3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

kaasuläpän asentotunnistimessa on kyllä johto kiinni ja op-com ei siitä herjannutkaan.
Op-com taas toisaalta antoi vikakoodia "no rpm signal" ja maf mutta se johtuu siitä kun en omista maffia. edellinen omistaja vienyt.
Mistä rpm tieto tulee? on myös täysin mahdollista että liittyy ilmastointiin koska kennot jne putket ei ole paikallaan ja toinen on että tuo johto ei välttämättä ole edes oikeassa paikassa.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Voisko olla kampiakselin anturin piuha?

Kaverin -95 MV6:ssa oli tuolla kohtaa tyhjä paikka. Oliko tää minkä vuotinen?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hukka »

voi antaa vikakoodin rpm:stä kun ei pyöri.
kampuran tunnistimen piuhan pää pitäisi olla kuskin kannen taka päässä ja itse tunnistimen öljynsuodattimen luona (3-napainen).
onko toi liitin 2 vai 3 napainen
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Jakedti
OCF Member 2019
Viestit: 476
Liittynyt: 29 Heinä 2007, 19:02
Paikkakunta: Joensuu

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Jakedti »

Mulla Omegassa tuosta liittimestä menee nakutustunnistimelle johto.
Saab 9-3
Volvo V70
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

hukka kirjoitti: 12 Maalis 2018, 05:57 voi antaa vikakoodin rpm:stä kun ei pyöri.
kampuran tunnistimen piuhan pää pitäisi olla kuskin kannen taka päässä ja itse tunnistimen öljynsuodattimen luona (3-napainen).
onko toi liitin 2 vai 3 napainen
Kaksinapainen on.
Jakedti kirjoitti: 12 Maalis 2018, 08:03 Mulla Omegassa tuosta liittimestä menee nakutustunnistimelle johto.
Täytyypäs tarkistaa.

Autonkin sain eilen käyntiin vihdoin ja viimein. Moottorin maajohto oli irti :oops:
Mutta sitten taas hauskoja juttuja huomasin kun auto kävi, öljynpainevalo palaa :banghead:
Anturi on uusi ja viimeksi kun autoa käytettiin niin öp-valo sammui jo startissa. Pitääkö vaan uskaltaa käyttää tyhjää hetken että imaisee öljyt kiertoon?
Öljyä on kyllä ylämerkissä jne. Ja sitten viimeinen asia, auto käy tyhjää 3000rpm. Mitähän tähän keksisi?
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hukka »

Eihän se liitin ole tyhjäkäynti moottorin
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Hmm täytyypä tarkistaa. Mielestäni se on kyllä paikallaan.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

noonakki kirjoitti: 17 Maalis 2018, 12:46 Hmm täytyypä tarkistaa. Mielestäni se on kyllä paikallaan.
Ettei ole mennyt 2 samanlaista liitintä ristiin? :-?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hukka »

Varmin tapahan ois selvittää mittaamalla mihinkä ecun nastaan liitin menee ja kattoo ecun bin outista selitys. Joskus joutunut toisten jäljiltä selvittelemään tolla tavalla
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Nyt meen kokeilemaan taas tulille. Maffikin löyty. Toivottavasti öljynpaineet löytyy tai sitte leikkaa.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Ei tuu öljynpaineita. Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Öljynpaineet tuli heti kun ensikerran pyöräytin kun sain koneen paikalleen mutta nyt kun talven seissy niin ei valo sammu ja kansiinkaan ei tule öljyä. Öljynpaine anturi on uusi. Auttakaa miestä mäessä. En millään viittisi enää nostaa konetta pois.
Timonen kirjoitti: 17 Maalis 2018, 17:20
noonakki kirjoitti: 17 Maalis 2018, 12:46 Hmm täytyypä tarkistaa. Mielestäni se on kyllä paikallaan.
Ettei ole mennyt 2 samanlaista liitintä ristiin? :-?
Tyhjäkäyntimoottorissa oli ihan erilainen liitin. muutama muutkin liitin on irti ja ei mitään hajua mihin ne menee.

Tyhjäkäyntikin tasoittui normaaliin kun sain maffin vihdoin ja viimein.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hukka »

Onko sulla muuten lämpimässä tallissa auto vai pihalla ettei ois öljy sihti jäässä.
Jos pihalla niin vois koittaa lämmittää öljypohjaa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

hukka kirjoitti: 19 Maalis 2018, 20:07 Onko sulla muuten lämpimässä tallissa auto vai pihalla ettei ois öljy sihti jäässä.
Jos pihalla niin vois koittaa lämmittää öljypohjaa
Pihallahan se tuo makaa. kokeilen huomenna kosaanilla lämmitellä öljyt.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Jäässähän se tuo paska oli. Vettä öljyssä aivan helvetisti. tiedä sitten mistä se sinne on päässyt kun ei vielä ole edes nesteitä laitettu koneeseen.
Nooo öljy on halpaa, vaihtoon ja uutta yritystä.
Vastaa Viestiin