Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
En ainakaan löytänyt sellaista valikkoa. Kai täytyy kääntyä pikkuhiljaa länsiauton puoleen jos he saisivat poissuljettua ohjausboxin ja johtosarjan tai kenties paikannettua vian.
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 06 Marras 2018, 08:57
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Täsmälleen samat huomiot omasta 2013 vuosimallin Insigniasta. Myyjän virhevastuun piikkiin on tehty tähän mennessä jo automaattilaatikon asetusten nollaus, ja sen jälkeen öljynvaihto merkkiliikkeessä kun ensimmäinen ei auttanut. Aluksi toimi hyvin, mutta sitten pidemmällä ajomatkalla huomasin samojen oireiden taas palanneen. Eli ensin nykäisee alaspäin vaihtaessa, ja sen jälkeen valoista lähtiessä nykäisee rajummin, kun ykkönen kolahtaa päälle.Jani R kirjoitti: ↑16 Loka 2018, 20:03 Käytin öljyn huutelussa laatikon ja laatikko alkoi toimia todella hienosti. Ei kauaa tarvinut ajaa kun alkoi taas vaivat laatikossa, pienemmälle vaihtaessa nykäisyt. Olen kiinnittänyt huomioo että kaupunkiajossa tai työmatkalla 20km suuntaansa laatikko toimii hyvin. Sitten kun on raskaammalla jalalla ajanu tai rauhallisesti pitemmän matkan niin alkaa tämä laatikon kiukuttelu kun se on kunnolla lämmenny. 65km/h- alaspäin moottorijarrutuksella nykäsee vaihtaessa ja vapaalta 1. vaihtaessa valoista lähdettäessä.
Kesällä kun oli pirun kuuma niin silloin nyki jo lyhyessä ajossakin...
Mitähän tälle olisi seuraavaksi tehtävissä?
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Tehtävissä on ainakin venttiilipöydän vaihto... jotkut foorumilaiset ovat sen vaihtaneet. Kannattaa lukea tämä topicci alusta alkaen.erkkiantero kirjoitti: ↑06 Marras 2018, 09:01Täsmälleen samat huomiot omasta 2013 vuosimallin Insigniasta. Myyjän virhevastuun piikkiin on tehty tähän mennessä jo automaattilaatikon asetusten nollaus, ja sen jälkeen öljynvaihto merkkiliikkeessä kun ensimmäinen ei auttanut. Aluksi toimi hyvin, mutta sitten pidemmällä ajomatkalla huomasin samojen oireiden taas palanneen. Eli ensin nykäisee alaspäin vaihtaessa, ja sen jälkeen valoista lähtiessä nykäisee rajummin, kun ykkönen kolahtaa päälle.Jani R kirjoitti: ↑16 Loka 2018, 20:03 Käytin öljyn huutelussa laatikon ja laatikko alkoi toimia todella hienosti. Ei kauaa tarvinut ajaa kun alkoi taas vaivat laatikossa, pienemmälle vaihtaessa nykäisyt. Olen kiinnittänyt huomioo että kaupunkiajossa tai työmatkalla 20km suuntaansa laatikko toimii hyvin. Sitten kun on raskaammalla jalalla ajanu tai rauhallisesti pitemmän matkan niin alkaa tämä laatikon kiukuttelu kun se on kunnolla lämmenny. 65km/h- alaspäin moottorijarrutuksella nykäsee vaihtaessa ja vapaalta 1. vaihtaessa valoista lähdettäessä.
Kesällä kun oli pirun kuuma niin silloin nyki jo lyhyessä ajossakin...
Mitähän tälle olisi seuraavaksi tehtävissä?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Huom. Itsellä ollut hieman samoja piirteitä tai ehkä hieman eri, no anyway tässä kuvaus: Välillä kun aja vähintään 200 km yhtämittaa tai 45 min ruuhkassa, niin tullut laatikosta "huolla vaihteisto" ilmoitus -> vaihteisto mennyt välillä vikatilaan. Nyt kuukauden ajellut 30 km päivässä (työmatka), eikä mitään ongelmaa. Mulla siis laatikko kävi perushuollossa jolloin uusittiin kaikki venttiilipöydät, momentinmuuntimet yms. mekaaniset osat. Tämän kuun lopussa on aika huoltoon jossa selvitetään, että miksi vika tulee kun laatikko on kunnolla lämmennyt. Säteileekö lämpö vaihteiston ohjausboxiin ja alkaa jumittamaan sitä? Vai mitä saatanaa. (Kuten esim ainakin astra G jossa ecu on moottin kyljessä kiinni...)Robertx kirjoitti: ↑10 Marras 2018, 15:04Tehtävissä on ainakin venttiilipöydän vaihto... jotkut foorumilaiset ovat sen vaihtaneet. Kannattaa lukea tämä topicci alusta alkaen.erkkiantero kirjoitti: ↑06 Marras 2018, 09:01Täsmälleen samat huomiot omasta 2013 vuosimallin Insigniasta. Myyjän virhevastuun piikkiin on tehty tähän mennessä jo automaattilaatikon asetusten nollaus, ja sen jälkeen öljynvaihto merkkiliikkeessä kun ensimmäinen ei auttanut. Aluksi toimi hyvin, mutta sitten pidemmällä ajomatkalla huomasin samojen oireiden taas palanneen. Eli ensin nykäisee alaspäin vaihtaessa, ja sen jälkeen valoista lähtiessä nykäisee rajummin, kun ykkönen kolahtaa päälle.Jani R kirjoitti: ↑16 Loka 2018, 20:03 Käytin öljyn huutelussa laatikon ja laatikko alkoi toimia todella hienosti. Ei kauaa tarvinut ajaa kun alkoi taas vaivat laatikossa, pienemmälle vaihtaessa nykäisyt. Olen kiinnittänyt huomioo että kaupunkiajossa tai työmatkalla 20km suuntaansa laatikko toimii hyvin. Sitten kun on raskaammalla jalalla ajanu tai rauhallisesti pitemmän matkan niin alkaa tämä laatikon kiukuttelu kun se on kunnolla lämmenny. 65km/h- alaspäin moottorijarrutuksella nykäsee vaihtaessa ja vapaalta 1. vaihtaessa valoista lähdettäessä.
Kesällä kun oli pirun kuuma niin silloin nyki jo lyhyessä ajossakin...
Mitähän tälle olisi seuraavaksi tehtävissä?
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Käynyt huollossa. Eivät saaneet vikaa aktivoitumaan mikä hankaloitti selvitystyötä. TCM ja laatikko saatiin kyllä kuumaksi, mutta solenoidit toimivat ihan normaalisti.
HUOMIOT: -TCM tunnistama pyörimisnopeus poikkeaa todellisesta (GDS2 häriö mahdollinen?)
-TCM tunnistama akkujännite on noin 0,6 V pienempi kuin mitattu jännite akusta tai TCM:n tunnistama sytytysvirta.
Epäillään TCM vikaa, mutta haluaisivat vielä avata venttiilipöydän kannen ja tarkastaa sisäiset johdot, tässävaiheessa varmaan uusitaan ne jos siihen päädytään.
Ideoita?
HUOMIOT: -TCM tunnistama pyörimisnopeus poikkeaa todellisesta (GDS2 häriö mahdollinen?)
-TCM tunnistama akkujännite on noin 0,6 V pienempi kuin mitattu jännite akusta tai TCM:n tunnistama sytytysvirta.
Epäillään TCM vikaa, mutta haluaisivat vielä avata venttiilipöydän kannen ja tarkastaa sisäiset johdot, tässävaiheessa varmaan uusitaan ne jos siihen päädytään.
Ideoita?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Kuulostaa siltä että huollossa on halua perehtyä asiaan kunnolla. Ja nythän on kylmempi ilmakin jolloin paikat ei niin hyvin lämpene ja mahdollinen vastus ole niin suuri kontaktihäiriössä jos sellainen tässä on.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Nyt on pakko kysyä: ostin juuri 186tkm ajetun 2.0 CDTI insignian. Ei ole juuri kokemusta automaattilaatikoista, muuta kuin robotisoiduista. Kuinka paljon kuuluu noiden vaihtojen nytkähtää? Pitäiskö tuntua missään vai onko semmoinen pieni *tumps* normaalia? Olen myös huomannut että joskus kun laatikko vaihtaa alaspäin, vaihde menee silmään melko kovaa, niin että itse vähän heilahdan. Tämä tapahtuu about 35 - 45 km/h vauhdissa jos löysää kaasua hieman esim ylämäkeen (tuossa kodin vieressä on mäen päällä risteysalue jossa tasa-arvoisia).
-
- 'Kadett'
- Viestit: 23
- Liittynyt: 22 Joulu 2018, 20:20
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Tuo *tumps* siis silloin kun käynnistyksen jälkeen vaihtaa pakille, *tumps* ja sitten D-lle, vähän (ehkä) pienempi *tumps*Juhalainen kirjoitti: ↑10 Tammi 2019, 23:41 Nyt on pakko kysyä: ostin juuri 186tkm ajetun 2.0 CDTI insignian. Ei ole juuri kokemusta automaattilaatikoista, muuta kuin robotisoiduista. Kuinka paljon kuuluu noiden vaihtojen nytkähtää? Pitäiskö tuntua missään vai onko semmoinen pieni *tumps* normaalia? Olen myös huomannut että joskus kun laatikko vaihtaa alaspäin, vaihde menee silmään melko kovaa, niin että itse vähän heilahdan. Tämä tapahtuu about 35 - 45 km/h vauhdissa jos löysää kaasua hieman esim ylämäkeen (tuossa kodin vieressä on mäen päällä risteysalue jossa tasa-arvoisia).
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Ei kuulu mielestäni tuollaista nytkäytystä tulla. Omassa alkoi kyseiset oireet kesällä, vaikka öljyt oli vaihdettu n. 30tkm aiemmin. Soittelin automaattivaihteistoihin erikoistuneeseen huoltoon, jossa sanottiin, että venttiilikoppa pitäisi vaihtaa. Joku voi korjata, jos muistan osan väärin. Sittemmin oireet loppuneet. Olisiko öljyn seassa jotain likaa ja jos menee väärään paikkaan aiheuttaa em. oireet. Saas nähdä milloin oireet palaavat.Juhalainen kirjoitti: ↑10 Tammi 2019, 23:43Tuo *tumps* siis silloin kun käynnistyksen jälkeen vaihtaa pakille, *tumps* ja sitten D-lle, vähän (ehkä) pienempi *tumps*Juhalainen kirjoitti: ↑10 Tammi 2019, 23:41 Nyt on pakko kysyä: ostin juuri 186tkm ajetun 2.0 CDTI insignian. Ei ole juuri kokemusta automaattilaatikoista, muuta kuin robotisoiduista. Kuinka paljon kuuluu noiden vaihtojen nytkähtää? Pitäiskö tuntua missään vai onko semmoinen pieni *tumps* normaalia? Olen myös huomannut että joskus kun laatikko vaihtaa alaspäin, vaihde menee silmään melko kovaa, niin että itse vähän heilahdan. Tämä tapahtuu about 35 - 45 km/h vauhdissa jos löysää kaasua hieman esim ylämäkeen (tuossa kodin vieressä on mäen päällä risteysalue jossa tasa-arvoisia).
Eli joko öljyjen vaihto huuhtelemalla tai sitten venttiilikopan vaihto. Hinnat varmaan n 250€ ja jälkimmäinen 2000€.
PS. Käytin oman öljynvaihdossa Herttoniemen Länsiautossa ja halusin nimenomaan öljynvaihdon huuhtelemalla ja se minulle myytiin. Myöhemmin kuitenkin Vantaan Länsiautosta sanottiin etteivät usko Herttoniemessä olevan edes laitetta moiseen hommaan. Tai heillä ei ainakaan ole. Niin paljon negatiivisia kokemuksia Länsiautosta, että pitää viedä nykyään auto Järvenpäähän merkkihuoltoon
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Järvenpäässä ei ainakaan ole laitetta huuhteluvaihtoon. Öljynvaihto tehdään valmistajan ohjeen mukaan ja öljystä vaihtuu tällöin vain osa, hintaa 220€ kun viimeksi kysyin. Startauto (Motonet-korjaamo) tekee Keravalla koneella huuhteluvaihtoja.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
On se jännä kun täällä löytyy pikku nyrkkipajakorjaamoiltakin se huuhtelulaite. Johtuneeko siitä että täällä autot on enemmän ajettuja ja niistä pidetään huolta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Tästä laatikosta ko. autosta en nyt tarkkaan tiedä, mutta liittyen huuhteluvaihtoon.
Omassa autossani on Aisinin laatikko ja siinä on öljynlauhdutin. Laatikosta lähtee tulo- ja menoputket lauhduttimelle. Minulle on jo vuosia sitten tehty huuhteluvaihto vaatimuksestani ja se tapahtui ihan ilman mitään koneita. Se tehtiin noiden lauhduttimen putkien kautta niin, että laatikko itse pumppasi öljyä ulos, kun sitten siitä täyttöaukosta samalla lisättiin uutta. Näin öljy vaihtui.
Työ kesti reilun tunnin hankalasta ja hitaasta vaihtotavasta johtuen, mutta se tehtiin. Tuolloin ei edes markkinoitu huuhteluvaihtoja, kun nämä "vaihtokoneet" olivat kai harvinaisia. Nykyään niitä on tullut ja nythän se on ihan normaali öljynvaihtotapa.
Siksipä minusta ei ole mikään perustelu huuhteluvaihdon tekemättä jättämiseen, että ei ole siihen omaa konetta.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Olen tehnyt huuhteluvaihtoja koneetta niin että vaihdettiin 3l ajettiin kaikki vaihteet läpi ja vaihdettiin toiset 3l ja taas ajettiin vaihteet läpi ja vaihdettiin toiset 3l.
Tuo täyttö sitä mukaa kun tulee ulos on vähän riski koska yhden pitää ottaa esp pois päältä ja ajaa vaihteita läpi ja toisen katsoa minkä verran tulee ulos ja lisätä samaa tahtia. Insigniassa ei onneksi ole pohjatäyttöä hankaloittamassa.
Tuo täyttö sitä mukaa kun tulee ulos on vähän riski koska yhden pitää ottaa esp pois päältä ja ajaa vaihteita läpi ja toisen katsoa minkä verran tulee ulos ja lisätä samaa tahtia. Insigniassa ei onneksi ole pohjatäyttöä hankaloittamassa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Jos vielä laatikon öljyt vaihdan teetän sen jossain huollossa, mikä noihin automaattivaihteistoihin on erikoistunut. Merkkihuollossa sitten määräaikaishuollot, ainakin toistaiseksi.
EI nyt liity millään tapaan topiciin, mutta toinen asia mikä Länsiautossa nykyään hiertää on heidän hinnoittelu. Varaosat ovat järjestäen kalliimpia, vaikka ovat maahantuojia. Sitten sama osa toisessa liikkeessä halvempi, vaikka tulee Länsiauton kautta. Ymmärrän, että rahaa kuuluu tehdä, mutta miksi yksityisasiakkailta pitää ottaa tuotot moneen kertaan..
EI nyt liity millään tapaan topiciin, mutta toinen asia mikä Länsiautossa nykyään hiertää on heidän hinnoittelu. Varaosat ovat järjestäen kalliimpia, vaikka ovat maahantuojia. Sitten sama osa toisessa liikkeessä halvempi, vaikka tulee Länsiauton kautta. Ymmärrän, että rahaa kuuluu tehdä, mutta miksi yksityisasiakkailta pitää ottaa tuotot moneen kertaan..
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Vaihteistoöljyn vaihto ei vaadi mitään suurta erikoisosaamista. Useimmissa monimerkkiautohuolloissa pystyvät tekemään.
Onko kukaan kokeillut tuota BG - öljynvaihtoa ?
http://www.autohuoltomobiili.fi/bg-huoltopalvelut/
Onko kukaan kokeillut tuota BG - öljynvaihtoa ?
http://www.autohuoltomobiili.fi/bg-huoltopalvelut/
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i