Elikkäs otsikon mukainen vika. Auto toimii hyvin ja laatikko vaihtaa normaalisti kunnes yhtäkki kesken tasaisen ajon, kiihdytyksen tai jos erehtyy koskemaan sportti-nappiin niin laatikko tippuu pois pelistä. Elikkä D-asennossa ei vaihda enään pienemmälle tai isommalle.
Pakkovaihteet toimii ihan normaalisti ja hyvin tällöinkin samoin kuin D-asennossa ns isoin vaihde, mutta laatikko ei vaihda automaattisesti. Jos pysäyttää auton ja sammuttaa moottorin ja virrat niin välillä toimii kun käynnistää uudelleen, välillä joutuu odottamaan pidempään, mutta alkaa toimimaan kun ollut pois virroista jonkin aikaa.
Öljyt katsottu; oikea määrä ja oikean väristä (mekaanikko katsoi), tuskin vika solenoidissakaan sillä pakkovaihteet toimii täydellisesti.
Eli siihen perimmäiseen kysymykseen: Missä voisi olla vika? Vaihtajan asennontunnistimessa? Mitään ideoita?
Kiitos etukäteen.
Opel Vectra A 2l automaatti vm. -90: Automaattilaatikko lakkaa vaihtamasta
Re: Opel Vectra A 2l automaatti vm. -90: Automaattilaatikko lakkaa vaihtamasta
Jos tässäkin on jo 4 vaihteinen laatikko saa ohjainlaitteelta vikakoodit ulos jolloin helpompi selvittää vika. Toki tuo asentotunnistin on hyvä puhdistaa jos ei ole avattu aikoihin
Re: Opel Vectra A 2l automaatti vm. -90: Automaattilaatikko lakkaa vaihtamasta
Kyllä pitäisi ainakin ohjekirjan mukaan olla 4 vaihteinen laatikko. En tosin huomannut, että vikakoodin-lukijalle olisi missään paikkaa, mutta pitää tutkia ja selvitellä enemmän. Asentotunnistimen sijainnista ei ole ihan täyttä varmuutta missä on ja miten saa irti. Onko putsaukseen mitään erityisiä vinkkejä tai aineita joita suositellaan? Enkä tiedä onko koskaan putsattu Itsellä auto ollut nyt viikon ja vklp kävin hitsauttamassa pohjan kuntoon josko sais joskus leiman läpi
Re: Opel Vectra A 2l automaatti vm. -90: Automaattilaatikko lakkaa vaihtamasta
Ja siis oletan, että on 4 vaihteinen. Ainakin pakkovaihteet on 1-3 ja D. Ja silloin kun automaattipuoli pelaa niin en ole huomannut että vaihtaisi enemmän kuin 4 asti. Lähinnä muuten voisi elää asian kanssa, että ei vaihda autom, mutta matka-ajossa nousee selkeesti kierrokset normaalia ylemmäs jos ei pysty automaattia käyttämään vaikka nopeus olisi sama. Esim vklp ajoin auton Kotkasta Riihimäelle hitsauksesta kun puolessa matkassa tippui automaatti pois. Ennen tätä 100 km/h mittarin mukaan vauhtia ja 2000 kierrosta. Kun tippui niin sama nopeus, mutta 2300-2500 rpm.
Re: Opel Vectra A 2l automaatti vm. -90: Automaattilaatikko lakkaa vaihtamasta
Vielä sen verran osaan kertoa, että tosiaan OHC-koneella, vanha 8-tappi siis
Re: Opel Vectra A 2l automaatti vm. -90: Automaattilaatikko lakkaa vaihtamasta
Jos kepissä on 1-3 Pakko vaihteet on laatikko 4 vaihteinen. Vikakoodit voi lukea samasta kuin moottorin koodit, mutta vaatii asian mukaiset laitteet. Pistoke löytyy varmaan iskaritolpan läheltä.
Se asentotunnistin on siinä mihin tulee kepillä vaijeri. Semmoinen kämmenen kokoinen musta möykky vaihteiston päällä.
Se asentotunnistin on siinä mihin tulee kepillä vaijeri. Semmoinen kämmenen kokoinen musta möykky vaihteiston päällä.
Re: Opel Vectra A 2l automaatti vm. -90: Automaattilaatikko lakkaa vaihtamasta
Asia selvä. Pitää kysellä kavereilta kellä on laitteet tai sitten käyttää liikkeessä tarkistamassa mistä valittaa.
Kiitoksia.
Kiitoksia.