3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Sama punainenliitin x16xel koneessa alipaine ohjausmötikkään
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Muistaakseni tankin huohotuksen solenoidille jonka pitäisi sijaita moottorin huohottimen ylä puolella
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
On, mutta saatko sä sen mukaan kampuran samaan asentoon, esim. 1000-osa mm tarkkuudella?Stige kirjoitti:Kampiakselin hammaspyörässä on merkki?Timonen kirjoitti:Kuten rookeri mainitsi, se nokkapyörien päälle tuleva ajoituksentarkistulevy on to hyvä olla olemassa. Itse tuumaan, että tärkein on se kampiakselin vesimpumppuun lukitseva osa, koska kun on tehnyt ne 2 kampiakselin pyöritystä jakoa tarkistaessa, niin miten muuten saat sen kampiakselin pysähtymään siihen samaan asentoon, josta lähdit pyörittämään sitä?noonakki kirjoitti:jeps.. Lauantaina pitäs jumpata motti paikalleen. Kuinka tarkkaa muuten on jakopään ajoituksen kanssa, pystyykö kasata ilman erikoistyökaluja? Nyt vielä on helppo purkaa kun ei ole vielä paikallaan. Se on nyt niin aseteltu että ajoitusmerkit on aikalailla just kohallaan mutta oli niin vittumainen räpätä että jäi kalvamaan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
No eihän se vaikeeta ole kun selkeet merkit? Kyllä sen huomaa jos heittää hampaallakin ihan mistä tahansa, kyllä sen ihan riittävän tarkasti saa pyöriteltyä kohalleen aivan varmasti.Timonen kirjoitti:On, mutta saatko sä sen mukaan kampuran samaan asentoon, esim. 1000-osa mm tarkkuudella?Stige kirjoitti:Kampiakselin hammaspyörässä on merkki?Timonen kirjoitti:Kuten rookeri mainitsi, se nokkapyörien päälle tuleva ajoituksentarkistulevy on to hyvä olla olemassa. Itse tuumaan, että tärkein on se kampiakselin vesimpumppuun lukitseva osa, koska kun on tehnyt ne 2 kampiakselin pyöritystä jakoa tarkistaessa, niin miten muuten saat sen kampiakselin pysähtymään siihen samaan asentoon, josta lähdit pyörittämään sitä?noonakki kirjoitti:jeps.. Lauantaina pitäs jumpata motti paikalleen. Kuinka tarkkaa muuten on jakopään ajoituksen kanssa, pystyykö kasata ilman erikoistyökaluja? Nyt vielä on helppo purkaa kun ei ole vielä paikallaan. Se on nyt niin aseteltu että ajoitusmerkit on aikalailla just kohallaan mutta oli niin vittumainen räpätä että jäi kalvamaan.
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Siellä lepää. Viime lauantaina siis jumpattiin paikalleen ennen saunaa ja paljua neljän ukkelin voimin Nyt pitäis vielä kytkeä. Harmi vaan kun en muista puoliakaan...
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Eikö se neljä oo jo vähän liikaa käsiä? Varmaan puolet on vaan tiellä/hidastamassa?
Terv. Pehmeällä maalla yksin vaihdoin koneen
Äkkiähän ne kaikki paikay löytää, johot varsinkin aika harva käy vääriin paikkoihin. Imuilman ja maffin piuhan sain ite väärinpäin, muuten tais sattua aika hyvin kerrasta. Koneen takaosan vesiletkuja piti kans hetki mietiskellä kun en älynny laittaa kiinni ennenkun kone oli lopullisella paikallaan...
Terv. Pehmeällä maalla yksin vaihdoin koneen
Äkkiähän ne kaikki paikay löytää, johot varsinkin aika harva käy vääriin paikkoihin. Imuilman ja maffin piuhan sain ite väärinpäin, muuten tais sattua aika hyvin kerrasta. Koneen takaosan vesiletkuja piti kans hetki mietiskellä kun en älynny laittaa kiinni ennenkun kone oli lopullisella paikallaan...
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
No yks mies oli pelkästään valonnäyttäjänä kun ei autoista mitään tienny, yks ohjas nosturia, minä seisoin laatikon päällä että saatiin kallistettua tarpeeksi kone+loota pakettia ja yks jäppinen ohjas korvat oikiaan paikkaanStige kirjoitti:Eikö se neljä oo jo vähän liikaa käsiä? Varmaan puolet on vaan tiellä/hidastamassa?
Terv. Pehmeällä maalla yksin vaihdoin koneen
Äkkiähän ne kaikki paikay löytää, johot varsinkin aika harva käy vääriin paikkoihin. Imuilman ja maffin piuhan sain ite väärinpäin, muuten tais sattua aika hyvin kerrasta. Koneen takaosan vesiletkuja piti kans hetki mietiskellä kun en älynny laittaa kiinni ennenkun kone oli lopullisella paikallaan...
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Ollut vähän hiljaiseloa tämän projektin tiimoilta mutta ennen talvea on tarkoitus saada nippuun.
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Tästä saatiin eilen savut. Vielä kartaani, pakoputket, kytkimen ilmaus, jäähdytysjärjestelmä jne pikkuhommat jäljellä.
Onko vinkkejä kytkimen ilmaukseen? Tapaa yleensä olla vittumaisia ilmailla..
Onko vinkkejä kytkimen ilmaukseen? Tapaa yleensä olla vittumaisia ilmailla..
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Lääkeruiskulla tuuttaa nestettä ilmausnipasta sisään.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
kytkin ilmaantui helposti. Nyt on laitettu imuputkia ja jäähdyttäjä paikalleen mutta tämmösiä liittimiä tuli vastaan mille en löydä paikkaa.
ja vastaavasti imuputkissa on liittimiä mutta nämä eivät yllä ja ovat erilaisia.
osaako joku auttaa.. tulevat siitä akun ja jäähdyttäjän välisestä johtosarjasta.
Edit, vitun photobucketti ei anna ilmaseksi toimia.. lisään kuvan joskus.
ja vastaavasti imuputkissa on liittimiä mutta nämä eivät yllä ja ovat erilaisia.
osaako joku auttaa.. tulevat siitä akun ja jäähdyttäjän välisestä johtosarjasta.
Edit, vitun photobucketti ei anna ilmaseksi toimia.. lisään kuvan joskus.
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
ilmeisesti moottorit on eri vuosimallia ja sen takia erilaisia juttuja. esim moottorin päälle tuleva imusarja on eri mittainen. näytti ainakin googlesta löytyvän molemmilla imusarjoilla 3litrasta..
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Onkos mitään hajua siitä että auto käy max 10 sek 3000rpm kierroksilla ja sammuu? op-com löytyy mutta en oo päässy vielä kokeilemaan kun auto on umpihangessa.
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Mikä on tämä liitin?
Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä
Oisko kaasuläpän asentotunnistimen liitin? Näin kaveri epäili.
Kun johto on noin lyhyt, ei se kauas siitä yllä.
Kun johto on noin lyhyt, ei se kauas siitä yllä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa