Moottorin vikakoodit ja egr

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jukka588
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Heinä 2017, 18:02

Moottorin vikakoodit ja egr

Viesti Kirjoittaja Jukka588 »

Ostin talvella Opel Astra g 1.6 16v vm 1998. Edellinen omistaja oli ottanut nykimisongelmien vuoksi Egr:n pois käytöstä ja kertoi että tämän jälkeen vikavalo palanut satunnaisesti, mutta useita kymmeniä tuhansia kilometrejä ajaneensa ei mitään ongelmaa ollut. Vikavalo paloikin satunnaisesti. Nyt vikavalo palaa kuitenkin lähes kokoajan. Vain hyvin harvoin valo ei pala. Kun valo ei pala, niin joka kerta ilman lämpö ollut alle 10°C. Voi olla vain sattumaakin, mutta voikohan tuolla olla jotain tekemistä, kun lämpimällä palaa aina. Vaikka valo alkanut palamaan normaalia enemmän, niin mitään ongelmaa en kuitenkaan autossa huomaa. Silti tuo vähän häiritsee. Sain paperiliitin testillä seuraavat vikakoodit irti:
405
0335
0400
0130
0170
1405

Nuo ei oikein auenneet minulle, vaikka täältäkin löytyvillä ohjeilla yritin katsoa. Mitähän nuo meinaavat? Mistä syystä vikavalo on alkanut palamaan Egr:n käytöstäpoiston jälkeen?
tapsa100
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Kesä 2014, 15:19

Re: Moottorin vikakoodit ja egr

Viesti Kirjoittaja tapsa100 »

Koodit liittyvät egr:n toimintahäiriöön ja nakutuksen tunnistimeen . Pari koodia viittaa polttoaineen syöttöön . Häiriövalo saattaa palaa siksi että egr venttiiliin tuleva virta ei saa vastiketta . Itse olen laittanut egr-venttiiliin tulevan virtajohdon päähän tinausliitoksella palamaan lasikantaisen led-parkkipolttimon joka kompensoi egr-venttiilin tarvitseman virran eikä vikavalo pala .
Vastaa Viestiin