 1100e hintaa tarvikeosilla--alkuperäiset kiristimet ovat tosin parempia.InsigniaTbo kirjoitti:Mitähän tuo ketjun vaihto kustantaa inkku turboon..? Kaikkea sitä tulee ostettua, on flexride alustaa ja muuta hilpettä joiden antautuessa saa kaivaa kuvetta syvältä.
ja siis koko setti 2x ketjusarja rattaineen kiristimineen-ja laahaimet toki myös. Noh,ei kerinny porsimaan onneksi-tasapaino akselin ketju roikkui jo löysänä (kiristin jumissa) ja toinen laahain poikki...
Onhan tuo suht hiljainen ja vakaa ajettava ja suorityskykin ihan ok (bsr) Lämpiää talvella nopeasti -no vie bensaakin kuin lentotukialus.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Jahas. Toivottavasti varoittaa ennenkuin räpsähtää.. Ja kyllä tuolle bensa maistuu jo näilläkin keleillä kaupunki ajossa, ajotietokoneen mukaan 11,5/100km. C Vectra 2.0t pääsi alle 9 kaupunki ajossa..
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Miten ketju alkoi oireilemaan? Tehtiinkö se tuossa 130tkm kohdassa?INSSI kirjoitti:Omani on 2009 4x4 2,0l turbo...ja pitihän tuohon jakoketju homma tehdä ,ajettu alle 130tkm.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Kylmäkäynnistyksessä alkoi kuulumaan "rapsahtelua" joka loppui aina kun auto oli ollut käynnissä pari minuuttia (luulin sitä vain korkeapainepumpun ääneksi joka on kai ominaisuus) remppa tuli kilsoilla 128500.vectraTBO kirjoitti:Miten ketju alkoi oireilemaan? Tehtiinkö se tuossa 130tkm kohdassa?INSSI kirjoitti:Omani on 2009 4x4 2,0l turbo...ja pitihän tuohon jakoketju homma tehdä ,ajettu alle 130tkm.
Viimein uskoin että ketju on venynyt kun antoi vikakoodin P000a -nokka-akseli myöhässä-
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Lueskelin saksalaiselta foorumilta näitä ketjun venymis tarinoita ja ongelmiahan näissä tuntuu olevan. Myös 2.8 moottori oli esillä riittävästi.
Oliko INSSI kuinka tiuhaan öljyjä vaihdellut? Jossakin törmäsin aiheeseen jos öljyillä ajeltu maksimi vaihtoväli niin varmasti saa ongelmia.
Taitaa olla varsinaista lottoa tämä ketjun kestävyys...
Oliko INSSI kuinka tiuhaan öljyjä vaihdellut? Jossakin törmäsin aiheeseen jos öljyillä ajeltu maksimi vaihtoväli niin varmasti saa ongelmia.
Taitaa olla varsinaista lottoa tämä ketjun kestävyys...
Re: Insignia 4x4 kokemuksia
Ei se ketju öljynvaihtovälin takia veny. Mulla hyppäs ketju 117tkm kohdalla 2.8 motissa. Öljyjä olin vaihdellut 5-10tkm välein. Se ketju on vaan susi.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10