3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13465
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Sama punainenliitin x16xel koneessa alipaine ohjausmötikkään
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hukka »

Muistaakseni tankin huohotuksen solenoidille jonka pitäisi sijaita moottorin huohottimen ylä puolella
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Stige kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
noonakki kirjoitti:jeps.. Lauantaina pitäs jumpata motti paikalleen. Kuinka tarkkaa muuten on jakopään ajoituksen kanssa, pystyykö kasata ilman erikoistyökaluja? Nyt vielä on helppo purkaa kun ei ole vielä paikallaan. Se on nyt niin aseteltu että ajoitusmerkit on aikalailla just kohallaan mutta oli niin vittumainen räpätä että jäi kalvamaan.
Kuten rookeri mainitsi, se nokkapyörien päälle tuleva ajoituksentarkistulevy on to hyvä olla olemassa. Itse tuumaan, että tärkein on se kampiakselin vesimpumppuun lukitseva osa, koska kun on tehnyt ne 2 kampiakselin pyöritystä jakoa tarkistaessa, niin miten muuten saat sen kampiakselin pysähtymään siihen samaan asentoon, josta lähdit pyörittämään sitä?
Kampiakselin hammaspyörässä on merkki? :o :lollis:
On, mutta saatko sä sen mukaan kampuran samaan asentoon, esim. 1000-osa mm tarkkuudella? :wink: -(z)-
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Stige
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 09 Maalis 2012, 18:36

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Stige »

Timonen kirjoitti:
Stige kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
noonakki kirjoitti:jeps.. Lauantaina pitäs jumpata motti paikalleen. Kuinka tarkkaa muuten on jakopään ajoituksen kanssa, pystyykö kasata ilman erikoistyökaluja? Nyt vielä on helppo purkaa kun ei ole vielä paikallaan. Se on nyt niin aseteltu että ajoitusmerkit on aikalailla just kohallaan mutta oli niin vittumainen räpätä että jäi kalvamaan.
Kuten rookeri mainitsi, se nokkapyörien päälle tuleva ajoituksentarkistulevy on to hyvä olla olemassa. Itse tuumaan, että tärkein on se kampiakselin vesimpumppuun lukitseva osa, koska kun on tehnyt ne 2 kampiakselin pyöritystä jakoa tarkistaessa, niin miten muuten saat sen kampiakselin pysähtymään siihen samaan asentoon, josta lähdit pyörittämään sitä?
Kampiakselin hammaspyörässä on merkki? :o :lollis:
On, mutta saatko sä sen mukaan kampuran samaan asentoon, esim. 1000-osa mm tarkkuudella? :wink: -(z)-
No eihän se vaikeeta ole kun selkeet merkit? Kyllä sen huomaa jos heittää hampaallakin ihan mistä tahansa, kyllä sen ihan riittävän tarkasti saa pyöriteltyä kohalleen aivan varmasti.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Siellä lepää. Viime lauantaina siis jumpattiin paikalleen ennen saunaa ja paljua neljän ukkelin voimin :D Nyt pitäis vielä kytkeä. Harmi vaan kun en muista puoliakaan... :oops:
Kuva
Stige
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 09 Maalis 2012, 18:36

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Stige »

Eikö se neljä oo jo vähän liikaa käsiä? Varmaan puolet on vaan tiellä/hidastamassa?
Terv. Pehmeällä maalla yksin vaihdoin koneen :roll:

Äkkiähän ne kaikki paikay löytää, johot varsinkin aika harva käy vääriin paikkoihin. Imuilman ja maffin piuhan sain ite väärinpäin, muuten tais sattua aika hyvin kerrasta. Koneen takaosan vesiletkuja piti kans hetki mietiskellä kun en älynny laittaa kiinni ennenkun kone oli lopullisella paikallaan...
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Stige kirjoitti:Eikö se neljä oo jo vähän liikaa käsiä? Varmaan puolet on vaan tiellä/hidastamassa?
Terv. Pehmeällä maalla yksin vaihdoin koneen :roll:

Äkkiähän ne kaikki paikay löytää, johot varsinkin aika harva käy vääriin paikkoihin. Imuilman ja maffin piuhan sain ite väärinpäin, muuten tais sattua aika hyvin kerrasta. Koneen takaosan vesiletkuja piti kans hetki mietiskellä kun en älynny laittaa kiinni ennenkun kone oli lopullisella paikallaan...
No yks mies oli pelkästään valonnäyttäjänä kun ei autoista mitään tienny, yks ohjas nosturia, minä seisoin laatikon päällä että saatiin kallistettua tarpeeksi kone+loota pakettia ja yks jäppinen ohjas korvat oikiaan paikkaan :lol:
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Ollut vähän hiljaiseloa tämän projektin tiimoilta mutta ennen talvea on tarkoitus saada nippuun.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Tästä saatiin eilen savut. Vielä kartaani, pakoputket, kytkimen ilmaus, jäähdytysjärjestelmä jne pikkuhommat jäljellä.
Onko vinkkejä kytkimen ilmaukseen? Tapaa yleensä olla vittumaisia ilmailla..
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Lääkeruiskulla tuuttaa nestettä ilmausnipasta sisään.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

kytkin ilmaantui helposti. Nyt on laitettu imuputkia ja jäähdyttäjä paikalleen mutta tämmösiä liittimiä tuli vastaan mille en löydä paikkaa.
ja vastaavasti imuputkissa on liittimiä mutta nämä eivät yllä ja ovat erilaisia.
osaako joku auttaa.. tulevat siitä akun ja jäähdyttäjän välisestä johtosarjasta.
Edit, vitun photobucketti ei anna ilmaseksi toimia.. lisään kuvan joskus.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

ilmeisesti moottorit on eri vuosimallia ja sen takia erilaisia juttuja. esim moottorin päälle tuleva imusarja on eri mittainen. näytti ainakin googlesta löytyvän molemmilla imusarjoilla 3litrasta..
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Onkos mitään hajua siitä että auto käy max 10 sek 3000rpm kierroksilla ja sammuu? op-com löytyy mutta en oo päässy vielä kokeilemaan kun auto on umpihangessa.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Kuva

Mikä on tämä liitin?
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Oisko kaasuläpän asentotunnistimen liitin? Näin kaveri epäili.

Kun johto on noin lyhyt, ei se kauas siitä yllä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin